Stránka 17 z 24

Napsal: 21 dub 2013, 20:33
od EKKAR
NEDOLÍVEJ TO!!!!
MÁŠ TO NAPROSTO SPRÁVNĚ!!!
Ty rysky slouží opravdu jako Min a Max, reálná hladina oleje u zastavenýho motoru a na autě stojícím na vodorovný ploše SE MÁ POKUD MOŽNO NACHÁZET MEZI TĚMI RYSKAMI!!!! Hladina se tam nalívá už při plnění čerstvýho oleje, NIKDY se nenalívá k horní rysce - a jestli bylo nalito víc, není divu že to motor zbaštil, protože s hladinou na horní rysce už dochází ke zvýšený tvorbě olejový tříště, která se odsává a spaluje v motoru...

Existujou výjimky, myslím že jednou z nich je haťapka z koncernu VW, kde se olej má měřit na běžícím motoru, protože měrka je umístěná tak, že na zastaveným motoru ukazuje daleko nad maximální hladinu, ale běžný to není - a je na to speciálně upozorňovaný v návodu k autu.

Nejběžnější způsob měření oleje je, že na měrce je vyznačený rozmezí Min-Max a pokud se hladina na zastaveným motoru pohybuje v něm a s nájezdem kilometrů nijak rapidně neubývá ani nepřibejvá, nedělá se s množstvím oleje nic = je to v pořádku!!!

Napsal: 21 dub 2013, 21:28
od TAKJAN
Při výměně oleje (a znám to od dosti mechaniků) se olej zásadně doplní na Max. Samozřejmě po protočení motoru a následné chvíli na stečení oleje. Potom lze relativně přesně kontrolovat spotřebu oleje. Např u mých oblíbených aut je mezi ryskami 1l oleje..

Napsal: 21 dub 2013, 21:44
od frantacech
Navic treba u 2.5TDI V6 ...cim vic oleje tam je, tim lepe, a stejne se sedrou vacky a neco vytece nekde spodem.

Napsal: 21 dub 2013, 22:04
od EKKAR
TAKJAN píše:Při výměně oleje (a znám to od dosti mechaniků) se olej zásadně doplní na Max. ...
Jo. Jenže taky mechoš naleje plnej filtr a zbytek prostorů pro olej už není tak velkej, takže správně se má nalejt mezi rysky a po protočení motoru a zalití olejovýho vedení se má doplnit znovu MEZI RYSKY. S olejem nalitým na MAX nejsou nikdy moc dobrý zkušenosti - samozřejmě krom případů, že motor žere litr oleje na 100km jak letadlo z první války...

Napsal: 21 dub 2013, 22:51
od TAKJAN
Všichni lejou na max. Zásadně. Asi záleží na značce...

Napsal: 22 dub 2013, 15:49
od Fordak
Pri vymene oleje se samozrejme naleva olej a z po horni rysku.
Postup jednoduchy,mnozstvi oleje podle vyrobce napriklad 4,3 l,
naleju 4 litry,necham zatec olej poradne do motoru,treba po dvou minutach nastartuji,necham vrcet na volnobeh par sekun a vypnu motor.Necham par minut ustat a doleji zbytek oleje po horni rysku.3 deci to jiz nebudou,protoze z motoru nevypustite veskery olej,vzdy tam neco malo zustane.U soucastnych modernich motoru by melo ubyvat oleje malo,tudis by se nemelo od vymeny do vymeny vubec nic dolevat a hladina by mela poklesnot k te spodni rysce,byva to zhruba litr.Vetsinou se vsak olej doleva behem doby,zalezi to na opotrebeni motoru a take na stylu jizdy,zejmena u dieslu.
Pekna konina je ovsem jak pise EKKAR o kontrole oleje za chodu motoru u HTP motoru,samozrejme se kontoluje pri vypnutem motoru.pokud by jste chteli merit hladinu oleje u automatickych prevodovek,tam tam se vetsinou meri pri volnobehu.
Takze olej klidne DOLEVAT a udrzovat jeho hladinu radeji k te horni rysce.

Napsal: 22 dub 2013, 15:58
od rnbw
Obcas skontrolovat a ked sa to blizi k minimu, dal doliat. Ak netreba medzi vymenami doliat viac ako jednu flasku, tak je to OK.

Napsal: 02 kvě 2013, 16:04
od tatramacek
Dekuju za odpovedi chlapi... Myslel sem ze tu zase s necim trapasim. Nejak se mi posrahauzovalo posilani o novych odpovedich na mail... Jeste jednou dik za informace Vam vsem !

