Volks. Golf 1,8 +sústruh z vŕtačky,zlepšováky+iné veci

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#241 Příspěvek od EKKAR »

Kámošův děda dělal v Králíkách v Tesle - tam se dělávaly žárovky. Baňky do patic se lepily speciálním termosetickým = teplem vytvrzovaným tmelem, nic jinýho ten proměnlivej ohřev nevydrželo. Vzhledem ke svým znalostem chemie bych jako náhradní lepidlo zvolil vodní sklo (křemičitan sodný ve vodným roztoku), případně trošičku zahuštěný plavenou křídou, aby nesteklo. Bohužel poněkud dlouho vysychá.

A k fixaci špulek na DPS bych se uchýlil k další modifikaci křemíku = k silikonovým tmelům. Jsou relativně dobře tepelně vodivý a přitom elektricky izolujou, neleptají běžný izolace a zůstávají pružný = dokážou tlumit vibrace a "pískání". Stačit by měly běžně dostupný druhy v prodeji nabízený jako "sanitární silikon" a určený k výplni spár nebo dotěsnění sanitární keramiky v koupelnách a hajzlících ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#242 Příspěvek od tiktak1953 »

Teraz robim z loziskami do kaloveho cerpadla a tieto rady sa zidu mnohym motoristom či kutilom.Dam len obr.popisovat nemam dopodrobna cas.Z obr.by malo byt vsetko zrejme.Takto sa daju stiahnut mnohe loziska ked nemate stahovaky.Treba ale osku ocistit dobre,trochu natriet a davat pozor!Tu vazelinu som narokom vytlacil prstom viac aby bolo vidiet ,ze ten sposob co tu je na stranke ... popisovany je vyborny!Spinave lozisko je potr.dokonale v benzine ci inom cist.prostr.vyprat tzn.namočene v roztoku rucne vyrit,nechat vytiect špinu niekolkokrat,vysusit a az potom namazat.Nie kazdy hned vie kupit,zohnat este pouzitelne zatvorene lozisko !Vo sveraku ako je na jednom obr.sa daju stahovat pekne mnohe loziska ktore nie su uplne prihrdzavene na osku.
Tam kde je ten okruhly vysek ,tam polozit lozisko co najblizsie pri sveraku a dobre utiahnut ten hruhy L profil.
Lozisko pri natlacani vazeliny prstom je potrebne pootacat!
---------------------------------------------------------------------------
Pozor!Takto vycistene a namazane loziska nedoporucujem v ziadnom pripade na dolezite ,namahane diely znackovych vozidiel,na vysokootackove alternatory zn.vozidiel atd.Je ale dost veci ako tieto cerpadla ,vrtacky,mixery kde taketo loziska dalej vyhovuju!Takze ,dobre zvazit ,kde to pouzit !
Přílohy
DSCN7815.jpg
(156.78 KiB) Staženo 1346 x
DSCN7818.jpg
(225.56 KiB) Staženo 1317 x
DSCN7820.jpg
(79.66 KiB) Staženo 1256 x

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#243 Příspěvek od tiktak1953 »

Mam otazku,kupil som pred chvilov nemrznucu zmes do skodovky ANTI FREEZE G12 lebo inu nemali.Na nete syn nasiel ,ze jedny tvrdia riedit destilkov,druhi ze riedit z vodovodu.Tak ze doporucuju aj .....Takze, spravne je destilka?Ja dam daždovu!Dik.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#244 Příspěvek od forbidden »

Podle mě je vždy lepší destilka, kromě specifických případů (pití, kytky...). Zvlášť pro technický účely. Dešťovka dejme tomu, když bude alespoň přefiltrovaná.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#245 Příspěvek od tiktak1953 »

Tuto je to pisane:
Re: chladiaca zmes G 12+
od John Doe » 14 Nov 2010, 20:53

Kubo to nie je o lakomosti,dám ti sem jeden názor človeka,ktorý sa podľa mňa dosť vyzná:
Pre mňa za mňa si to miešajte aj so šaraticou

