Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#196 Příspěvek od witt »

No nevím, jestli je závodní tuning vhodný do běžného provozu :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#197 Příspěvek od EKKAR »

Diferenciál se zvýšenou svorností je do normálního provozu naprosto normální, akorát to trochu zvedne spotřebu, protože v zatáčce už se nebude ten stálej převod volně protáčet, ale bude omezovanej a to tím víc, čím větší bude rozdíl rychlosti točení kol = na klikatý vokresky to nebude to nejlepší. Jinak konkrétní hodnotu stálýho převodu můžeš najít v Dílenský příčurce... U fábule se v příčurce z roku 2006 uvádí, že převodovka označená jako "typ 02T" se montovala v minimálně 36 různejch verzích podle objemu motoru, výkonový varianty a roku/měsíce výroby. Například:
- k motoru 1,9SDI 47kW se montovaly od 11/99 do 02/02 převodovky s kódovým označením EYY, FDN a FCX - stálej převod 64:19 = 3,368; následně od 02/02 až minimálně do roku 2003 kódy FRA, FVU, GDJ, GDR, GRS a GSA se stálým převodem 65:18 = 3,611.
- ve stejným výrobním období říjen 1999 až květen 2003 pro motor 1,4 16V 55kW to bylo dalších 8 variant, všecky ale používaly stálej převod 66:17=3,882, stejně jako dalších 8 variant používanejch pro 74kW verzi motoru o stejným objemu;
- pro motor 2,0 85kW se osazovalo 7 verzí týhle převodovky, všecky používaly stálej převod 57:17 = 3,353;
- u haťapky to bylo jenom v období leden 2001 - březen 2003, protože její výroba neběžela úplně od začátku výroby fábule - i tak se ale jen do toho května 2003 "stihlo nastřádat" celejch 5 rozdílnejch verzí - 3 pro výkonovou variantu 1,2 litru 40kW, ty měly stálej převod 68:15=4,533 a 2 pro variantu 47kW s převodem 67:16=4,188.
U výkonovejch variant 44 a 51kW, který byly zavedený pozdějc, měly všecky stejnej těžší převod - do roku 2010 67:16 = 4,188 a po něm pro normu €uro5 dokonce ještě těžší, jestli se nemejlím, tak 66:17=3,882 nebo 65:18=3,611 nebo dokonce až 64:19=3,368 - všecko v závislosti na maximální váze auta ve kterým to bylo. Vzhledem k tomu, že převodovka 02T se montovala do fábule, roomstera a dokonce do rapida minimálně až do roku 2017, je vysoce pravděpodobný, že i kvůli jejímu nasazení v kombinaci s dalšíma motorizacema včetne benzínů a dýzlů s přeplňováním byly vytvořený další varianty stálejch převodů než těch 6, který jsem tady vypsal.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#198 Příspěvek od PixelOrgy »

EKKAR píše:... = na klikatý vokresky to nebude to nejlepší.
Praveze bych rekl, ze to bude mit citelne lepsi jizdni vlastnosti prave na klikatych cestach...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#199 Příspěvek od EKKAR »

Myslel jsem z pohledu spotřeby a jízdy na suchu, kdy právě v zatáčce dochází k největšímu vzájemnýmu posunu rychlosti kol - tam samosvornost diferáku bude vadit. Něco jinýho je samozřejmě sebemenší pokles adheze až její ztráta na jednom kole, kdy právě samosvornost umožní diferenciálu dál přenášet aspoň část výkonu na neprokluzující kolo. Lepší vlastnosti v zhoršenejch podmínkách za cenu vyšší spotřeby i v podmínkách lepších. Prostě bude to něco za něco - nic nebude ideální.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#200 Příspěvek od Duvsan »

Si nadupaný.

Najlepšie by bolo rozvodovka s manuálnym alebo elektrickým zámkom. Ale i toto znie zaujímavo.
Usúdil som, že chcem i ABS, už ma totiž vozilo, tak súčasnú haťapku riešiť nebudem. Ale je fajn, že o tom viem.

