To by mě ale zajímalo, proč za tohle může Brusel, to si rád nechám vodborně vobjasnit.EKKAR píše:auto jako takový by jelo dál, ale program v ŘJ to nedovolí. Stížnosti na tento stav nikoliv na lampárni, ale v Bruseli.
Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Moderátor: Moderátoři
Ekkare, to je celkem odlisny auto od auta. Me treba sprava napajeni pri klesajicim napeti zacne odpojovat postupne vsechno, co neni potreba (zacne topenim, nakonec vypina i navigaci a pristrojovku) tak, aby bezel motor (VW)... To je doprovazeno patricnou hlaskou na displeji.
Podobny chovani jsem je u M-B (CLK W209) - opet informuje ridice na displej a povypina bizuterii, aby dojel co nejdal..
Pokud baterka "klekne" (predpokladam, ze myslis to, ze je prerusena, nebo ma obrovskej vnitrni R), tak bych asi ani nechtel, aby to bezelo dal se vsim nefiltrovanym bordelem z altiku.
Radsi schluss nez shanet a menit treba ECU, nebo immo![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jo, "zbytecnosti" jako treba vetrani a topeni v aute chci..![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Podobny chovani jsem je u M-B (CLK W209) - opet informuje ridice na displej a povypina bizuterii, aby dojel co nejdal..
Pokud baterka "klekne" (predpokladam, ze myslis to, ze je prerusena, nebo ma obrovskej vnitrni R), tak bych asi ani nechtel, aby to bezelo dal se vsim nefiltrovanym bordelem z altiku.
Radsi schluss nez shanet a menit treba ECU, nebo immo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jo, "zbytecnosti" jako treba vetrani a topeni v aute chci..
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Altík má pólových dvojíc viac, tak by som sa jeho produkcie asi nebál. Keď, tak ma opraví Ekkar, alebo niekto. Ale keby to bolo podľa jeho popisu, tak po vytočení motora do otáčok by sa malo všetko zobudiť, včetne predných svetiel (batéria ešte dožívala). A ono houby. Potom som ich vypol, mal som skôr. Motor 2-2,5 tis. ot. a bez blinkrov, potom i bez budíkov, až pa-pa.
Dúfam že som neočúdil ventily (chudobná zmes).
Dúfam že som neočúdil ventily (chudobná zmes).
On to právě Duvšan potvrdil, že mu to odcházelo "po kouskách" - a ty "zbytečnosti" jsem myslel EPS, ESC a tyhle "berličky pro nesvéprávný vopice za volantem". Výbava skutečně usnadňující život řidiče a nevotravující je užitečná, výbava omezující svéprávnost počínajíc Stop-Startem pokračujíc systémem udržování v pruhu peroucím se s řidičem v zatáčce o volant až po systém nouzovýho brždění aktivující se během zahájení předjížděcího manévru je podle mě vysoce nežádoucí. Všecko tohle by mělo jít uživatelsky trvale povypínat - klidně i s tím, že po vypnutí všech těch blbostí bude na palubce trvale svítit hrst kontrolek pro případ, aby varovaly eventuálního nežádoucího uživatele (chápej zloděje případně nepoučenou manželku) že "tohle auto ti žádnou berličkou prdel nezachrání". Prostě plánovitě odebírat člověku pravomoc na řízení vlastního majetku při zachování jeho plný odpovědnosti za následky případnejch nehod mi přijde jako šikana a nežádoucí zasahování do osobnostních a lidskejch práv.PixelOrgy píše:Ekkare, to je celkem odlisny auto od auta. Me treba sprava napajeni pri klesajicim napeti zacne odpojovat postupne vsechno, co neni potreba (zacne topenim, nakonec vypina i navigaci a pristrojovku) tak, aby bezel motor (VW)... To je doprovazeno patricnou hlaskou na displeji.
Podobny chovani jsem je u M-B (CLK W209) - opet informuje ridice na displej a povypina bizuterii, aby dojel co nejdal..
...
Jo, "zbytecnosti" jako treba vetrani a topeni v aute chci..
A vodkud vodjinud než z Brusele pocházejí všecky ty k0k0tský nařízení, že auta musejí mít povinně ESněco a USněco a automatický tohleto a támhleto a dalších milijón megapýčovin?Hubert_79 píše:To by mě ale zajímalo, proč za tohle může Brusel, to si rád nechám vodborně vobjasnit.EKKAR píše:auto jako takový by jelo dál, ale program v ŘJ to nedovolí. Stížnosti na tento stav nikoliv na lampárni, ale v Bruseli.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kúp si starú plečku ako ja. Ja by som rád mal ABS (vie zachrániť život, v lepšom majetok; už ma viezlo na mokrom so zastávkou v jarku, inak by som búral, takže pre "prdel" to nie je), ďalej by som rád EBD. Autopilot podľa čiar na vozovke, udržiavač vzdialenosti od vozidla predomnou či cúvací senzor sa mi zdajú tiež ako dobrí pomocníci. Kým sme ľudia, budeme sa mýliť a i robiť hlúposti. A následky vedia byť hrozivé. Druhá časť asistentov je pre zvýšenie pohodlia. Preberáme jazdu po verejnej vozovke, nie na okruhu. Pravda od svojich tvorcov pýtajú istú inteligenciu, inak vedia naopak zabiť.