Treba davat namiesto destilovanej,normalnu vodu z vodovodu.
Destilovana voda nieje vodivá
G12 obsahuje prísady aby sa netvorila korozia a vod. kamen.
Robím v znackovom servise a je prípis od vyrobcu,ze sa musí pouzívat cista voda a nie destilovana z dvovodu ze destil. je nevodíva!Destilovana je zbavena mineralov a je nevodiva, (preto sa musí pouzívat do akumulatorov,aby nerobila skrat medzi clankami) voda z vodovoda je vodivá...Ked chodís do znackoveho servisu,tak ti tam lejú cistú vodu! Ked si to menís doma, a davas destilku,tak places,ze ti to svieti. (nemyslím nikoho konkretneho) Casom tie elektrody chytia povlak a potom su nachylne,ze nespoja obvod...
------------------------------------
Kto chce, nech sa paci svoj nazor.Dik.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#246 Příspěvek od rnbw »

A co by ti v skodovke svietilo?

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#247 Příspěvek od pepik9 »

Údajně to není kvůli vodivosti, ale proto, že destilovaná je "hladová" a rozpouští usazeniny, které zatáhly případné netěsnosti v motoru, a snad také požere část schopnosti nemrzky bránit korozi.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#248 Příspěvek od tiktak1953 »

Tu je nieco podobne.Cim teda riedit?Je teno pripravok ako Anti freeze G12?Kde je borec EKKAR,ten by to mal vediet,ze ako to je presne.Posrata nemrzka a kolko mam s tym probl.
--------------------------------------------------------------------------------

Ohlásit tento příspěvekOdpovědět s citacíod Miro » pon lis 07, 2005 18:05

Protože PPP zmínil na začátku i firmu FUCHS, chtěl bych k tomuto tématu pár věcí. FRICOFIN G 12 od jmenované firmy se ředí běžnou vodovodní vodou z řádu, ne destilovanou. Důvodem je použití aditiv, které vyžadují minerály se kterými reagují a poskytují tak antikorozní ochranu, ochranu proti kalům, usazování vodního kamene a kavitaci. Destilovaná voda může způsobit nežádoucí pěnění. Výrobci vozidel běžně udávaná doba po výměnu je 5 let na rozdíl od G 11 (3 roky). Kapaliny označené jako G 12 a G 11 nejsou vzájemně mísitelné! Nyní je však na trhu novinka od několika výrobců označovaná jako G 12 PLUS (např. FRICOFIN G 12 PLUS), která je vzájemně mísitelná s kapalinou G 11 a tím odpadá řada problémů.Miro

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#249 Příspěvek od jiriS »

Moje voda z vodovodu spolehlivě zasírá systém, způsobuje i korozi železných součástí.
Obecně záleží na složení vody z vodovodu, ale přednost by měla dostávat voda destilovaná.
Dostatečnou vodivost pro senzor hladiny chladící kapaliny by měla bez problémů zabezpečit nemrznoucí směs. Já neměl nikdy s tímto problém.
Jirka

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#250 Příspěvek od EKKAR »

