Stránka 18 z 53

Napsal: 09 lis 2022, 16:19
od PotPalo
A hlavne sa sám neodparuje. Petrolej mi vždy záhadne za pár mesiacov z lampy zmizol, zatiaľ čo lampový olej tam vydržal roky.

Napsal: 09 lis 2022, 17:20
od termit256
Ja mam jako zalohy tyhle plynove lampy https://www.i-naradierba.cz/campingaz-p ... -plus.html
Nesmrdi to, plyn v kartusi vydrzi prakticky neomezene dlouho a sviti to opravdu pekne, bilym svetlem jasem srovnatelnym odhadem s 60W zarovkou.

Napsal: 10 lis 2022, 16:09
od Hubert_79
Včera na rychlíku ze Železné Rudy do Prahy. Vůz první třídy od soudruhů z NDR přeznačený na dvojku. No, neřekl bych, že se tím ještě kdy svezu; ČD ovšem umějí překvapit :)

Napsal: 10 lis 2022, 16:31
od Lukas-Peca
Proti některým současným vozům, kde si není jak opřít hlavu, takže se v nich nedá spát, nejde v nich ztlumit zbytečně silné osvětlení, nejde v nich vypnout řvoucí rozhlas, není si kam dát nohy, protože přímo proti kolenu je noha od stolku, nejde v nich pořádně zavřít dveře od kupé, protože se při každém brzdění otevřou atd. atd., jsou tyhle vozy naprosto komfortní a nevadilo by mi v nich cestovat třeba do Vladivostoku. Jediná nevýhoda těchto vozů 1. třídy je ta, že je v nich při standardní celkové délce o jedno kupé míň, takže protější sedačka je tak daleko, že na ni nelze položit nohy.

Napsal: 10 lis 2022, 16:46
od Hubert_79
Na těchto vlacích (rychlíky z Prahy do Klatov/Žel. Rudy) se nejčastěji nasazují vozy Bmz nakoupené od ÖBB a ty jsou naprosto v pohodě. Místa tak akorát, světlo jde krásně ztlumit, rozhlas taky, na WC se dá jít i jindy, než když je vlk v tanci. A mají klimatizaci, což je rozhodně plus. Existuje to i ve variantě ABmz, kdy je půl na půl jednička a dvojka, avšak oddílů je pořád deset.
Ty "koženky", do nichž patří i to přeznačené áčko (nyní řada B209) zas mají výhodu v tom, že se dá otevřít okno; v době hiců je to ale vevnitř peklo. Když ještě jezdívalo více "koženek", tak jsem nejraději jezdil půlenou jedničkou/dvojkou, právě kvůli většímu prostoru na nohy - má to devět oddílů, běžné béčko má deset.
Občas jedu novým RegioPanterem, tam se teda skládám docela naprd, naštěstí to není na dlouhé cestování. Jezdí to na osobákách z Berouna na Plzeň a určitě to je lepší (a asi i úspornější), než když tam jezdilo eso s třema Honneckerama.
V létě jsem dokonce potkal starou koženku (rychlík do Prahy přes Vysočinu), kdy to nebylo inovované plyšovým potahem a natřením interiéru na bílo. To asi vystrkali z kopřiv co měli :P Hned jsem se vrátil do mladých let.

Napsal: 10 lis 2022, 17:07
od ZdenekHQ
Kde jsou ty časy, kdy si mohl člověk v rychlíku na chodbě stáhnout okýnko a čučet ven...

Sice při dnešních rychlostech jsou místy úrovně infrazvuku v uzavřeném terénu už dost za hranou, ale to jsme vždycky poznali a okno zavřeli.

Napsal: 10 lis 2022, 17:15
od Hubert_79
Jojo, čumět ven z okýnka je prima, to mám taky rád. Ale ono když se jede rychleji (klidně "jen" 120 km/h), tak už se to moc nedá. A faktem je, že na většině hlavních tratí už se takhle jezdí.
Zas na druhou stranu - jel jsem kdysi z Černé Hory přímým lehátkovým vozem, v létě. Ještě tím z NDR, tedy "koženkou". Ten vůz stál někde celý den na slunci a vevnitř bylo snad 50° C i po hodině jízdy s komplet zotvíranými okny. Ta klimatizace se zkrátka hodí.

Napsal: 11 lis 2022, 13:02
od ZdenekHQ
Tak jsem si koupil náhradní ledkový světlo do "dřevníku", než opravím to původní (přece jen mu věřím víc než tomuhle), ale když se dívám na ten energetickej štítek, tak původní halogen je asi úspornější... :D

Že by původní A+ bylo dnešní G?

Napsal: 11 lis 2022, 15:24
od dobrman

Napsal: 11 lis 2022, 15:34
od ZdenekHQ
Aha. Takže podle současného výpočtu je halogen i ledka v kategorii G. To to opravdu vylepšili... :lol:

Předtím to bylo A+ a C.

Napsal: 11 lis 2022, 16:34
od samec
Činitel sv. zdroje FTM:
??? :roll:

Napsal: 11 lis 2022, 16:58
od Celeron
ZdenekHQ píše: No, stojí tak stovku, není to žádná legrace. Ale zase nesmrdí.
Je i varianta kdy stojí provoz petrolejky o půlku míň. Na zahradní svícení používá příbuznej bionaftu. V uzavřený místnosti to ale nezkoušel.
Ve Francii jsem viděl v kempu kamínka na lampovej olej. Bylo to na interní vytápění a nemělo to žádnej komínek. Výkon kolem 3 kW. Moc jsme tomu nevěřili a na noc radši vypínali. Obava že se ráno neprobudíme byla značná. V Japonsku to prý používají zcela běžně.

Napsal: 11 lis 2022, 19:13
od EKKAR
Ty tepelný zdroje bez odtahu spalin mají omezení v kubatuře prostoru, ve který se můžou dlouhodobě bezpečně používat - počítá se s tím, že během denní doby lidi otevírají dveře při procházení dovnitř a ven, takže dochází k výměně vzduchu v prostoru, zatímco třeba v noci, když se spí, k procházení prakticky nedochází. Počítá se spotřeba kyslíku za hodinu funkce - a z toho se vychází při určování doby nejdelší bezpečný funkce, aby se nesnížil % obsah kyslíku pod bezpečnou mez pro přežití. Takhle v ruSSácku každoročně umřou desítky lidí, když jedou v době mrazů jako prodejci na trhy a aby stihli obsadit dobrý místa na tržišti, přespávají v autech - a aby ušetřili benzín, nenechávají běžet motor, kterej by jim relativně bezpečně vytápěl kabinu, ale přitápějí si uvnitř propanbutanovým vařičem nebo kamínkama. A když si to neuhlídají, prostě vinou snížení obsahu O₂ a zvýšení obsahu nejdřív CO₂ a pak i CO vinou nedokonalýho spalování plynu usnou tak hluboce, že se už neprobudí ...

Napsal: 13 lis 2022, 16:05
od josef_novak
Že by to referendum v Chersonu bylo cinknuté?

http://rusfuck.8u.cz/cherson.mp4

Napsal: 13 lis 2022, 16:16
od termit256
No nepovidej, to by nikoho ani ve snu nenapadlo :-)