Ako je to s tým (samo)budením alternátora? Prečo mi to postupne chcíplo?
Ako je to s tým (samo)budením alternátora? Prečo mi to postupne chcíplo?
Ekkar stiahol posledný príspevok.
U rozumného vodiča možno ABS nikdy nepríde k slovu. Ale koľko takých máme na cestách?
Vždy a stále mám problém udržať rýchlosť. Idem rýchlejšie alebo pomalšie, kolíšem medzi tým. Snívam o jednoduchom tempomate, kde by som mal 50 a 90 a prepínal. Áno, potom v inom voze by mi to chýbalo.
Svetlá stále zapínam a vypínam manuálne, nedorábal som žiadnu automatiku. Práve preto, aby som si na ňu nezvykol a potom nezabúdal.
Vždy je niečo s niečím, výhody a nevýhody.
Keď je človek blb, nezachráni ho nijaká doplnková výbava. Ale keď si môžem pomôcť, tak prečo nie.
Áno sú veci, ktoré nechceme. Príklad je systém štart-stop. Ten by sa mal dať vypnúť natvrdo, čomu tak nie je. Hold, treba si zvyknúť pred každou jazdou siahnuť na tú páčku, alebo čo to tam je. Ja asi také auto mať nebudem.
Ako je to prosím s tým samo(ne)budením alternátora?
U rozumného vodiča možno ABS nikdy nepríde k slovu. Ale koľko takých máme na cestách?
Vždy a stále mám problém udržať rýchlosť. Idem rýchlejšie alebo pomalšie, kolíšem medzi tým. Snívam o jednoduchom tempomate, kde by som mal 50 a 90 a prepínal. Áno, potom v inom voze by mi to chýbalo.
Svetlá stále zapínam a vypínam manuálne, nedorábal som žiadnu automatiku. Práve preto, aby som si na ňu nezvykol a potom nezabúdal.
Vždy je niečo s niečím, výhody a nevýhody.
Keď je človek blb, nezachráni ho nijaká doplnková výbava. Ale keď si môžem pomôcť, tak prečo nie.
Áno sú veci, ktoré nechceme. Príklad je systém štart-stop. Ten by sa mal dať vypnúť natvrdo, čomu tak nie je. Hold, treba si zvyknúť pred každou jazdou siahnuť na tú páčku, alebo čo to tam je. Ja asi také auto mať nebudem.
Ako je to prosím s tým samo(ne)budením alternátora?
ABS-ko nema s rozumom nic spolocne, clovek nema sancu ovladat prakticky hocijake cinnosti ci regulacie tak rychlo a ucinne, ako elektronika, a hocijako dobry a skuseny sofer mozem byt, uz sa mi parkrat stalo, ze po zaparkovani v prudsom kopci na farme v terene pocas par hodin napadlo kopec snehu a musel som ist nazad - s ABS-kom sa clovek moze spustit dole a brzdit a zaroven drzat smer, bezpecne, bez neho sa clovek spusti a bud brzdi prerusovane, co je velky problem pre rychle zrychlovanie dole kopcom, alebo pripadne z toho zrychlovania chyti stres, dupne na brzdu a skonci v priekope alebo na streche ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Tak jsem si přečetl celé toto vlákno, uf...
Ač se s ledasčím úplně neztotožňuju, hezky se to čte.
Mé první auto byla Š100. Dva měsíce po získání ŘP jsem s ní havaroval, jí tak neskutečně klouzal zadek, to by mě nikdy nenapadlo. Boural bych asi i dřív, ale chvíli trvalo, než jsem ji aspoň trošku zpojízdnil. To je tak, když se dělá autoškola v Oktávce (1999), bez jediného smyku, a pak se sedne do "kila"
Vyleštil jsem svodidla, odřel jsem si celou levou stranu, ale auto po troše přemlouvání jelo dál. No nic, beru to jako součást autoškoly. Pak už jsem si to klouzání zadku užíval, uměla pištět gumama snad i ve 40km/h. Na kruháčích bývala legrace
Pak mi ji někdo ukrad, tak jsem měl několik Š105/120. Tohle auto mi naprosto vyhovovalo. Motor a náhon vzadu, ideální věc, jen kapku výkonnější kdyby bylo. Všichni dávno přesedlali na předohraby, a opravdu hrabali kde se dalo. 120 nehrabala, vyjela všechno. Přesto nikdo nechápal, proč v tom furt jezdím. Divné, ale budiž. Ovšem i 120 má své limity. Přestěhoval jsem se do míst, kde i ona mívala problém po dešti se dostat na silnici, natož v zimě. Jenže co místo ní??