tiktak1953 píše:Mam otazku,kupil som pred chvilov nemrznucu zmes do skodovky ANTI FREEZE G12 lebo inu nemali.Na nete syn nasiel ,ze jedny tvrdia riedit destilkov,druhi ze riedit z vodovodu....
forbidden píše:Podle mě je vždy lepší destilka, kromě specifických případů (pití, kytky...)...
tiktak1953 píše:....
Treba davat namiesto destilovanej,normalnu vodu z vodovodu.
Destilovana voda nieje vodivá
G12 obsahuje prísady aby sa netvorila korozia a vod. kamen.
Robím v znackovom servise a je prípis od vyrobcu,ze sa musí pouzívat cista voda a nie destilovana z dvovodu ze destil. je nevodíva!Destilovana je zbavena mineralov a je nevodiva, (preto sa musí pouzívat do akumulatorov,aby nerobila skrat medzi clankami) voda z vodovoda je vodivá...Ked chodís do znackoveho servisu,tak ti tam lejú cistú vodu! Ked si to menís doma, a davas destilku,tak places,ze ti to svieti. (nemyslím nikoho konkretneho) Casom tie elektrody chytia povlak a potom su nachylne,ze nespoja obvod....
A už je to tady... Jedinej kdo má pravdu je Forbidden. To ostatní (plus to co ještě ocituju) je BLÁBOL a CHCYPLOVYNA, že by jeden pohledal.
Ty "antifrízy" opravdu JDOU ŘEDIT VODOU Z VODOVODU - ale jen díky tomu, že obsahujou aditiva, který eliminujou usazování minerálů z vodovody na stěny motoru a topnýho/chladicího systému. Respektive kapaliny obsahujou příměsi organickýho původu, který brání přechodu těch minerálů z vodovody na nerozpustnou formu - a tím, že se smíchají s destilkou, jednoduše nemají s čím reagovat, takže kapalina dýl vydrží - její životnost se zvýší. V každým motoru vinou tepelný dilatace objemu totiž dochází k určitýmu vytlačení při ohřátí a znovunasátí vzduchu při zchladnutí - minimálně do expanzní nádržky, kde horká kapalina pohlcuje vzdušnej CO2 a z minerálů vznikají uhličitany, který by se usazovaly na stěny systému.

Důvod nepoužívat destilku do chlazení protože "je nevodivá", respektive že právě pro tu svoji nevodivost se dává do baterek, to bych dotyčnýmu dal takovou po čuni, že by vypad z kolemjedoucího vlaku - takovej s prominutím BLB nemá absolutně co pohledávat na místě, odkud může zaznívat jakákoliv rada. Když právě z destilky a ELEKTROLYTOTVORNÝ přísady (louhu nebo kyseliny) se míchá VODIVEJ elektrolyt ... Moderní systémy chlazení mají elektronický zjišťování nízký hladiny - v nádobce jsou kovový elektrody, který když se vynoří nad hladinu, tak stoupne odpor mezi nima a elektronika zahlásí "málo fridexu". S čistou destilkou by to samozřejmě udělalo taky - DESTILKA JE SKUTEČNĚ NEVODIVÁ, jenže co ty roztoky, co se do ní lejou, ten dietylénglykol, propylénglykol a další organický alkoholy? Ty jsou samozřejmě dostatečně vodivý (obzvlášť ve vodným roztoku!!!) na to, aby ty elektrody propojily - takže žádnej strach, fungovat to bude...!
pepik9 píše:Údajně to není kvůli vodivosti, ale proto, že destilovaná je "hladová" a rozpouští usazeniny, které zatáhly případné netěsnosti v motoru, a snad také požere část schopnosti nemrzky bránit korozi.
Další ∏čovina ... Ano, ČISTÁ destilovaná voda se chová jako "hladová" a dychtivě pohlcuje kovový ionty ze svýho okolí, čímž na styku dvou různejch kovů vyvolává elektrochemickou korozi. Jenže to by ve směsi s chladicí kapalinou nesměla její "hladovost" bejt potlačená zase těma organickýma příměsema ze základní nemrznoucí směsi. Hladová je v podstatě každá voda I NEDESTILOVANÁ, která má obsah příměsí menší než cca 300g na litr. Požrání schopností chránit proti korozi - viz aditiva o odstavec vejš, je to chujovina. Vždycky destilka nechává víc aditiv pro delší životnost než jakákoliv jiná A TO I DEŠŤOVÁ voda.
tiktak1953 píše:...Kde je borec EKKAR,ten by to mal vediet,ze ako to je presne.Posrata nemrzka a kolko mam s tym probl.
.... FRICOFIN G 12 od jmenované firmy se ředí běžnou vodovodní vodou z řádu, ne destilovanou. Důvodem je použití aditiv, které vyžadují minerály se kterými reagují a poskytují tak antikorozní ochranu, ochranu proti kalům, usazování vodního kamene a kavitaci. Destilovaná voda může způsobit nežádoucí pěnění. ...
Ekkar měl denní a snaží se trochu si odpočinout před druhou. Tímto ale plní tvoje přání. MOŽNOST míchat nemrzku z vodovody uvádějí výrobci proto, že základní nemrzka už od doby kapalin třídy G11 (zelenomodrejch!!! - viz favorit a felina!!!) právě obsahuje dostatek aditiv pro eliminaci těch minerálů - ale platí za to mísení s obyčejnou vodou menší životností náplně právě kvůli vyčerpání těch aditiv. Samozřejmě u pozdějších RŮŽOVEJCH kapalin G12, G12+ a G12++ (koncentráty) je tahle aditivace zachovaná - zase je jde naředit vodovodou PŘI SNÍŽENÍ CELKOVÝ ŽIVOTNOSTI SMĚSI. A argument, že by destilka způsobovala pěnivost, to nechápu. Pěnivost vždycky způsobujou nějaký přísady, samotná destilka NEPĚNÍ. Míchat z vodovody je JEN MOŽNOST, NE POVINNOST - výrobci kapalin to dovolujou jen a jen pro zvýšení svýho zisku, protože testování kapalin na odolnost se dělá opticky pomoců úhlu lomu světla - čím je kapalina vyčerpanější od aditiv, tím se jeví jako řidší a míň odolná i proti mrazu - takže se musí dřív měnit nebo aspoň dolejvat...

