Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fordak
Příspěvky: 53
Registrován: 08 pro 2012, 01:00

#256 Příspěvek od Fordak »

Oznaceni 5J je stejne i pro roomstar a fabii II ,jedna se az po A sloupek o stejne vozy.Jinak nevozit rezervu v aute je podle me dost neprakticke,preci jeno v aute tolik mista nezabira.Muze se stat,ze prorazite v noci kolo tak,ze Vam opravna sada nebude k nicemu a pak Vas cekaji velice krusne chvilky.Asistencni sluzby v noci a na mene dostupnych mistech nejsou hned a cela procedure Vam muze pekne narusit rozpocet.Tento samy priklad se muze stat v zahranici a tam to jiz poradne narusi rodinny rozpocet.Znami takhle bez rezervy cestoval do Italie,na dalnici prorazil o ostry predmet pneu.Nasledoval odtah z dalnice,nakup dvou novych pneu na napravu montaz v mistnim servisu.Cela tato sranda stala necelych 600 ero.A pritom stacilo jenom vytahnout rezervu,prehodit ji a za 15 minut pokracovat vesele dal.Je to na uvazeni ale jabych osobne bez rezervy nejel ani nakoupit.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#257 Příspěvek od tatramacek »

Kluciii. Chci se zeptat. Do Mazdy chci koupit olej Mazda Dexelia Ultra 5W-30. Myslim si ze ten motor si ho zaslouzi... Dotaz by byl k tomu,jak dlouho vydrzi v lahvi zavreny nez pujde do motoru. Mam moznost ho sehnat levnejc. Mazdicka ma do vymeny cca 6000 km. Coz je tak tri mesice.. Dekuji
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#258 Příspěvek od denis15 »

Jak dlouho myslíš, že ty oleje leží ve skladě, na prodejně atd. Klidně ho kup a archivuj na 3 měsíce ;-).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#259 Příspěvek od EKKAR »

Zavřenej v láhvi, bez volnýho přístupu vzduchu a vlhkosti z něj a chráněnej před světlem - UV zářením vydrží olej léta - klidně i desítky let bez rozpoznatelný újmy na kvalitě.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#260 Příspěvek od Mira_A »

Tak to mi připomělo takovou jednu věc. Likvidoval jsem vozidlo a olej z posilovače řízení jsem nalel do petky co se používá na stolní olej. Za dva roky jako by olej tu petku zevnitř uplně oleptal. Takže ještě musíš doufat , že výrobce má kvalitní obalový materiál.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#261 Příspěvek od rnbw »

Vyrobca si na to urcite dava pozor.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#262 Příspěvek od EKKAR »

PET (kopolymer polyethylen-tereftalát) je něco jinýho, než HD-PE (vysokotlakej polyetylén) nebo PP (polypropylén). Ten první je průhlednej, druhý dva jsou v přírodním (nebarveným) stavu mléčný a na omak "mastný". Samozřejmě mají i úplně jiný chemický vlastnosti - hlavní pro tenhle účel je, že jak HD-PE, tak PP velmi dobře odolávají narušení ropnými deriváty ve formě minerálních mazacích olejů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#263 Příspěvek od tatramacek »

Chci se zeptat... Venku je třeba 30 stupňů. Foukání ventilátoru nastavím na přední sklo a na nohy.. Teplotu vzduchu v interiéru nastavím na 20 stupňů. Zapnu manuálně klimatizaci.. Na displeji svítí symbol AC - ne symbol AC/ECO a kompresor se střídavě zapíná a vypíná společně ze saharou asi v 10 sec intervalech.. .. Je to v pořádku ? neměl by jet pořád ?
Přílohy
average.jpg
průměr v létě s lehčí nohou
(8.61 KiB) Staženo 25 x
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#264 Příspěvek od EKKAR »

