Dobrá zábava
Moderátor: Moderátoři
V určitý vejšce může i Vmax = 910km/h bejt Mach 1 nebo vyšší - ale je otázkou, jestli je taková vejška v dosahu L 39. Obecně - není, protože mez dostupu L 39 je těsně pod 12km - a tam je pořád rychlost zvuku nad 1000km/h... Takže vskutku - taková ta mlžná "sukně" vzniklá kondenzací na prudce ochlazeným vzduchu v rázový vlně u L 39 nepadá do úvahy... Ale tak to video podaný není, takže obě varianty odpovědi jsou OK.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Bylo už tohleto? http://youtu.be/d1J3NLNWAPU?t=1m30s Celkem hezká akrobacie.
trochu OT k L-39
schválně jsem se zeptal ohledně té "lokální nadzvukovosti" na czechjetteam.com kteří mají jednu L-39 na LKLN
otázka:
odpověď:
takže EKKARovo tvrzení:
schválně jsem se zeptal ohledně té "lokální nadzvukovosti" na czechjetteam.com kteří mají jednu L-39 na LKLN
otázka:
Kód: Vybrat vše
Ahoj,
měl bych technický dotaz k L-39, a to zda je možné, aby v určitém režimu letu patřícím do letové obálky a určitých podmínkách došlo na křídle nebo i jinde na letadle k lokálnímu překročení rychlosti zvuku?
Pokud ano, jedná se o standardní jev při běžném letu a letu na limitech letadla?
Zaregistruje nějak tento jev pilot nebo divák na zemi?
Byl bych vděčný za odpověď.
S pozdravem Marek.
Kód: Vybrat vše
Dobrý den Marku,
L-39C je konstruován jako výhradně podzvukový cvičný aeroplán, včetně jeho křídla. Proto nemůže dojít za žádného režimu letu k překročení rychlosti zvuku na žádné části letounu.
se zdá býti lichéBudeš se divit, ale Albatros MŮŽE letět v takových režimech, kdy na některých částech jeho potahu dojde k překročení LOKÁLNÍ RYCHLOSTI ZVUKU, takže dojde až k rázům a tlakovým vlnám. Všecko záleží na úhlu náběhu a momentální rychlosti letu vzhledem k okamžitým tlakově teplotním podmínkám kolem éra.
roverider píše:trochu OT k L-39
schválně jsem se zeptal ohledně té "lokální nadzvukovosti" na czechjetteam.com kteří mají jednu L-39 na LKLN
...
takže EKKARovo tvrzení:se zdá býti liché...
Čím potom vysvětlíš, že za jistých povětrnostních podmínek (teplota/vlhkost) může i u jinak naprosto podzvukový konstrukce a při celkový rychlosti letu určitě nepřekračující Mach1 docházet k tvorbě viditelnejch kondenzačních stop/rázovejch vln na aerodynamickejch přechodech, hranách a podobnejch místech NEJEN ALBATROSA, ale i u jinejch PODZVUKOVEJCH ér?p32 píše:To víš, že je liché...
Samozřejmě, konstrukce draku i potahu s touhle situací musí počítat, ale vůbec to neznamená, že NĚKDE na striktně omezený oblasti jinak úplně podzvukový konstrukce nemůže k transsonickým jevům docházet. Éro samotný přitom nemusí vůbec nic poznat = letí bez problémů dál, protože pokud se s tím při konstrukci počítalo a přestože éro jako takový je celkově subsonický, má v konstrukci/aerodynamice učuněný opatření, aby LOKÁLNÍ dosažení nebo dokonce překročení Mach1 nevedlo k nevratným násladkům... Je to o kvalitní práci konstruktérů - a pan Vlček svoji práci uměl.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
ono třeba budou stačit jen ideální podmínky zejména vysoká vlhkost vzduchu a pak a dostatečnou tlakovou změnu pro kondenzaci vyvolá čast letadla i při podzvukové rychlosti.
viz. video
http://www.youtube.com/watch?v=dBjTnS-X8ik
kdyby tam docházelo k transsonickým jevům, to by asi dělalo jinej rambajz
jinak o kvalitách L-39 a jeho konstruktéra nemám pochyb
konec konců kdyby to bylo špatné éro nebylo by tak populární mezi civilisty a akrobartickými týmy.
viz. video
http://www.youtube.com/watch?v=dBjTnS-X8ik
kdyby tam docházelo k transsonickým jevům, to by asi dělalo jinej rambajz
jinak o kvalitách L-39 a jeho konstruktéra nemám pochyb
konec konců kdyby to bylo špatné éro nebylo by tak populární mezi civilisty a akrobartickými týmy.
Asi se to sem moc nehodí, ale vzpomněl jsem si na Vy-Víte-Koho, Voldemort to není. Má zde ban. http://zpravy.idnes.cz/hikikomori-japon ... anicni_btw