S HTP 47kW som dal spotrebu cca 8,6/100, už som to spomínal. Oveľa horšie to asi nebude. Druhá otázka je životnosť trecích obložení (ak som pochopil správne) tej rozvodovky a tiež sa asi nepotešia kolesá.

Riešili sme ASR a ja som zistil, že ja chcem ASR-TC.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#201 Příspěvek od Duvsan »

Edit
Naposledy upravil(a) Duvsan dne 24 úno 2019, 15:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#202 Příspěvek od TAKJAN »

Ty samosvory se běžnou jízdou nijak zvlášť neopotřebují, ten rozdíl otáček není tak velký. Samosvorování je kurví podstatně víc.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#203 Příspěvek od Duvsan »

Promiň, ale nějak nerozumím.

Čo na to kolesá? A stabilita v zátačkách (na mokru)?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#204 Příspěvek od EKKAR »

Dušane, JAKÝKOLIV polo s HTP motorem je jenom překarosovaná fábule. I když vono je to ve skutečnosti vobráceně, pola jsou "dárci techniky" a fábule je "potomek". A ještě ke všemu v důsledku nemalejch omezení nadiktovanejch Vlkohradem dost zkriplovanej potomek - nejde o prostor, ale o některý vejbavový prvky, nejvyšší výkonový varianty pohonů i podvozků atd. Jedničková fábule ještě mohla mít verzi s dvoulitrem 85kW benzín atmo, ale dvojková už nesměla dostat nic výkonnějšího než 77kW 1,6 benzín atmo nebo 1,9 dehet turbo, trojková už nesmí dostat ani libovolnej čtyřválec. Polo mělo v několika generacích i čtyřkolku - fábule nikdy. Ale polo 1,2 51kW má prostě pod kapotou ÚPLNĚ IDENTICKOU HAŤAPKU jako fábule 1,2HTP 51kW (platí to i pro verzi s motorem 40/47kW se všema problémama s její 6-ventilovou hlavou ´podpalování vejfukáčů a tím ztráta komprese ...). Jenom se na polo nevztahovalo to třípísmenkový označení na prdeli ... A samosvor je jen o přenosu síly na kola, ten ti stabilitu nezajistí, když už jseš takovej vořech a vletíš do zatáčky přesmoc ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#205 Příspěvek od PixelOrgy »

Ten samosvor se "zamyka" az pri pomerne velkym rozdilu rychlosti otaceni kol (ale nevidim tam presnej udaj), tzn vetsinu casu behem jizdy na suchu nebude zadnej rozdil. Navic ten od Quaife zadny viskospojky ani oblozeni nema, je sroubovej (ale ne torsen)...

Duvsan: prosim te, zapomen na HTP, vzdyt to v kontextu ojetiny nedava zadnej smysl - proc se zabyvat necim, co uz z fabriky stoji za prd, a navic si musis pulku auta dodelat doma sam. Mozna to melo smysl jako novy, ale ted uz fakt ne...

Jestli shanis maly, levny auto, mrkni treba na Suzuki Swift, BMW 3 compact, nebo treba Fiesta ST150, to dokonce i jede

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#206 Příspěvek od Duvsan »

HTP 47kW užívam tak rok a pol, takže tak celkom s tebou nesúhlasím. Pravda nie je pre pretekárov, ale na mestské a okrskové vozenie vyhovuje. Diaľnice nejazdím.
Pokiaľ ide o motor, už asi všetci vieme, že nie je problém v chýbajúcom pieste, hoc to má svoje nevýhody, ale v tom, že inžinieri dopackali spústu ďalších vecí okolo. A zvukovo sa mi páči 10-krát viac než štvorvalcová klasika, ak nepočítame hukot reťaze, tá dojem kazí. Keby bola k dispozícii trojvalcová 1,4 či 1,6 -ka s reťazou kultivovanou alebo remeňom a inteligentne poriešenými vecami okolo ako záležitosti okolo oleja, ventilov či výfuku, už by som sa vôbec nebránil, dokonca by som bol rád. A nebolo by ma treba dlho presviedčať ani na dvojvalec, pravda dnešnej konštrukcie, nie ten starý Fiat.

