Výber jazdenky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#256 Příspěvek od EKKAR »

Ne, ani 59kW a 63kW verze ne. Jediná 1,4 která na to trpí je právě "stokobyla" = 74kW. Víceméně poslední vyráběná verze = 63kW s kódama BXW (€uro4) a CGGB (€uro5) je výsledkem snahy jak dostat z 1,4 co nejvíc výkonu a nedostat se do problémů s teplem, na jaký se narazilo u 74kW varianty. Protože z tohohle motoru bez turba výkon jinak než votáčkama nevyženeš. Ta 63kW varianta je vlastně mechanicky to samý co 74kW, akorát je seškrcená menšíma průřezama kanálů v hlavě, menšíma ventilama a užším sáním z umělý hmoty (74kW má hnilíkový). No a jinak naladěnej soft v ŘJ - jinej průběh mapy, omezovač na 5500 místo na 6500 atd.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#257 Příspěvek od Duvsan »

Ak to chápem správne, tak všetky Fábie majú tie krúžky z rovnakého hovna, logika to dáva, len tá 74kW to dostáva tým náporom tepla. Čiže keby ňou jazdil "dôchodca", tak tento problém nehrozí. Tak?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#258 Příspěvek od EKKAR »

Ne, ta 74kW verze má i jiný písty než 55/59kW ze stejný doby (lehčí, kovaný proti litejm). Má tudíž i jiný kroužky. Po zjištění, že stíráky na 74kW jsou z aušusu změnil koncern jejich dodavatele, takže ty poslední kousky 74-ek už tuhle časovanou bombu v sobě neměly. A 63kW verze má ty lepší stíráky taky , proto už tyhle motory volej nežerou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#259 Příspěvek od Duvsan »

Uhm. A do tej doby mu ten dodávateľ dodával krúžky len pre tú jednu Fábiu a pre iné boli iní dodávatelia?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#260 Příspěvek od EKKAR »

Zapomínáš co to znamená KONCERN = motor 1,4 16V 74kW se nedával JENOM do fábule, ale do X dalších typů. Dostávaly ho minimálně pola, ibizy a audi A2 = sesterský typy se stejnou platformou. Plus do dalších - jen co pro mne dostupný prameny udávají, tak k těm už napsanejm dál minimálně 5 verzí šlo v letech 96 až 09 do cordoby a do pola se osazovaly poslední kusy pro prodej mimo Evropu ještě v roce 2012 (plnil maximálne €uro4 = v €vropě po roce 2010 neprodejnej). A to se, Horste, určitě vyplatí. A nevím, jestli změnili firmu = výrobce kroužků, nebo ho jen donutili ke změně materiálu/technologie - fakt je, že zhruba od roku 2004 nebo 2005 už "stokobyly" těmahle problémama netrpěly, jenže to už v tý době byl výběhovej motor - v tu dobu už do výroby byla zaváděná verze 63kW, u který už měli ve vývoji i variantu plnící emisní normu €uro5, se kterou u 74kW už nepočítali.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#261 Příspěvek od Atlan »

Bxw ma napr vecsiu klapku, tusim nema egr ventil,
Ak ked zmenis mapy aby to tocilo 6500ot budes mat viac ako 74kw.
Navyse bxw ma v zaklade vecsi krutak.

A to ze 74kw dobre isla pocitovo bolo tym ze mala prevodovku z vysokym prevodovym pomerom.
Tj tocila vela otacok, zdanlivo zive auto ale zralo aj travu okolo cesty.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#262 Příspěvek od rnbw »

V Ibize ten motor isiel celkom dobre, aj ked inak to auto stalo cele za hovno.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#263 Příspěvek od EKKAR »

Atlan píše:Bxw ma napr vecsiu klapku, tusim nema egr ventil,
Ak ked zmenis mapy aby to tocilo 6500ot budes mat viac ako 74kw.
Navyse bxw ma v zaklade vecsi krutak.
...
Nebudeš, BXW má právě užší sání proti AUB/BBZ, takže má sice vyšší krouťák v nižších točkách, ale ve vyšších právě kvůli úzkýmu "kobřímu krku" hned za maskou chladiče na žebrovaný plastový hadici do air-boxu "ztratí dech" a na těch 6500 ani nevyleze. Muselo by se kompletně překopat sání, udělat do něj elektronicky řízenou přívěru, jako mají velký motorky podobnejch objemovejch tříd - v malejch točkách sání úzký a postupně jak leze nahoru hltavost motoru, tak se sání otevírá víc a víc. Pak by neměl bejt problém samozřejmě po úpravě klikovýho mechanismu motoru (odlehčení) z týhle atmosféry "cucat" výkon klidně i 150 kobyl a krouťák 200-220Nm. Ale stálo by to raketu a nikdo by to nehomologoval ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#264 Příspěvek od Duvsan »

Váham, či sa mám zaujímať o naposledy tázanú Fábiu, alebo ešte počkať. Dal som si čas do jesene, ale bude lepšia ponuka? Druhou stranou tam už pár dní visí, čo nebýva dobré znamenie.

Naviac ma trochu motá táto Audi. Škoda, že je len trojdverová. Viem, má turbo. Nech.

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#265 Příspěvek od Jirka »

U audi zapomněli slícovat přední kapotu? :D
*****

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#266 Příspěvek od EKKAR »

Ta audina je na první pohled po celkový opravě čumáku, na těch fotkách je naprosto zřetelně vidět jiný odstíny metalízy na kapotě, nárazníku a blatníkách proti zbytku auta - dveřím a bokům. Jestli to bylo jen místama odřený kamínkama, tak těch kamínků asi bylo tak na osmsetpatnáctku tatrovku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#267 Příspěvek od danhard »

15 let starý pekáče za 2,5k€, to mi poser :D

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#268 Příspěvek od Nakadah »

Ad ta Audi A3 2002 a když vidím ty najeté km. Vždycky se zamýšlím, kolik lidí opravdu nechá vyměnit rozvody když uběhne 5let. Každý se leda kouká na stav km, jestli už to má 100,120 nebo kolik vlastně tkm uvádí manuál k autu. To auto má skoro 16let. Muselo by už 3x vyměnit rozvody. 16let by tam jeden řemen nevydržel.

Nicméně má tam VIN. Na Audi fóru máme přímo vlákno, kde jedna členka umí nahlédnout do databáze a vypíše komplet výbavu a pro jaký trh to auto bylo určeno. Jestli pro Itálii, tak ruce pryč. Troufám si říct, že valná většina aut v Itálii se nedočká servisu než ho kolem 100tkm pošlou dál.

A obecně ruce pryč od bouraček. I pokud by to auto bylo bez vady a opravili to dobře, je velká pravděpodobnost že tomu za dva tři roky začne z opravovaných dílů lézt dolů lak. Nehledě k tomu, že opravované díly už nebudou mít nikdy takovou protikorozní ochranu jako z fabriky.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#269 Příspěvek od Duvsan »

Fakt. Všimol som si to a za pár dní som zabudol.

Pozri bazar. Ak chceš ABS a ASR-TC či ESP, nepomôžeš si.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#270 Příspěvek od EKKAR »

http://igorweb.org/vindec.aspx
autobazar píše:VIN WAUZZZ8LX21020136
igorweb píše:Audi A3/S3
modelový rok 2002, výrobné číslo 020136
výrobný závod Gyor (H)
Zadaný VIN kód je platný!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“