Vyzkoušej, co to udělá když nastavíš nejnižší možnou teplotu kolik jen to jde - třeba 0°C (pokud to jde). Když pak kompresor pojede trvale, je to OK a tím střídavým spínáním elektronika reguluje výkon klimy. Když se ten režim nezmění a dál to bude pulsovat po 10s, je potřeba s tím jet do specializovanýho klimačkovýho servisu nechat odsát obsah, zkontrolovat těsnost a podle předpisu výrobce nechat naplnit odměřeným množstvím chladiva a hlavně kompresorovýho oleje. Cena za tuhle operaci se pohybuje kolem tisícovky. Asi nejdůležitější na ní je to doplnění oleje do náplně, protože to je jediný médium, kterým se maže kompresor a dotěsňuje se jím i celej systém.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#265 Příspěvek od tatramacek »

Ekky. Diky. Co se tyce casu nabehu klimy.. Tak nabehne v podstate ihned. Vykon je suprovy. Kdysi sem klimu desinfikoval sprejem. A zaroven po te menil i filtr. Teplota minimalni je 15st na kterou sem to mel nastavene. Po 15 minutach chodu bylo v aute opravdu kosa. Ale uz si nevzpominam jaka byla.venkovni teplota ale kompresor tak spinal a vypinal se po celou dobu. Jak uderi horka. Zkusim to znovu, pripadne nahraju i nejake video ;-)
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#266 Příspěvek od tatramacek »

Chci se zeptat.. Jaky mate nazor na mokre myti interieru parou anebo klasickym zpusobem..
Do ktereho zpusobu myti by jste sli.. Diky
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#267 Příspěvek od Eleman »

Pokud nepomůže vysavač, asi bych zvolil klasiku (pěnu). Pokud ti na tom autě záleží, raději bych se obrátil na firmu která se tím živí (i když to nějakou kačku stojí). Znám dost lidí, kterým po šamponování čalounění svépomocí zůstaly fleky.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#268 Příspěvek od tatramacek »

Pánové,mám otázku.
Včera sem na Mazdě dělal technickou.. Prošla bez jedinný závady,což mne samozřejmě těší.. Ale netěší mne jízdní projev motoru. Včera sem si to valil do většího kopečku na pátý kvalt cca 100km/h - motor točil necelé 3000 otáček,šlápnu plyn na podlahu a ne že by motor zarazil do sedaček ale v podstatě totální mrtvo... Je možné že tady táto spojitost se vztahuje k systému DSC ? Auto má ABS,stabilizaci a kontrolu trakce a systém DSC se dá aj deaktivovat... Můj dotaz tedy zní.. Dá se tento systém deaktivovat i během jízdy nebo musí vůz stát.. Včera po rovince na trojku sem též dal plyn na podlahu,motor zrychlil do cca 3500 otáček a po té vystřelil jak raketa - v obou případech byl systém DSC aktivovaný.. Je možný aby tento systém řídíl výkon motoru aby měl kontrolu nad trakcí automobilu ? Děkuji za odpovědi.
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#269 Příspěvek od rnbw »

A nestacilo do toho kopca zaradit 4-ku alebo 3-ku?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#270 Příspěvek od EKKAR »

Najdi si křivku výkonu a točivýho momentu motoru tý Mazdy a s veeelikou pravděpodobností zjistíš, že ten motor točí až někam k 8 000 nebo dokonce 10 000rpm, tudíž ve "třech tisících" po něm chtít raketový zrychlení je nesmysl - tam teprve začíná táhnout.

Proto taky auta mají dole pod kapotou to, čemu se říká ŠPAJZKA a vedle řidičova sedadla to, čemu se říká ŠALTRKLACEK - aby se když už motor například nemůže, hezky za ten šaltrklacek vzalo a trochu s ním v tý špajzce pokvedlalo, aby si kolečka popovídaly zase chvíli každý s nějakým jiným než doposud a tudíž aby se motor vytočil do oblasti, kde táhnee nejvíc...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“