Několik let jsem byl bez auta, když dojezdila a já nevěděl co místo ní. Taky jsem byl zhnusen naší legislativou, ale to je jiný příběh. Jezdil jsem jen pracovně s různými auty, samozřejmě předohraby. To se kolikkrát nerozjelo ani na rovině, stačila mokrá tráva a trošku měkkčí podloží. Jednou hráblo, už bylo v dolíku a konečná. A to nepatřím k těm, kteří jen trošku zapadnou a už lítá bláto na všechny strany. Ve škodovce jsem se naučil jezdit. Ta by ovšem v těchto chvílích normálně jela.
Postupně jsem upustil od představy, že budu mít škodovku, protože fakt nebylo co vybrat. No a když už, tak už, pořídil jsem si 4x4. Taky mi cvaknou všechny zámky, když ho zamykám, i ty zamknuté, okna nemají koncové spínače, motorek "točí" dokud tlačítko držím, zadní okno si občas jezdí jak chce, ale tyhle věci neřeším, protože vůči tomu ostatnímu jsou to prostě naprosté prkotiny. 4x4 doporučuju i Duvsanovi. Konečně mu to pojede, a na blbosti nebude mít myšlenky. Po zasněženém poli, do kopce, i s vozíkem - pojede. Ze škarpy ledas koho vytáhneš. Projel jsem i potokem, ač tedy nerad, myslel jsem že tam zapadnu, předemnou jely větší "děla", jeden tam propích gumu, ale objet to nebylo kudy. Projel jsem, jak kdyby tam žádný potok nebyl. Prostě paráda!
Samozřejmě i 4x4 má své limity, ale pokud záměrně nepojedeš nějaký drsnější terén, tak na ně moc nenarazíš. Velká vrstva bahna už problém je, nebo vrstva mokrého sněhu, pod ním trošku trávy a pod ní bahýnko, to už klouže. I zahrabat se dá. Ale já nemám uzávěrky difů a jestě jsem neobul MT gumy. I tak jsem se vždycky nějak vyhrabal. Offroaďáci projedou i tohle.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mé první auto byla Š100. Dva měsíce po získání ŘP jsem s ní havaroval, jí tak neskutečně klouzal zadek, to by mě nikdy nenapadlo. Boural bych asi i dřív, ale chvíli trvalo, než jsem ji aspoň trošku zpojízdnil. To je tak, když se dělá autoškola v Oktávce (1999), bez jediného smyku, a pak se sedne do "kila"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Několik let jsem byl bez auta, když dojezdila a já nevěděl co místo ní. Taky jsem byl zhnusen naší legislativou, ale to je jiný příběh. Jezdil jsem jen pracovně s různými auty, samozřejmě předohraby. To se kolikkrát nerozjelo ani na rovině, stačila mokrá tráva a trošku měkkčí podloží. Jednou hráblo, už bylo v dolíku a konečná. A to nepatřím k těm, kteří jen trošku zapadnou a už lítá bláto na všechny strany. Ve škodovce jsem se naučil jezdit. Ta by ovšem v těchto chvílích normálně jela.
Postupně jsem upustil od představy, že budu mít škodovku, protože fakt nebylo co vybrat. No a když už, tak už, pořídil jsem si 4x4. Taky mi cvaknou všechny zámky, když ho zamykám, i ty zamknuté, okna nemají koncové spínače, motorek "točí" dokud tlačítko držím, zadní okno si občas jezdí jak chce, ale tyhle věci neřeším, protože vůči tomu ostatnímu jsou to prostě naprosté prkotiny. 4x4 doporučuju i Duvsanovi. Konečně mu to pojede, a na blbosti nebude mít myšlenky. Po zasněženém poli, do kopce, i s vozíkem - pojede. Ze škarpy ledas koho vytáhneš. Projel jsem i potokem, ač tedy nerad, myslel jsem že tam zapadnu, předemnou jely větší "děla", jeden tam propích gumu, ale objet to nebylo kudy. Projel jsem, jak kdyby tam žádný potok nebyl. Prostě paráda!
Samozřejmě i 4x4 má své limity, ale pokud záměrně nepojedeš nějaký drsnější terén, tak na ně moc nenarazíš. Velká vrstva bahna už problém je, nebo vrstva mokrého sněhu, pod ním trošku trávy a pod ní bahýnko, to už klouže. I zahrabat se dá. Ale já nemám uzávěrky difů a jestě jsem neobul MT gumy. I tak jsem se vždycky nějak vyhrabal. Offroaďáci projedou i tohle.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele: