Stránka 18 z 38

Napsal: 03 dub 2012, 14:07
od Jirka

Napsal: 03 dub 2012, 16:39
od EKKAR
forbidden píše:A starej se ti líbí? Novej vypadá alespoň kompaktně, ne jako ten starej, kde je ta zadní bouda jakoby tam původně vůbec neměla být.
Tohle ber jako odpověď:
http://www.roomsterclub.com/members.php?id=227
Stačí?

Napsal: 03 dub 2012, 17:09
od forbidden
Takže se ti líbí. No nic, je to o vkusu každého soudruha :D

Napsal: 03 dub 2012, 18:26
od no_-_name
Kolegové, jaký máte názory na turbomotory 1.8 v prvních oktávkách? (v kombinaci s LPG spotřebu moc neřeším :) )

Napsal: 03 dub 2012, 19:04
od EKKAR
forbidden píše:Takže se ti líbí. No nic, je to o vkusu každého soudruha :D
Jeho vzhled poněkud neřeším, pokud vyhovuje požadavkům na spolehlivost dopravy, přepravní komfort a dopravní náklady. Moje největší sympatie má za v porovnání s vnějšími rozměry obrovskej přepravní prostor... Říkám o něm, že je jak víno z balady o Karlovi IV. a Buškovi z Velhartic - "...zprvu trpké zdá se, však když po půnebí poválíš, ret neodtrhneš více..." :lol: :lol: :lol:

Napsal: 03 dub 2012, 22:37
od forbidden
Důležitý je, že ti vyhovuje. Máme jeden v práci a nic moc teda. Máme i Fábie kombi (1. verzi) a po sklopení sedadel se tam vejde myslím víc nákladu jak do Roomsteru. Roomster je ale vyšší, takže pro určitej typ nákladu může být vhodnější.

Napsal: 03 dub 2012, 22:47
od EKKAR
Ono to je i o výbavě, jsou Roomy vysloveně "socka edišn", ve kterých jseš jak ve škatuli a jsou stupně výbavy, kde si připadáš jak v limuzíně. Ale hlavně - i člověk se 185cm vejšky si v něm POHODLNĚ SEDNE A TO I DOZADU... Ta variabilita zadních sedadel, ten prostor pro nohy - to nemá krom Yetiho žádná další škodifka...

Napsal: 03 dub 2012, 22:54
od forbidden
Nj, v práci máme samozřejmě něco, co se blíží, nebo přímo je ta socko edice. Když jedeš naloženej do kopce, musíš vypnout klimatizaci, aby to jelo :D

Napsal: 03 dub 2012, 23:00
od EKKAR
Zřejmě motorizace 1,2HTP alias Hádka Tří Pístů, hovno To Pojede, Honem To Prodej? To je VSKUTKU motor bez fantazie...

Napsal: 03 dub 2012, 23:11
od forbidden
Ti, co rozhodují o penězích na auta vidí jen pořizovací cenu, víc nic. To, že náklady na provoz takovýho socka motoru rychle dorovnají pořizovací cenu výkonnějšího je nezajímá. Jezdíme ještě s krátkou Fábií 1,2 HTP a to je na dálnici utrpení, nehledě k tomu, že než dojedu z Brna do Jihlavy, mám půlku nádrže pryč. Nedávno jsme jeli tři chlapi a měli jsme ještě vozík s celkovou váhou tak 700 kg, to byl teprve zážitek :twisted: Na výjezdu z Jihlavy do kopce na 2. atd...

Napsal: 08 dub 2012, 22:36
od Sesi
Na druhou stranu - jel jsem párkrát(jako spolujezdec) v pokojstru s 1,4TDI a zvukovej projev motoru byl hroznej. Obecně projev(zvuk, vibrace) chrochťáků opravdu nemusim(až na nějaký V6 - Audi, BMW), ale ta 1,4VW je fakt děs. Ta klasická 1,4 benzín v tom musí být úplně zlatá, to jsou podle mě poměrně slušný motory, i do fábií.
A na HTP mám svůj názor - naposledy jsem měl půjčený ani ne rok starý Polo(5.gen.) a to HTP opravdu žádná sláva - hrozná zvuková kulisa, malý rozsah otáček, kdy aspoň trochu táhne, celkově dynamika špatná, no maximálně na 1 člověka. Spotřeba mi nepřišla zrovna nízká - kolem 7,4l plynulá jízda(20% dálnice 110-120km/h, zbytek okresky plynule 90km/h), což já budu jezdit tak o 3-4 desetiny litru víc, ovšem s autem o 200kg těžším, ale se zcela jinou dynamikou(dvoulitrový benzín).

Napsal: 09 dub 2012, 00:12
od EKKAR
Tam je problém v tom, že 1,2HTP i 1,4TDI jsou TROJHRNCE - haťapka je "obřezanej" benzín 1,6 16V (nebo původně ve slabší 40kW verzi "obřezanej" 1,6 8V 55kW) a "trojhrnek dehťák" je stejně skriplovaná 1,9TDI 81kW.
Jejich chod je právě kvůli absenci 4. válce nepravidelný a vibrace značné - potřebujou proto vyvažovací hřídel, otáčející se protisměrně proti části rotujících hmot motoru, ale i s ním jsou ty motory neklidné. Navíc kvůli malému objemu mají malý zátah "odspoda" = potřebují otáčky, aby byly schopné jet. Platí to bohužel i pro "malotraktor" 1,4TDI, který by měl jako turbík tahat docela solidně, jenže i jeho 55kW je na auto velikosti fábule neřkuli rooma jednoduše málo. Tam je minimem aspoň 1,4 benzín se svými 63kW/85HP nebo 1,6 benzín případně turbochrocht 1,9TDI (oba se 77kW/104HP) - toho ropáka bych já osobně do Rooma dokonce preferoval, kdybych najezdil víc km ročně, aby se mi vyplatila jeho nákladnější údržba.