Vlani som za rok natankoval tak štyrikrát, alebo možno päťkrát. Prvé, čo od auta chcem, je odolná karoséria. To sa údajne na japonské značky nepodobá, čo ja viem. A keďže nie som žiadny pán, tak niečo, čo ma príliš nebude ťahať z peňazí. Z BMW som vyliečený. Boli dobré kedysi, dnes to už neplatí. Len sú stále drahé. Fordy v trvácnosti kastly vyhovejú?
110kW v takom malom prckovi, to čo? Na okruhy?
Naloží benzínovú kosačku?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#207 Příspěvek od EKKAR »

Ještě pro upřesnění a pořádek - vymazání adaptivních hodnot z ŘJ a následný "pořádný prohnání jak zdutou kozu" haťapce určitě žádný kW pod kapotu nepřidá, jak se mi tady včera snažil podsouvat jeden z provokatérů, ale co to udělá je, že se ŘJ "naučí" reagovat s kratšíma prodlevama třeba právě na prudký sešlápnutí plynu a auto se tak celkově projevuje jako dynamičtější, protože nemá ty tolik kritizovaný defaultně nastavený prodlevy, který sice svýma nesmyslnýma nařízeníma produkuje €urohujerská Úhnije v nejlepších oumyslech vyprodukovat míň exhalací, ale který ve výsledku akorát zhoršujou aktivní bezpečnost auta ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#208 Příspěvek od PixelOrgy »

Duvsan píše:HTP 47kW užívam tak rok a pol, takže tak celkom s tebou nesúhlasím. Pravda nie je pre pretekárov, ale na mestské a okrskové vozenie vyhovuje. Diaľnice nejazdím.
Pokiaľ ide o motor, už asi všetci vieme, že nie je problém v chýbajúcom pieste, hoc to má svoje nevýhody, ale v tom, že inžinieri dopackali spústu ďalších vecí okolo. A zvukovo sa mi páči 10-krát viac než štvorvalcová klasika, ak nepočítame hukot reťaze, tá dojem kazí. Keby bola k dispozícii trojvalcová 1,4 či 1,6 -ka s reťazou kultivovanou alebo remeňom a inteligentne poriešenými vecami okolo ako záležitosti okolo oleja, ventilov či výfuku, už by som sa vôbec nebránil, dokonca by som bol rád. A nebolo by ma treba dlho presviedčať ani na dvojvalec, pravda dnešnej konštrukcie, nie ten starý Fiat.

Vlani som za rok natankoval tak štyrikrát, alebo možno päťkrát. Prvé, čo od auta chcem, je odolná karoséria. To sa údajne na japonské značky nepodobá, čo ja viem. A keďže nie som žiadny pán, tak niečo, čo ma príliš nebude ťahať z peňazí. Z BMW som vyliečený. Boli dobré kedysi, dnes to už neplatí. Len sú stále drahé. Fordy v trvácnosti kastly vyhovejú?
110kW v takom malom prckovi, to čo? Na okruhy?
Naloží benzínovú kosačku?
Ja hlavne narazel na to, ze jsi se dival po tom Polu se stejnym motorem, ne na tu spucasnou Fabku..
To BMW compact jsem myslel starou e46 prave.. to jsem nenapsal, moje chyba :-)
Tech 110kW je na obcasny zahnani nudy :-)

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#209 Příspěvek od witt »

Duvsan píše:Pokiaľ ide o motor, už asi všetci vieme, že nie je problém v chýbajúcom pieste.[/i]
Ano, je o kousek výš ve ventilech...

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#210 Příspěvek od Duvsan »

Polo se stejným motorem, ale 51kW z r. 2009, tak ma zaujímala reťaz a ďalšie prípadné zmeny.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“