tiktak1953 píše:Mam otazku,kupil som pred chvilov nemrznucu zmes do skodovky ANTI FREEZE G12 lebo inu nemali.Na nete syn nasiel ,ze jedny tvrdia riedit destilkov,druhi ze riedit z vodovodu....
forbidden píše:Podle mě je vždy lepší destilka, kromě specifických případů (pití, kytky...)...
tiktak1953 píše:....
Treba davat namiesto destilovanej,normalnu vodu z vodovodu.
Destilovana voda nieje vodivá
G12 obsahuje prísady aby sa netvorila korozia a vod. kamen.
Robím v znackovom servise a je prípis od vyrobcu,ze sa musí pouzívat cista voda a nie destilovana z dvovodu ze destil. je nevodíva!Destilovana je zbavena mineralov a je nevodiva, (preto sa musí pouzívat do akumulatorov,aby nerobila skrat medzi clankami) voda z vodovoda je vodivá...Ked chodís do znackoveho servisu,tak ti tam lejú cistú vodu! Ked si to menís doma, a davas destilku,tak places,ze ti to svieti. (nemyslím nikoho konkretneho) Casom tie elektrody chytia povlak a potom su nachylne,ze nespoja obvod....
A už je to tady... Jedinej kdo má pravdu je Forbidden. To ostatní (plus to co ještě ocituju) je BLÁBOL a CHCYPLOVYNA, že by jeden pohledal.
Ty "antifrízy" opravdu JDOU ŘEDIT VODOU Z VODOVODU - ale jen díky tomu, že obsahujou aditiva, který eliminujou usazování minerálů z vodovody na stěny motoru a topnýho/chladicího systému. Respektive kapaliny obsahujou příměsi organickýho původu, který brání přechodu těch minerálů z vodovody na nerozpustnou formu - a tím, že se smíchají s destilkou, jednoduše nemají s čím reagovat, takže kapalina dýl vydrží - její životnost se zvýší. V každým motoru vinou tepelný dilatace objemu totiž dochází k určitýmu vytlačení při ohřátí a znovunasátí vzduchu při zchladnutí - minimálně do expanzní nádržky, kde horká kapalina pohlcuje vzdušnej CO2 a z minerálů vznikají uhličitany, který by se usazovaly na stěny systému.
Důvod nepoužívat destilku do chlazení protože "je nevodivá", respektive že právě pro tu svoji nevodivost se dává do baterek, to bych dotyčnýmu dal takovou po čuni, že by vypad z kolemjedoucího vlaku - takovej s prominutím BLB nemá absolutně co pohledávat na místě, odkud může zaznívat jakákoliv rada. Když právě z destilky a ELEKTROLYTOTVORNÝ přísady (louhu nebo kyseliny) se míchá VODIVEJ elektrolyt ... Moderní systémy chlazení mají elektronický zjišťování nízký hladiny - v nádobce jsou kovový elektrody, který když se vynoří nad hladinu, tak stoupne odpor mezi nima a elektronika zahlásí "málo fridexu". S čistou destilkou by to samozřejmě udělalo taky - DESTILKA JE SKUTEČNĚ NEVODIVÁ, jenže co ty roztoky, co se do ní lejou, ten dietylénglykol, propylénglykol a další organický alkoholy? Ty jsou samozřejmě dostatečně vodivý (obzvlášť ve vodným roztoku!!!) na to, aby ty elektrody propojily - takže žádnej strach, fungovat to bude...!
pepik9 píše:Údajně to není kvůli vodivosti, ale proto, že destilovaná je "hladová" a rozpouští usazeniny, které zatáhly případné netěsnosti v motoru, a snad také požere část schopnosti nemrzky bránit korozi.
Další ∏čovina ... Ano, ČISTÁ destilovaná voda se chová jako "hladová" a dychtivě pohlcuje kovový ionty ze svýho okolí, čímž na styku dvou různejch kovů vyvolává elektrochemickou korozi. Jenže to by ve směsi s chladicí kapalinou nesměla její "hladovost" bejt potlačená zase těma organickýma příměsema ze základní nemrznoucí směsi. Hladová je v podstatě každá voda I NEDESTILOVANÁ, která má obsah příměsí menší než cca 300g na litr. Požrání schopností chránit proti korozi - viz aditiva o odstavec vejš, je to chujovina. Vždycky destilka nechává víc aditiv pro delší životnost než jakákoliv jiná A TO I DEŠŤOVÁ voda.
tiktak1953 píše:...Kde je borec EKKAR,ten by to mal vediet,ze ako to je presne.Posrata nemrzka a kolko mam s tym probl.
