Stránka 18 z 25

Napsal: 23 lis 2015, 22:44
od tiktak1953
Syn doniesol Dynamax G11.Co z tychto dvoch dat radsej do starej škodovky?STACI odpoved jednov vetov.dik.

Napsal: 24 lis 2015, 03:52
od EKKAR
Záleží na motoru co v tý šáde je.

Pokud je to ještě opravdu stará škodule s litinovou hlavou, volil bych starší G-11 (modrozelenou). Líp totiž chrání díly vyrobený z mosazi a ze železnejch kovů - litiny.

V případě, že to je jedna z těch modernějších co měly hliníkovou hlavu, bych ale šel jednoznačně do modernější G-12 nebo G-13 (růžovočervená), i když ani tam by modrozelená G-11 neměla dělat neplechu - sériově ji dostávaly už favority.

Největší rozdíl u těch kapalin je jejich celková životnost - modrozelená cca 3 roky, růžová až 5 let, i když vzhledem k stáří motoru šáde i tu růžovou bych radši měnil dřív.

Předpoklad pro co nejvyšší životnost daný náplně je před nalitím nový JINÝHO TYPU NEŽ TAM BYL DOPOSUD vypláchnout celej chladicí systém aspoň převařenou vodou, když už ne destilkou - i když v servisech na to serou, každej kdo jen trochu chápe elektrochemii a chemii na rozhraní kov-vodnej roztok čehokoliv ten výplach udělá.

Napsal: 24 lis 2015, 08:26
od tiktak1953
Je to liatinova hlava ,takze som uz rozhodnuty ,dam tu G11 podla teba!Autom chodim iba do hory max10km a parkrat do roka.A zmrzku potrebujem aby stara 120-ka mohla byt vonku a Fabia ci VW Golf v garazi.Viete co je na obale napisane?Ze G11 je určena do chladičov motorov vyrobenych z lachkych zliatin!!!To je predsa blbost!!!Malo byt napisane skôr:urcena do hlav motorov z lachkych zliatin.Chladic z liatiny existuje? Nechajme to tak!

Napsal: 24 lis 2015, 12:56
od EKKAR
Spíš je to jen blbá formulace, která neměla nic říkat o materiálu chladiče, ale jen o materiálu motoru a hlavy - asi tam mělo bejt napsaný "určeno pro chladicí systémy motorů vyrobenejch z lehkejch slitin" = motory jsou z hnilíku a podobně, chladicí systém může bejt bárs z gumy nebo igelitu.

Ergo 5kilový kladivo - vždycky se jedná o to, z jakýho materiálu jsou HORKÝ díly = ty části, který je potřeba ochlazovat, ne z čeho je učuněnej vlastní chladič ...

Napsal: 24 lis 2015, 14:25
od Nakadah
Škoda 1000MB, Škoda 100/110 a Škoda 105/120/130 používá chladící kapalinu normy VW TL 774 B - Fridex Spolana / Fridex Stabil (nažloutlá kapalina)

Favorit už potřeboval VW TL 774 C - G11 - modrozelená kapalina, předchozí kapalina normy B by mu vyžrala hlavu. Felicie už používá VW TL 774 D - G12 - růžová kapalina.

Mísitelnost kapalin:

Obrázek

S tou G11 nebude problém. Rok sem měl 105ku a tuhle kapalinu sem tam dal. No problémo.

Napsal: 24 lis 2015, 15:15
od EKKAR
Naku, u těch 105/120/125/130 je právě problém u těch posledních dvou "kubatur" - pokud to byly právě ty s "favoriťáckým" motorem (poslední výrobní série, hodně se i montovaly v Kvasinách do Rapidů), pak měly hnilíkovou hlavu a i pro ně je nutný nalejt ne TL774B (nažloutlej Fridex Stabil), ale právě už to "céčko" = modrozelenou kapalinu specifikace TL774C = G11 = JAKO DO FAVORITA. Protože ale obecně "šáde" měla v chladicím systému víc součástek z železnejch kovů, je při volbě jestli G11 nebo G12 (případně vyšší) vhodnější zase ta G11 ...

