Stránka 19 z 25

Napsal: 21 kvě 2020, 16:24
od ronoda
schema ...........62

Napsal: 21 kvě 2020, 18:10
od Duvsan
To mi je jasné. Ale zmeral som kondíky v basovej vetve a kapacita je vyššia. Nenapísal som, zabudol som. Tuším 24u alebo 27u. Alebo som blbo nameral.

Napsal: 22 kvě 2020, 12:26
od Duvsan
Pozerám, že jedno ARN-ko má malý vrchlík a druhé veľký a to má i tuhší záves.

Napsal: 22 kvě 2020, 13:00
od TheLastUnicorn
Ty musíš byť strašný masochista, keď Ťa furt baví sa nimrať v šrote. Čo keby si sa zbavil toho odpadu, nechal si dve pekné ARN-ká, prilepil k nim kompenzačné magnety, dal si narezať trochu DTD alebo mdf, kúpil dva slušné výškače (Monacor DT-101SK, Dayton ND25FW-4) a postavil si dve normálne bassreflexové bedničky objemu asi 20L, ktoré už aj niečo zahrajú? A tie už bude mať zmysel aj normálne vyladiť. Toto, čo tu predvádzaš je motanie sa v nikam nevedúcom kruhu.

Napsal: 22 kvě 2020, 14:39
od Duvsan
Nateraz mám dosť. To s malým vrchlíkom hrá celkom pekne i pri súčasných podmienkach (tým nevylučujem, že vie i lepšie).

Napsal: 22 kvě 2020, 15:36
od sinclair
Špatně.
1./ Obě ty ARN jsou v rámci jejich katalogové tolerance shodné.
Jsou to měniče určité cenové a kvalitativní kategorie, které mají pro tuto kategorii stanoveny přípustné tolerance.
V charakteristice i citlivosti, přičemž platí, že zrovna v této kategorii bylo finančně nemožné opakovatelně vyrobit dva naprosto stejné kusy. Pokud se sešly/našly dva měřitelně shodné kusy, tak náhodou.

2./ Kdyby to šlo s rozumnými náklady lépe, tak výrobce reproduktorů i beden by to jistě tehdy udělal.
Ty původní výhybky a ostatně i ozvučnice jsou vymyšlené a udělané tak, aby subjektivně fungovaly shodně i při největší přípustné výrobní toleranci jednotlivých kusů reproduktorů.
Ta bedna prostě musí fungovat stejně i v případě, že po 2 letech vyměníš porouchaný reproduktor za novější kus.
Velikost vrchlíků má u této kategorie vliv pouze na vzhled, všechno ostatní je v toleranci výše uvedených kategorií.
Bez toho subjektivního vnímání nepůjde měřením zjistit, že větším vrchlíkem vyztužená membrána méně zkresluje.
Zkreslení bude, zase v rámci tolerance dané konstrukční třídy měniče, shodné. Stejně tak citlivost.

3./ I kdyby se povedlo obě soustavy vyladit na charakteristiku "jako když střelí" - máš uši, vkus, zdroje signálu a prostor, jako když střelí?
Když napíšu, že v rámci dané konstrukce těch měničů bude charakteristika se zvlněním 4-5dB velmi dobrý výsledek, budeš se divit?

Napsal: 22 kvě 2020, 20:16
od Duvsan
V tom prípade je náhoda, že repro s väčším vrchlíkom má tuhší záves, mohlo to byť opačne. Nehádam sa.
Keby som mal bedňu naladenú "jak když střelí", samozrejme v uhle, v ktorom by som ju počúval, nemátalo by ma, že to nehrá tak dobre, ako by mohlo. Potom už len EQ.
Uši a vkus sú u mňa vždy iné. Nespolieham na ne.
Myslel som si, že táto zostava sa dá dostať to limitu 2-3dB. Ale už neriešim.

Napsal: 22 kvě 2020, 21:56
od TheLastUnicorn
Tak ešte raz a naposledy. Rovná bedňa "jak když střelí" v akomkoľvek uhle ešte neznamená, že bude dobre hrať. To nie je ani polovica podmienok. Ale vidím, že to je ako vysvetľovať tatárovi.
Ja končím, na toto nemám energiu.

P.S. S ozvučnicami ako je RK09 alebo 1PF06762, ktoré sú továrňami na difrakcie, v živote žiadnej hladkej charky nedosiahneš.

Napsal: 22 kvě 2020, 22:29
od Duvsan
Moja predstava bola presná reprodukcia a zábavná reprodukcia. Chcelo by to trochu rozobrať. Ale necháme to.
1PF.... to mi je jasné. Tá mreža to rozbije. RK09 má zas repráky zvnútra.

Napsal: 23 kvě 2020, 10:23
od TheLastUnicorn
Chýbajú Ti elementárne vedomosti. Začal by som preštudovaním seriálu od RNDr Bohumila Sýkory "Stavíme reproduktorové soustavy", ktorý vyšiel v AR koncom 90-tych rokov. Dnes už síce čo sa týka meraní a simulácii robíme veci inak, ale popisované zákonitosti sú stále rovnaké. Ďalšou publikáciou, ktorú odporúčam prečítať je kniha od Floyda E.Toole-ho "Sound Reproduction - Loudspeakers and Rooms". A nakoniec manuál meracieho softu ARTA. Prípadne sa konečne zamerať na diskusné fóra, ktoré sa primárne venujú tejto problematike. Inak ostaneš naveky len diletantom, čo melie piate cez deviate a mieša jablká s hruškami.