Proti těm "ubastleným" trojválcům (vznikly relativně narychlo zkrácením už existujících konstrukcí) je chod JAKÉHOKOLIV čtyřválce mnohem komfortnější - a to platí nejen pro "jednačtyřku benzín", ale i pro "ropáka" 1,9TDI, který je dobře známý z jedničkových fábulí i oktávií.

Nové, od začátku samostatně konstruované trojhrnce VW, používané v nových miniautech koncernu (VW Up, Škoda Citigo a Seat Mii), jsou naproti tomu daleko klidnější a jejich dynamika vzhledem k menší hmotnosti těchto miniautíček víc než dostačuje pro předpokládaný způsob provozu - městská "nákupní kabela".

Tyhle nové motory už ale patří do úplně jiné kapitoly vývoje, protože to jsou fungl nově vyvinuté, dozadu skloněné agregáty osazené hlavami s příčným prouděním plynů = se sáním zepředu a výfukem vyvedeným na zadní stranu hlavy, ve které je vytvořená i speciální výfuková komora obklopená chladicím pláštěm, díky které se tyhle motory jednak v době těsně po startu velmi rychle ohřejí na provozní teplotu a díky tomu i na rozdíl od tolik proklínaného "té-es-íčka" brzy a dobře topí, druhak při provozu s vysokými otáčkami a výkonem se zde předchlazují výfukové plyny, aby nedocházelo k přehřívání katalyzátoru umístěného prakticky bezprostředně za touto komorou nebo v případě přeplňovaných verzí hned za turbem.

Motor 1,2TSI má právě kvůli co nejrychlejšímu ohřevu katalyzátoru ihned po startu kat co nejblíž u hlavy, ale v režimu vysokých otáček je teplota plynů na vstupu do katalyzátoru natolik vysoká, že je nutno dodatečným vstřikem paliva tyto plyny ochlazovat, aby se katalyzátor naopak nepoškodil - "díky" tomuto opatření má pak tolik "opěvovaný" motor spotřebu blízkou nějakému střednímu náklaďáku - časopis Autobild naměřil, že Roomster s motorem 1,2TSI má při rychlosti 160km/h na dálnici spotřebu 18,2l/100km!!!! Já se svým Roomem a atmosférickým motorem 1,4 16V mám při té samé rychlosti spotřebu kolem 10,5l/100km!!! Ať žije ekologie, panstvo - emise se měří na volnoběh a při otáčkách 2500-2800rpm, v režimu kolem 4000rpm, který motor má při těch 160km/h už emise nikoho nezajímají, takže se do motoru TSI vesele pumpuje palivo jak při forsáži u MiGu...

A to nebudu mluvit o jeho dalších nectnostech
- o turbu, kterému se musela od náběhu výroby několikrát zcela přepracovat regulace a u kterého se několikrát změnil dodavatel a ke kterému se v momentálně probíhající "svolávací akci" (nikoho do servisů nesvolávají, jen když přijede auto do servisu, podle VINu určí, jestli se na něm má nebo nemá udělat úprava) montuje speciální podložka pod přírubu výtlačného potrubí;
- o rozvodovém řetězu, který měl podle vyhlášení mluvčích koncernu být bezúdržbový po celou dobu životnosti motoru a který se u skutečných produkčních motorů vytáhl během 15-20 tisíc najetých km natolik, že docházelo k jeho přeskočení přes ozubení kol a tím k zneschopnění motoru
- a o tom, že do ŘJ těchto motorů je postupně nahrávána X-tá verze softwaru, které měly a mají postupně za úkol odstranit pomalé ohřívání těchto motorů (bez úpravy TSI začíná topit až po ujetí nějakých 8-10km podobně jako stará "šáde" = Š120 !!!) a v poslední době i snížením dynamiky motoru (omezením nárůstu výkonu) pravděpodobně zvýšit životnost celého motoru. Jeho majitelé, kterým byl v poslední době změněn program v ŘJ motoru, si totiž stěžují na citelné "zlenivění" motoru po této úpravě, motor nemá "tah" který měl před úpravou = maximální výkon se sice možná nezměnil, průběh křivky závislosti výkonu a kroutícího momentu na otáčkách se ale citelně změnil k horším = méně dynamickým parametrům.

Koncern ovšem zachovává tradici = mlčí jak Julda Fulda...

Napsal: 13 dub 2012, 10:24
od Duvsan
Neviete niekto, čo má sviečka vo vnútri pod keramickým vrškom? Je to celokov až k elektróde, alebo je v tom uhlík, či niečo iné, čo sa dokáže prerušiť? Ide o to, či podozrivú sviečku očistiť, dôkladne skontrolovať a ak niet nič vidieť, tak proste musí "iskriť", alebo sa môže i prerušiť vo vnútri. Ďakujem

Napsal: 13 dub 2012, 11:23
od no_-_name
Odrušený svíčky tam mají odpor, dejmetomu nějaké uhlíkové tělísko. A přerušit se může. Svíčka může na vzduchu při vizuální kontrole jiskru házet, ale pod tlakem ve válci už ne.

Napsal: 14 dub 2012, 20:37
od TAKJAN
Nevěřím ,že by nějaký 1,4 měl spotřebu 10,5 při 160. Takovej prcek se musí točit a 10,5 je nesmysl. Navíc s autem, které má Cx dost velké..