Napsal: 08 kvě 2013, 09:15
od tatramacek
V pondeli si jde tatik delat plyn.. Pry ho Japonci moc radi nemaji skrz ventily... Kamarad ktery to bude delat rikal ze pry se tam doliva cca co 5000km nejake aditivum... Rezerva pujde vyhodit... Akorat problem bude ze subwofferem od Bose... Kam s nim..
Sem zvedav na vysledek a na jizdu s plynem...

Napsal: 08 kvě 2013, 21:53
od EKKAR
Hlavně je k tomu potřeba zjistit, jestli tu rezervu můžete z auta úplně vyhodit, nebo jestli ji tam musíte dál furt vozit - dotaz na ofiko dovozce, jestli mají na vaše auto homologaci i na provoz bez rezervy - jen s opravným sprejem, nebo s redukovanou rezervou. Když nemají na danej typ auta ani jedno, nebude tam rezerva nafučená na předepsanej tlak a zastaví vás s tím autem Pomocná a Chránící hlídka, budete to mít drahý. Takhle vyhořel jak papírovej čert kolega z práce, když si myslel, že podle vyhlášky blablabla nemusí rezervu mít - má felicii předělanou na LPG, rezerva mu překážela v kufru, tak ji jednoduše nechal doma... Párkrát dojel do práce, sem tam do města - a pak ho zastavili snad 300m od garáže a i když moderní škodifky mají homologaci na provoz jen s opravnou sadou, na feli se to JEŠTĚ NEVZTAHUJE - a měl Smolíčka, stálo ho to 2500,- na místě a papíry k autu, pro zpětný získání musel znovu na STK...

Napsal: 08 kvě 2013, 22:24
od p32
Jojo, taková jízda bez rezervy je fakt velmi nebezpečná. Možná víc jak jízda s ožralým řidičem víc jak osmdesátkou přes obec. :cry:

Napsal: 08 kvě 2013, 23:04
od tomasjedno
EKKAR píše:... i když moderní škodifky mají homologaci na provoz jen s opravnou sadou, na feli se to JEŠTĚ NEVZTAHUJE - a měl Smolíčka...
Možná se měl víc bránit. Nemusí mít homologaci, stačí když s tím výrobce vyjádří souhlas. Cituji ze stanoviska Škoda Auto zveřejněného Ministerstvem dopravy:
"Možnost nahrazení náhradního kola sadou na opravu pneumatik: u vozidel Škoda řady 105 až 135 a starších z technického hlediska nesouhlasíme s vyjmutím náhradního kola a jeho nahrazením sadou na opravu pneumatik. U vozidel řady Škoda Favorit, Felicia, Fabia I (typ 6Y), Superb I (typ 3U) z technického hlediska nedoporučujeme (nejedná se o nesouhlas) vyjmutí náhradního kola a jeho nahrazením sadou na opravu pneumatik.
U vozidel řady Škoda Fabia II (typ 5J), Roomster, Octavia I (typ 1U), Octavia II (typ 1Z), Superb II (typ 3T), Yeti, Citigo, Rapid je možné vyjmout náhradní kolo za podmínky jeho nahrazení originální Škoda sadou na opravu pneumatik včetně vyplňovacího, upevňovacího popř. dalších dílů.
"

Takže u Feldy Škodivka NE ŽE NESOUHLASÍ, pouze to nedoporučuje. A na tom by si to měl obhájit.

Konkrétně u Mazdy je na MD ČR uvedeno "U všech vozidel značky Mazda (kategorie M1 a N1) může být náhradní kolo nahrazeno prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí."

Napsal: 08 kvě 2013, 23:22
od EKKAR
Je to nějaký divný, v tom vyjádření vidím výrazný věcný chyby - fábia II je tam označovaná jako typ 5J - což je přímo podle webu Škoda-Auto vozidlo označovaný jako Roomster... Je to vůbec z ministerstva?

Napsal: 08 kvě 2013, 23:40
od tomasjedno
Je, a na hlavičkovém papíře Škody.

BTW, podle toho vyjádření by se zdálo, že když jsem před 15 lety prodával svého Favorita Š135, tak jsem prodával dvě různá auta najednou.

Napsal: 09 kvě 2013, 06:37
od denis15
No, celou dobu jsem si myslel, že rezervu nedovolují vyjmout z důvodu toho, že se s ní "počítá" v deformační zóně při nárazu zezadu. Když dáš toroid, máš místo rezervy bombu na LPG, tedy rezervu musíš buď vozit v kufru, nebo nevozit, ale nemělo by to vadit. Dokonce jsem se na to tuším ptal při montáži LPG, ale bylo to jedna baba povídala. Babo raď jak to je...