ERGO PĚTIKILOVÝ KLADIVO - Janko, neboj se a dej tam destilku, vodovoda nebo dešťovka jde použít taky, ale dřív se s ní zhorší vlastnosti výsledný směsi. Jako destilka samozřejmě stačí i průmyslová, NEPOTRAVINÁŘSKÁ "demineralizovaná" voda, získaná průchodem vodovody skrz iontoměniče - ta má pro tenhle účel dostatečně vyhovující čistotu a minimální zbytkovej obsah rozpuštěnejch minerálů.
HLAVNĚ SI DEJ POZOR NA MÍCHÁNÍ KAPALIN G11 (modrozelená) S G12, G12+, G12++ NEBO G13 (červeno-růžová) - TYHLE TŘÍDY NEJSOU TRVALE MÍSITELNÝ, PROTO MAJÍ I JINOU BARVU. JDE KRÁTKODOBĚ DOLÍT G12 DO G11, ALE CO NEJDŘÍV SE NÁSLEDNĚ CELÁ NÁPLŇ MUSÍ VYMĚNIT ZA G12. Kapaliny G12 včetně + a ++ a kapaliny G13 jsou bez omezení mísitelný. Důvod proč NEMÍCHAT je v obsahu jinejch aditiv, který se mezi G11 a G12/13 vzájemně chemicky nesnášejí moc dobře = jejich účinek se snižuje.
Pokud chceš dosáhnout opravdu dobrý účinnosti a životnosti chladicí náplně, všecku starou (jakoukoliv starší 5 let) vypusť ven z motoru a odevzdej ji do sběrnýho dvora, oni ji zlikvidujou - NEVYLEJVAT NIKAM DO PŘÍRODY, VEŠKERÝ CHLADICÍ SMĚSI JSOU JEDOVATÝ. A do motoru si namíchej kapalinu G12 nebo G13 S TECHNICKOU DESTILOVANOU VODOU podle návodu na obalu tak, aby směs dosáhla teploty tuhnutí mezi -30°C a -40°C - to je pro naše podnebí nejoptimálnější mez koncentrace, kdy kapalina ještě dostatečně chrání před mrazem (a korozí a úsadama a jen Pámbu ví před čím vším dalším) a zároveň kdy má ještě dostatečnou tepelnou vodivost a kapacitu - NEMRZKY S NADMĚRNĚ VYSOKOU KONCENTRACÍ ŠPATNĚ CHLADÍ MOTOR A ZÁROVEŇ BLBĚ FUNGUJE TOPENÍ PRÁVĚ Z DŮVODU SNÍŽENÝ TEPELNÝ KAPACITY ROZTOKU,....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#251 Příspěvek od pepik9 »

