Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#211 Příspěvek od EKKAR »

Duvšan narážel na otřepaný ftipy namířený na to, že motoru HTP celkově chybí jeden píst (a samozřejmě i k němu příslušná ojnice i celej čtvrtej válec) k tomu, aby to byl normální motor - ne na problémy s podpalováním vejfuckovejch ventilů, který se navíc týkají skoro výhradně jen 6-ventilový varianty s výkonem 40kW, která má problémy s přehřejváním podélně v ose hlavy umístěnejch ventilů. Výkonnější varianta 47kW měla od začátku 12ventilovou techniku (4 ventily = 2+2 střechovitě na 1 válec) a tam tolik problémů s podpalováním nikdy nebylo - neříkám, že ranný série obou výkonovejch verzí netrpěly na přeskoky řetězu, ale za to mohly příliš krátký vodicí lišty, ne teplo. A lišty měnily servisy v rámci tovární "svolávačky" - po nějakým datu vždycky když přijela nějaká haťapka s motorem do servisu, měl servis povinnost zkontrolovat vodicí lišty řetězu - a pokud v motoru byly ještě krátký, ZA REŽIJNÍ CENU je vyměnit za delší. Varianta 51kW je už od začátku výroby v podstatě bezproblémovej motor (od 47kW se liší jen softem, jinak je stejnej se všema odchytanýma dětskýma nemocema) - takže polo s 51kW HTP je stejně jako fábule se stejným motorem naprosto v poho.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#212 Příspěvek od witt »

je pravda, že na ventily začaly dřív trpět ty šestiventily - ty jsou úplně marný. Ale 12V se záhy přidal - trpí na to oba motory. Jen tu silnější verzi to zpravidla potká až s větším nájezdem - o to je to ale rizikovější ojetina.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#213 Příspěvek od EKKAR »

Na to je jednoduchý řešení - nechat změřit kompresní tlaky. Všecko nad 12 atmosfér u motoru do 100 000km a nad 11 atmosfér při nájezdu vyšším jak 100 000km je dobrý, pokud se žádnej válec neliší od ostatních o víc jak 5%. Jakmile je rozdíl vyšší i u jedinýho válce, je to známka podpálenýho aspoň jednoho vejfukáče. Jenže zas - ty problémy dělaly u 12ventilů starý typy katalyzátorů, po roce 2005-2006 už se nevyskytující, protože je výrobce nahradil odolnějšíma i v dodávkách ND. Tam způsoboval problémy málo odolnej keramickej materiál výplně, kterej se při dlouhotrvající vysokoteplotní zátěži = jízda po dálnici po dobu řádově víc jak desítky minut rozsypával následkem přehřátí a při zpětným tahu motoru do válce se vzniklý keramický drobky nasávaly zpátky do spalovacích prostorů a mimo jiný zasíraly i vodítka. Vejfukový ventily se pak přidřely, zůstaly trvale částečně pootevřený a tím se samozřejmě spálily okraje talířků. Dá se ale říct, že škodovka u HTP s koncem výroby první generace fábule = rok přibližně 2005 odchytala všecky tyhle nectnosti a pozdější motory tohohle typu jsou daleko spolehlivější, než ty samý z dřívějších let - a to i s mnohem větším nájezdem. Jinak by se nemohly vyrábět a do aut osazovat až do konce výroby roomstera a fábule II. generace = do roku 2015, smetlo by je to daleko dřív. Stejný vyjádření se dá "našroubovat" i na motor 1,2TSI první generace - s rozvodem hnaným řetězem (konstrukční řada EA111) - od náběhu výroby na podzim 2008 tyhle motory nestály ani za h0vn0 a za nic, průběžně se na nich měnilo kde co od turba přes regulační tyčky, ventily obtoku, tvaru a průřezu hlavního mazacího kanálu u nultý série přes vodítka rozvodovýho řetězu, sílu a počet článků rozvodovýho řetězu, "vnitřní blatníček" nad horním rozvodovým kolem na krytu rozvodovýho řetězu, tvar kluzáku napínáku rozvodovýho řetězu a samotnej napínák až po datum v polovině června 2011 (tuším tam je hranice 18.6.) - od kterýho už výrobce tvrdí, že byl ukončenej další vývoj a konstrukční stav je definitivní. A fakt je, že motory 1,2TSI vyrobený od července 2011 sice občas řinčí po startu rozvoďákem, ale už jim žádnej řetěz nerachtá ani neskáče a po zhruba 2,5-letým období "testování na lidech" z něj byl dokončenej docela solidní agregát ...