Napsal: 03 pro 2015, 16:00
od tiktak1953
Videli ste tuto skodovku?Ma 800 koni pod kapotov.Viac je tu:
http://automix.atlas.sk/revue/859531/br ... nizka-vaha

Napsal: 03 pro 2015, 16:26
od EKKAR
Jáno, to není žádná novinka - do kastle Š110R neboli "kupátka" se podobný motorový monstra montovaly už v 70. letech, kdy se s takovýma "hovaďárnama" jezdily v Anglii "Stock Car Races" neboli závody "aut z výlohy". Podmínkou bylo zachovat venkovní tvar karosérie původního sériovýho kusu, povolený bylo snížit střechu i podvozek, montáž závodních tlumičů pérování i zesílenejch náprav, zvětšení rozchodu (ale ROZVOR musel zůstat stejnej!!!) plus rozšíření blatníků, výměna zasklení za plexisklo s výjimkou čelního okna, samozřejmě byly povolený slicky (závodní pneu bez vzorku) a spoilery včetně přítlačnýho křídla - prostě takový poangličtěný DTM s ještě volnějšíma předpisama. Motory totiž pro tyhle "Stock Cars" byly libovolný a jestli si dobře vzpomínám, tak byly omezený jen tím, že nesměly používat nitrometan ve směsi jako americký dragstery. Jezdilo se s tím na okruzích, kterejch je po starý matičce Anglii několik a jestli si to dobře pamatuju, tak někdy těsně před rokem 1980 tuhle sérii vyhrál nějakej Belgičan, kterej do kastle "erka" koupenýho v normálním obchodě s autama namontoval doprostřed právě americkou V8 Chevrolet s obsahem 8,5 litru, tenkrát ještě bez přeplňování a jen s mechanickým vstřikováním a lítal s tímhle na řvavě jasně žluto nastříkaným monstrem s oooobrovským nápisem ŠKODA nad čelním sklem po okruzích jak namydlenej čert ...

Napsal: 03 pro 2015, 16:44
od PixelOrgy
jo, to je podobny peklo jako tenhle golf dvojka :-)

http://www.boba-motoring.de/?knopf=vide ... yp=youtube

Napsal: 03 pro 2015, 17:31
od ok1hga

Napsal: 04 pro 2015, 11:57
od tiktak1953
ok1hga paradne prerábky aj obrazky!!!Chcel by som tieto prerabky vidiet na dialnici ako by predbiehali ........,aj ked to nie je dovolene!
Spytam sa toto,da sa na Fabii bez problemov rozobrat ventilator kurenia.Dcere uz huci na Fabii a syn ho vraj len dnes ked som nebol doma iba vyfukal.Dik.

Napsal: 04 pro 2015, 20:33
od EKKAR
Někdo na skodahome fóru se k němu údajně prorval od nohou spolujezdce, ale jinak standartně musí komplet celá palubka dolů = práce na celej den ... Za takovej přístup bych soudruha konštruktéra nakopal do (_!_) zepředu - nedá se k němu vlézt ani zezadu (tam jsou přihrádky před spolujezdcem), ani zhora (tam je airbag spolujezdce), ani od motoru (tam je plech přepážky) - a zdola je pouzdro kabinovýho pylovýho filtru ...

Napsal: 04 pro 2015, 21:14
od forbidden
Kolega v práci teď potřebuje spravit ventilátor na OII a divil se, když mu v servisu řekli, že to bude na celej den. Asi stejnej případ.

Napsal: 04 pro 2015, 21:48
od EKKAR
Jo, je to stejná "konstrukční škola" neboli stejnej bordel spočívající v de.bilním přístupu konstruktéra k opravitelnosti...

Napsal: 05 pro 2015, 10:47
od tiktak1953
Pani vcera mi syn povedal ,ze ten vetrak vybral za 5minut zo strany spolujzdca.Ja som nebol doma a on sa ho bal rozobrat aby vycistil loziska a namazal.Tento syn je od 5 rokov na kombajne E516-ke a zo susedom od vtedy za 10 rokov na kombajne aj som nou sme toho porobili vela.Takze ide o to ci sa ten vetrak da rozobrat a nepolame sa ten plast v com to je.Ja som nevidel ten vetrak ci by to islo bez probl.rozobrat,polamat ho a potom kupit novy ......!