..jsou jedovatý. Proto by mě zajímalo, jak se řešila ekologie na letištích, když to v zimě stříkali na křídla letadel z cisteren.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#252 Příspěvek od EKKAR »

Celá letištní plocha je vyspádovaná do spešl kanalizace a ven jde jedině přes neutralizační stanici a ČOVku - už jen kvůli možnosti rozlití leteckýho paliva, navíc odmrazovací roztoky jsou biologicky odbouratelný - samotný. Jedovatý jsou ty doplňkový stabilizátory a aditiva, určený do směsí dlouhodobě používanejch jako chladicí/topný.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#253 Příspěvek od TAKJAN »

Celej život lejem z kohoutku. A? Nic s neděje. Měnit fridex? Jen když něco praskne a doleje se. A? Nic Starý auto, spartak. Na zimu se vypouštěl, před jízdou nalila voda. Z kohoutku. A? Nic

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#254 Příspěvek od tiktak1953 »

Patri sa mi podakovat ekkarovi za obsiahly vyklad riedenia zmrzky.Neviete ci sa este vyraba Fridex a Alycol.Ja som od zaciatku ako som mal skodovku Fridex alebo Alycol iba dolieval a riedil samoze destilkov..Bol tam aj 10 rokov .Ktora je na slov.najlacnejsia zmrzka do skodovky.Niekde som cital ,ze tato G12 vyzerie tesnenie pod hlavov. na skodovky.Tuto Anti F .G12 som este zezaplatil,ani nenalial lebo nebol cas.Stane sa nieco ,ked len vypustim z potrubia na spodku auta vodu a keby som nepreplachol pred vymenov napr.tej G12-ky cely system.Dik.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#255 Příspěvek od EKKAR »

Fridex se pořád vyrábí, ale už jako moderní kapalina specifikace G12 nebo dokonce G13 - jako obchodní název pro nemrzku ho má zaregistrovanej Velvana - http://www.zbozi.cz/hledani/?q=fridex . Výměnu v servise udělají bez výplachu, když systém vypláchneš, zase budeš mít o cosi delší životnost nový dávky směsi.

Co se týče vyžírání, tak je potřeba odlišovat nemrzku pro motory s hnilíkovou hlavou od nemrzek pro motory s hlavou litinivou - mám takovej divnej pocit, že jedna jde použít pro obě kombinace, ale jiná ne a musí se odlišovat - detaily v odborný prodejně a předem hlásit, jestli je motor celohnilíkovej, nebo celolitinovej, nebo kombinace litina - hnilík. Hraje tam roli elektrochemie a minimálně ne/přítomnost určitejch specifickejch aditiv.

2 Takjan - nikdo ti nebrání tam Aqua pumpáta nalejvat, výrobci to ošetřený mají - ale jak píšu, dřív se u směsi z ní namíchaný zhorší ty ochranný vlastnosti a navenek se to projeví na "měřáku" jako snížení protizámrzový odolnosti - tak tam po 3-4 letech šplejchneš půl litru nebo celej litr koncentrátu a zas v pohodě 2 roky jezdíš ... Jenže ten co udělá směs z destilky na stejný zhoršení čeká třeba o rok dýl - ono to nehraje velkou roli když nemrzka z motoru někde teče a za rok jí doleješ dvojnásobek pracovního objemu. Pokud máš ale motor i systém čistý a dobře těsný, abys nemusel ani dolejvat, už to na tom roku navíc poznáš.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“