Pozdější verze 1,2TSI z řady EA211 už měla rozvod poháněnej plochým plastovým řemenem - a s těma nebyly problémy žádný, bohužel se osazovaly jen do rapida a pár příbuznejch typů a nijak zvlášť se nerozšířily, přestože to byl konstrukčně mnohem vychytanější motor - daunsajzink zafungoval i u nich jako u do tý doby nejmenšího turbomotoru v koncernu a místo nich se vyrábí ta přefouknutá pekelná tříhrnková bestie 1,0TSI s výkonovýma stupněma 70 a 81kW (95 a 110HP) pro škodofku (třeba pro seat do ibizy a pro VW do pola jsou výkony 70 a 85kW = 95 a 115HP) - a s životností, o který radši nikdo nic neví...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#214 Příspěvek od Duvsan »

Šlo by toto napasovať do mojej haťapky? Prípadne toto, ale to je asi to samé.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#215 Příspěvek od EKKAR »

To první ne, to druhý jo - protože to je určený do převodovky 02T, zatímco to první má za cíl o dost složitější 6-kvaltovou převodovku použitou ve verzích RS. Akorát já furt nechápu, k čemu ti ten samosvor bude - rallye nejezdíš a těžko kdy budeš a s Hádkou Trojice Pístů se těžko kdy na běžný silnici dostaneš do situace, aby ti ten samosvor vůbec k něčemu byl .... To bys musel bejt podobnej šílenec, jako tenhle Rusák a dát si do tý fábule ty haťapky aspoň 3 nebo ještě líp 5 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#216 Příspěvek od witt »

to první je do šestikvaltu, musel by jsi dát i jinou převodovku. A konkrétně s touto "naftovou" bude mít tvůj motor problém otočit. U toho druhého je to zřejmě do převodovky kombinované s 1,4 MPI.
Obecně si myslím, že bastlit cokoliv do funkční převodovky, je nesmysl. Ale pokud se nudíš...

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#217 Příspěvek od Duvsan »

Už som to spomínal. Napadol sneh. Parkovisko pred fabrikou bolo plné, tak som auto odstavil (prvý krát) pri ohrade na trávnik. Urobil som chybu, mal som ísť kúsok ďalej. Stalo sa, že keď som po 12-ke chcel odísť, kolesá šmýkali a nešiel som. Tak som sa dal dopredu, že to obídem tesne pri tej ohrade smerom dopredu. A zapadol som nakomplet. O hodinu a pol ma ťahal traktor v úlohe odhrňovača (a dosť neochotne). Preto samosvor. Aby som už nezapadol. Ale len špekuľujem. Rozumnejšie by asi bolo kúpiť tú druhú Fábiu, tá má ASR-TC. Ale pripočítajme dodatočné náklady (výmena rozvodov, sviečok, všetkých náplní, kontrola bŕzd, výfuku, možno výmena čapov v nápravách...). A v rozvodoch remeň a tak o liter vyššia spotreba. Tak sa v tom motám.

Ďalšia vec. Piesty sa nehádajú, pekne sa striedajú. Problémy sú inde a nie je to chyba chýbajúceho piestu, to už napokon všetci vieme (viac-menej).

Ten Rus je fakt borec.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#218 Příspěvek od rnbw »

