Výber jazdenky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#211 Příspěvek od Duvsan »

Čo pozerám v rámci cca 3k €, tak suma požiadaviek a vkusu mi zatiaľ vyhovuje len tá Fabia a Laguna (asi radšej). Keby som sa nemusel báť o katalyzátor, do toho prekrúžkovania by som šiel. Ale dávam oraz. Jazdím málo, možno postačí, čo mám. Čakám poradovník u opravára na vodnú pumpu, snáď zmizne to kvílenie. Ale čo je leto, už to nie je tak zreteľné.
BTW, ako sa podarilo z 1,4-ky vytlačiť 74 kW? Niečo som čítal o kompresnom pomere, ale asi to bude nie len tým. A netrpia tie motory aj na ventily? Možno sa mi to už pletie.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#212 Příspěvek od Atlan »

Jednoducho pozri si kribku krutiaceho momentu toho motora.
Vykon to ma len preto ze to toci 6500ot?
Ma to doferak do sily. Vysledkom je ze to pocitovo trha asfalt, a zere travu okolo cesty.
Oproti 55 je tusim iny saci trakt a vecsia klapka.

V kazdom pripade 1.4 63kw, zerie menej a jazdi lepsie ako 55. A ak by si to osadil prevodovkou z 74kw. Tak verim ze byt to pocitovo trhalo asfalt ako ra 74.
Akurat 74 ma problem s kruzkami a zodratou teflonovou vrstvou z piestu to potom pekne cinka vo valci.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#213 Příspěvek od EKKAR »

Z 1,4 vyždímeš i víc než 101 kobyl. Už starý škodovácký třináctistovky, když dostaly 8-kanálovou hlavu, kompresi kolem 10-10,5 a ostrou vačku, vyleštěný kanály v hlavě a laděnej vejfuk, daly kolem 130-135 poníků. A to jim směs dávaly karburátory Weber DCOE nebo DCOF s difuzérama 45mm, žádnej počítačem řízenej vstřikovač. Pravda, životnost neměly nijak závratnou, ale byly to závoďáky.
Teď si vem 100 kubíků navíc, přidej 5x uloženou kliku, 4ventily na válec a rozvod DOHC, elektronikou řízený vstřikování a doplň to ještě nějakou elektronicky řízenou vyfikundací typu změna geometrie sacího nebo vejfukovýho potrubí, změna časování ventilů a podobně. Samozřejmě motoru dopřej dostatek vzduchu = velká klapa. A 140-150 kobylek bude na světě. Jen ten motor vydrží v plným zápřahu odhadem tak 50-60 tisíc km, pak bude muset dostat generálku. A po 100 000 ujetejch km definitivně skončí ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#214 Příspěvek od Atlan »

Tak neviem 1l tsi ma vraj zivotnost 300tkm. Akurat to ma par chyb.
Olejove cerpadlo s premenlivym tlakom, turbo riadene elektricky, vacky2x riadené elektricky, elektricka vodna pumpa.
Neverim ze to vsetko po kope zvladne 300tkm a krutakom 200Nm :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#215 Příspěvek od EKKAR »

Motor koncipovanej pro provoz s přeplňováním se od atmosférickýho liší podstatně robustnější konstrukcí. Já jsem psal o atmosféricky plněným agregátu s už dneska výběhovou (ale tím rozhodně nechci tvrdit, že špatnou!!!) konstrukcí.

A k tomu co píšeš o 1.0TSI řeknu jen jedno slovíčko - ano, VRAJ. Tím budiž řečeno vše ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#216 Příspěvek od rnbw »

Otazne je, ktore casti sa pocitaju do zivotnosti motora a ktore do spotrebneho materialu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#217 Příspěvek od EKKAR »

Spotřebka je to, co měníš několikrát za celkovou životnost auta a s čím počítá výměnovej program údržby a plán pravidelnejch kontrol určenej výrobcem vozidla = voleje, filtry, svíčky, těsnění, běžný řemeny, žárovky, pneumatiky, chladicí a klimatizační náplně. Můžou se počítat i brzdy včetně kapaliny, tlumiče, spojka i s ložiskem, baterka. Myslím, že by se měl počítat i rozvoďák a vodní pumpa plus montážní věci k tomu.
Všecko ostatní, co měníš maximálně jednou-dvakrát za celou životnost vozidla a hlavně to, co nemá napsanou předepsanou lhůtu výměny resp. určenou maximální životnost se do spotřebního artiklu nedá počítat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#218 Příspěvek od Duvsan »

Nissan Almera. Ale je tam už dlho.
Táto Fábia tiež.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#219 Příspěvek od Duvsan »

K tomu bzukotu HTP. Ako som už spomenul, keď bol dole remeň, motor si priadol krásne potichu. Späť remeň a kvíli ďalej. Už mám novú vodnú pumpu a nepomohlo. Zostal alternátor, ale to by kňučalo ináč. Podľa všetkého to pácha nejaké vírenie vody. Inžinieri to trochu zvrzli. Tak mi zostáva to len zatlmiť. Kúpim penu, za motor na prepážku dám druhú vrstvu a podlepím kapotu. Ak bude treba, tak dám niečo i na spodok, nejaký kus plastu.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#220 Příspěvek od Atlan »

Daj hlasnejsie radio,rychle a funkcne.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#221 Příspěvek od Duvsan »

Dobrý tip. Až na to, že rádio nepoužívam. Možno keby som mal lepšie repráky. Tie OEM ma akurát znervózňujú. Navyše málokedy ma v ňom niečo zaujíma.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#222 Příspěvek od PixelOrgy »

Duvsan píše:...Kúpim penu, za motor na prepážku dám druhú vrstvu a podlepím kapotu. Ak bude treba, tak dám niečo i na spodok, nejaký kus plastu.
Chystas se na kremaci za jizdy? Ja bych byl s tou "penou" opatrnejsi.. kup si radsi auto, ktery ma jak hlukovou izolaci, tak motor... Z hovna bic neupletes... Vzdyt se daji koupit schopnejsi auta za par korun

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#223 Příspěvek od Duvsan »

Samozrejme vyberiem penu k tomu určenú (na zatlmenie motora) a plánujem ju nalepiť na izoláciu, ktorá tam už je. A na podlepenie kapoty je tiež materiál k tomu určený.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#224 Příspěvek od pepik9 »

Podle mě je nesmysl, že by voda pískala, kor když už je tam druhá pumpa. Bude to ten altík.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#225 Příspěvek od helios »

Vylágrované ložiská alternátora vydávajú zavše čudné zvuky. U mňa to bol zvuk pripomínajúci zle mazané ozubené prevody, po výmene altíku za silnejší tieto zvuky zmizli.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“