.... FRICOFIN G 12 od jmenované firmy se ředí běžnou vodovodní vodou z řádu, ne destilovanou. Důvodem je použití aditiv, které vyžadují minerály se kterými reagují a poskytují tak antikorozní ochranu, ochranu proti kalům, usazování vodního kamene a kavitaci. Destilovaná voda může způsobit nežádoucí pěnění. ...
Ekkar měl denní a snaží se trochu si odpočinout před druhou. Tímto ale plní tvoje přání. MOŽNOST míchat nemrzku z vodovody uvádějí výrobci proto, že základní nemrzka už od doby kapalin třídy G11 (zelenomodrejch!!! - viz favorit a felina!!!) právě obsahuje dostatek aditiv pro eliminaci těch minerálů - ale platí za to mísení s obyčejnou vodou menší životností náplně právě kvůli vyčerpání těch aditiv. Samozřejmě u pozdějších RŮŽOVEJCH kapalin G12, G12+ a G12++ (koncentráty) je tahle aditivace zachovaná - zase je jde naředit vodovodou PŘI SNÍŽENÍ CELKOVÝ ŽIVOTNOSTI SMĚSI. A argument, že by destilka způsobovala pěnivost, to nechápu. Pěnivost vždycky způsobujou nějaký přísady, samotná destilka NEPĚNÍ. Míchat z vodovody je JEN MOŽNOST, NE POVINNOST - výrobci kapalin to dovolujou jen a jen pro zvýšení svýho zisku, protože testování kapalin na odolnost se dělá opticky pomoců úhlu lomu světla - čím je kapalina vyčerpanější od aditiv, tím se jeví jako řidší a míň odolná i proti mrazu - takže se musí dřív měnit nebo aspoň dolejvat...
ERGO PĚTIKILOVÝ KLADIVO - Janko, neboj se a dej tam destilku, vodovoda nebo dešťovka jde použít taky, ale dřív se s ní zhorší vlastnosti výsledný směsi. Jako destilka samozřejmě stačí i průmyslová, NEPOTRAVINÁŘSKÁ "demineralizovaná" voda, získaná průchodem vodovody skrz iontoměniče - ta má pro tenhle účel dostatečně vyhovující čistotu a minimální zbytkovej obsah rozpuštěnejch minerálů.
HLAVNĚ SI DEJ POZOR NA MÍCHÁNÍ KAPALIN G11 (modrozelená) S G12, G12+, G12++ NEBO G13 (červeno-růžová) - TYHLE TŘÍDY NEJSOU TRVALE MÍSITELNÝ, PROTO MAJÍ I JINOU BARVU. JDE KRÁTKODOBĚ DOLÍT G12 DO G11, ALE CO NEJDŘÍV SE NÁSLEDNĚ CELÁ NÁPLŇ MUSÍ VYMĚNIT ZA G12. Kapaliny G12 včetně + a ++ a kapaliny G13 jsou bez omezení mísitelný. Důvod proč NEMÍCHAT je v obsahu jinejch aditiv, který se mezi G11 a G12/13 vzájemně chemicky nesnášejí moc dobře = jejich účinek se snižuje.
Pokud chceš dosáhnout opravdu dobrý účinnosti a životnosti chladicí náplně, všecku starou (jakoukoliv starší 5 let) vypusť ven z motoru a odevzdej ji do sběrnýho dvora, oni ji zlikvidujou - NEVYLEJVAT NIKAM DO PŘÍRODY, VEŠKERÝ CHLADICÍ SMĚSI JSOU JEDOVATÝ. A do motoru si namíchej kapalinu G12 nebo G13 S TECHNICKOU DESTILOVANOU VODOU podle návodu na obalu tak, aby směs dosáhla teploty tuhnutí mezi -30°C a -40°C - to je pro naše podnebí nejoptimálnější mez koncentrace, kdy kapalina ještě dostatečně chrání před mrazem (a korozí a úsadama a jen Pámbu ví před čím vším dalším) a zároveň kdy má ještě dostatečnou tepelnou vodivost a kapacitu - NEMRZKY S NADMĚRNĚ VYSOKOU KONCENTRACÍ ŠPATNĚ CHLADÍ MOTOR A ZÁROVEŇ BLBĚ FUNGUJE TOPENÍ PRÁVĚ Z DŮVODU SNÍŽENÝ TEPELNÝ KAPACITY ROZTOKU,....