ASR by ti vobec nepomohlo. Mozno by si sa ani nepohol z miesta, kym by si ho nevypol.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#219 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:Už som to spomínal. Napadol sneh. Parkovisko pred fabrikou bolo plné, tak som auto odstavil (prvý krát) pri ohrade na trávnik. Urobil som chybu, mal som ísť kúsok ďalej. Stalo sa, že keď som po 12-ke chcel odísť, kolesá šmýkali a nešiel som. Tak som sa dal dopredu, že to obídem tesne pri tej ohrade smerom dopredu. A zapadol som nakomplet.
....
Hej - zapadol si komplet, lebo si k0k0t, keď už to chceš takto počuť. Pretože iba k0k0t si myslí, že s HTP pod kapotou, váhou auta vyše 1 tuny a s prevodovkou s cestovným charakterom sprevodovania, podvozkom so zdvihom pérovania určeným na spevnené asfaltové cesty a na kolesách obutých do pneumatik na asfalt môže po ľúbosti ísť do akéhokoľvek terénu za akéhokoľvek počasia. S takým autom budeš mať mimo asfaltové cesty problémy VŽDY - aj na hlúpej mokrej trave v lete sa budeš šmýkať a jednoducho nepôjdeš tak ako by si chcel. Musíš si jednoducho uvedomiť, chlapček, že keď chceš závodiť alebo ak potrebuješ aby sa tvoja kára správala ako teréňák, nemôžeš sa ty sám správať ako Ujko Držgroš a kúpiť si trojhrnčekovú fóbliju - lebo na to čo si vymýšlaš budeš potrebovať dačo také ako Mercedes triedy G prerobený u Brabusu prípadne americký Hummer II - so všetkým čo k takej káre patrí počínajúc primerane hrubou šrajtoflou. A ak TU nemáš, budeš musiet veľmi veľmi zmierniť svoje požiadavky na REÁLNU úroveň - v opačnom prípade ďaleko nedojdeš ... Finito - v tomto vlákne aj v tom druhom, kde si "vyberáš jazdenku" - lebo ty nevyberáš, ty sa iba sťažuješ na to, že si nevieš vybrať za svojich upotených zopár stovák €urobubákov takú káru, ktorá by odpovedala tvojej vysnívanej - jasné že takej niet, keď ty sám ani nevieš čo že to vlastne chceš a chcel by si doslova zadarmo Mesiac - len sa pozri, máš tu dve vlákna staré obidve vyše roka (jedno rok a štvrť - to je to druhé, toto sa ťahá už takmer rok a tri štvrte) a ani v jednom si sa aj cez desiatky rád doslova vyžmýkaných z členov tohoto fóra stále ešte nedokázal rozhodnúť a povedať "toto chcem, to je fajne" - nie, to je stále "toto sa mi nepáči, tamto mi vadí, tohoto sa bojím..." - choď už s tým kurwa do piče - a alebo sa prestaň sťažovať, alebo si kúp inú káru ako je fóblija HTP. Ide mi už grcať lebo si už po takej dobe so svojím stálym sťažovaním sa na nemožnosť vybrať si HTP trápny ani mníška na nudistickej pláži - lebo nechápeš, že už samotný výber HTP je konečná, po takom výberu už niet inej voĺby - lebo nič horšie už si vybrať nemôžeš ...

EDIT - sorry jako - ale na ešte horší sa dostať môžeš. A to voľbou možnosti "kúpim si litrový trojhrnček fóbliju III generácie s motorom 1.0 MPi" - najlepšie v kombíku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#220 Příspěvek od Duvsan »

Nebol to sneh po kolená, len niečo vyše členkov. Stačilo by zamknúť diferenciál a vyliezol by som.
Slabší motor, kratšie sprevodovanie, ideš pomalšie, ale isto.
Do tých trojvalcov si asi obutý. Problémy sú vo všetkom okolo, ale nie v absencii valca. Asi si posledný, čo to nevie.
Som na konci, už je to len na mne. Znovu dík všetkým a už nebudem otravovať, až kým budem niečo vážne zvažovať.
Čus

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#221 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:Nebol to sneh po kolená, len niečo vyše členkov. Stačilo by zamknúť diferenciál a vyliezol by som.
Slabší motor, kratšie sprevodovanie, ideš pomalšie, ale isto.
...
Hej - ale nič s toho fóblija nemá ani v najsilnejšej variante - lebo nie je určená na jazdenie po lúke vo snehu ani po pol členku. Keď chceš jazdiť po lúke, kúp si Zetor, aj ten sa vyrába trojhrncový. Ale už má oproti fóbliji aspoň primerane odstupňované prevody a je v základu vybavený príslušným pérovaním aj obutím.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#222 Příspěvek od AlesALF »

to: Duvsan
přibal si do kufru řetězy a z takového zapadnutí se vyhrabeš sám (na sníh a bláto nic lepšího nenajdeš - teda alespoň na fabii)
Na feldě mě to vždycky zachránilo, stačilo trochu bláta ve vzorku a už se chudák hrabala :-)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#223 Příspěvek od Duvsan »

Dobrý nápad. Ja som uvažoval kus dosky, ale je otázka, či by to fungovalo a reťaz je i elegantnejšie riešenie.

Pre rnbw:
http://www.autorubik.sk/clanky/protismy ... ts-tcs-tc/
https://www.youtube.com/watch?v=9KcXj7XMKlI

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#224 Příspěvek od Duvsan »

Pri najhoršom dlhé lano, čigu a račňu s rohatkou. Neviem, ako sa to náčinie nazýva.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#225 Příspěvek od Duvsan »

Neviete niekto, ako pripojiť riadiacu jednotku sťahovačky dverí spolujazdca? Zohnal som za lacno, že si ju nahodím, kvôli vetraniu cez leto. Šoférové netreba, kľuku mám blízko. Tých pinov je tam až-až a neviem vypátrať zapojenie. Chcem to bez doplnkových čačiek ako samočinný dojazd a spol., len tlačítkom nahor a druhým tlačítkom nadol, cez relétká. Mám chuť to rozobrať a tú elektroniku vyhodiť. Než tak urobím, chcem to skúsiť s ňou, aby to zostalo nepoškodené.
Dík

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“