To isté samozrejme platí pre všetkých mudrlantov, čo sa radi vyjadrujú k problematike reprosústav a reproduktorov bez toho, aby mali nejaké základné povedomie, o čom sa vlastne vyjadrujú. Sústava nie je zosilňovač, kotúčak ani DAC a rieši sa tam veľa odlišných aspektov. Nie som špičkovým odborníkom na sústavy, ale pri čítaní niektorých príspevkov sa človek musí skutočne chytať za hlavu.

A na záver na margo všetkých klišovitých tvrdení o tom, že sústava nemusí hrať vyrovnane, lebo záleží na uchu, ktoré má každý iné: Zosilňovače a zdroje signálu asi tiež nepreferujete tie, ktoré majú amplitúdovú charakteristiku ako Alpy a skreslenie 3. a 4. harmonickou v jednotkách %. HiFi je snaha o vernú reprodukciu, má z toho liezť to, čo sa do toho pustilo. Takže ani sústavy nemajú byť hudobným nástrojom a malovátkom. Bolo už niekoľkými slepými ABX testami dokázané, že drvivá väčšina poslucháčov si v teste za najlepšie hrajúce sústavy vybrali práve tie, ktoré dobre merajú. Tieto testy robil napr. Harman International.

Napsal: 23 kvě 2020, 13:05
od Kremik
Můžu se trošku přiživit v tomto vlákně? Potřebuju tip na střeďák, velikost 4", citlivý, výkonný. Něco současného, co půjde ještě nějaký čas pořídit, kdyby shořelo. V této velikosti jsem toho mnoho nenašel, ale znalci se možná vyznaj. Ideálně, aby šel koupit někde u nás.
Chápu, moc obecně položený dotaz. Bude v třípásmovce s 12BR70 a zatím neurčeným výškáčem. Vzhledem k malé velikosti toho střeďáku chci najít nějaký rozumně dostupný, který bude "co nejvíce dostačovat".

Napsal: 23 kvě 2020, 13:20
od Duvsan
Manuál na Artu som študoval, došiel som tak do polky. Nateraz mám dosť. Viac sa tomu venovať zatiaľ nemienim.

Ale ešte dotaz.

Ako si mám spojiť Tvoje tvrdenie v poslednom odseku
TheLastUnicorn píše:HiFi je snaha o vernú reprodukciu, má z toho liezť to, čo sa do toho pustilo. Takže ani sústavy nemajú byť hudobným nástrojom a malovátkom. Bolo už niekoľkými slepými ABX testami dokázané, že drvivá väčšina poslucháčov si v teste za najlepšie hrajúce sústavy vybrali práve tie, ktoré dobre merajú.
s Tvojím predchádzajúcim tvrdením, že
TheLastUnicorn píše:Rovná bedňa "jak když střelí" v akomkoľvek uhle ešte neznamená, že bude dobre hrať.
Nesnažím sa mať navrch. Zrejme mi niečo uniklo.

Napsal: 23 kvě 2020, 15:22
od sinclair
Sama Beyma prodávala stavebnici - kit dvou modelů velkých třípásmovek, jedna s 10BR60 a druhá s 12BR70. Byly u toho i 5" středy a výškáče Beyma a odladěná firemní výhybka. Pohledej to.

Napsal: 23 kvě 2020, 22:53
od Kremik
To je mi prd platné. Potřebuju 4" střeďák, ani o chlup víc. Spíš lehce méně. Na šrouby tam přesně pasuje ARO367, membrána může být o pár milimetrů větší než má ARO. Šroubů je tam 8, nevadilo by, pokud bych dal jen 4. Představuju si však, že ten střeďák bude citlivější než to ARO. Ta 367 tam kupodivu hodně vydrží, ale když se rozvášním, zahoří za doprovodu světelných i kouřových efektů :-D

Napsal: 24 kvě 2020, 12:01
od TheLastUnicorn
Duvsan: Áno, uniklo.
"1. čo najvyrovnanejšia priama vlna
2. čo najhladší celkový vyžiarený výkon bez výraznych zmien, ideálne so sklonom 5-8dB smerom k vyšším kmitočtom
3. čo najhladší smerovostný index postupne stúpajúci k vyšším kmitočtom
4. čo najvyrovnanejšie posluchové okno
5. čo najmenšie skreslenie "
Všetkých týchto 5 priebehov musí byť dobre zvládnutých, aby z toho bola dobre merajúca a hrajúca sústava. Že to bude dobre merať v nejakom konkrétnom uhle je málo.

Kremik:
1. K beyme 12BR70 budeš reálne potrebovať streďák s citlivosťou medzi 87 a 93dB podľa toho, do akej miery bude kompenzovaný bafflestep, prípadne či sa bude niečo ekvalizovať dole na úkor citlivosti. Pri kompenzovanom bafflestepe by k tomu mal vyjsť napr. Monacor MSH-115:
https://monacor.sk/product/msh-115
Osobne by som ale nedával 4" streďák k 12" basu. Je dosť problematické to potom smerovostne dobre nadviazať, keďže 4" nemajú radi príliš nízke delenie. Odporúčal by som aspoň 5"...od beymy by to mohol byť 5MP60.