Stránka 19 z 21

Napsal: 10 črc 2021, 17:37
od PeteBurns
:lol: Áno, tak určite vyzerá idylka v Nórsku, prehovoril ďalší odborník :lol: Ale keďže si vedľa ako tá jedľa, tak ti trochu napoviem - auto netreba nabíjať každý deň a kvantum ľudí nabíja v robote, nie doma, takže určite sa o teplú vodu každý deň nemusia strachovať :wink: Inak sa čudujem ľuďom, ktorí v Nórsku ani v živote neboli, že majú potrebu sa takto strápňovať nezmyselnými báchorkami, keď s nimi strašia už celé roky a počet áut tam odvedy násobne vzrástol a žiadne takéto čierne scenáre sa nekonajú :wink:

Napsal: 10 črc 2021, 18:53
od Olchor
Skvělý byznysplán by bylo prodávat malé benzinové elektrocentrály do kufru auta. Rázem máš hybrid, delší dojezd, topení odpadním teplem, řešení nouzového dojetí, dobití i na parkovišti bez přípojky.

Napsal: 10 črc 2021, 19:04
od pepik9

Napsal: 10 črc 2021, 19:22
od PeteBurns
Aké Nórsko? Keď už, tak Nemecko :wink: Je to o rozhodnutiach a problémoch Nemecka, s Nórskom to má spoločné iba ten kábel, ktorý nemčúrov samozrejme spasiť nemôže :lol: Ale ako vždy platí - na vlastnú hlúposť sa vždy doplatí :twisted:

Napsal: 12 črc 2021, 17:05
od rezis
Akorát že Německo ve velkém vyváží. Tedy když jen když svítí a fouká ale celková bilance je kladná. Stačilo by jim používat elektromobily jako vyrovnávací úložiště.
Tedy přijedu do práce připojím se a když najedou soláry použije se nabíjení auta ke stabilizaci sítě. To vše jde udělat naprosto snadno. Nebyla by potřeba dlouhých naddimenzovaných přenosových sítí. A za to bude mít člověk třeba levnější nabíjení v tuto dobu. Ale oni se nebyli schopni zatím dohodnout ani na jednotné nabíjecí kartě. Tedy u nás... To je pak těžko. Ona elektromobilita smysl má. Ale ne tak jak je prosazována.

Napsal: 12 črc 2021, 18:14
od sinclair
A co na podzim a v zimě?

Napsal: 12 črc 2021, 18:22
od rezis
Nechci kecat, ale ve většině případů i v zimě.

Napsal: 12 črc 2021, 18:46
od rnbw
Prilozia viac uhlia pod kotol... Zo solaru vyrabaju len 10 % elektriny:
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Germany

Napsal: 12 črc 2021, 18:50
od rezis
To jsem nezkoumal- přiznávám. Jen jsem se díval na celkovou bilanci.
Ale mají 27% z větrníků. To musí být radost regulovat soustavu kde je v podstatě 37% výkonu neregulovatelné a náhodně se chovající.

Napsal: 12 črc 2021, 19:54
od workhard
Mně by se třeba elektromobil hodil, ale stejně bych k němu potřeboval i nějaké normální auto.

Napsal: 12 črc 2021, 19:58
od rezis
JJ. U nás se to kupovalo jako druhé auto a je to první auto :-) Jako když nejezdíš dlouhé trasy pravidelně tak no problem.

Napsal: 13 črc 2021, 14:57
od Celeron
rezis píše:Nechci kecat, ale ve většině případů i v zimě.
Ze soláru v zimě? Kecáš. :lol: V prosinci a lednu nedá solár ani 5% toho, co v květnu a červnu. Statistika za posledních 8 let.

Napsal: 13 črc 2021, 15:04
od ZdenekHQ
To je nějaký divný, při jasné obloze v lednu to dává víc, než v červenci. Pokud to ovšem neuklízíš do sklepa.

Napsal: 13 črc 2021, 15:31
od Celeron
Na tom není nic divnýho. Japak je to třeba s délkou denního svitu? No a sklon panelů optimální na rovnodennost taky moc nepobere. Dělá se námraza, občas to zablemtá sníh, stačí když se na některým panelu udrží třeba jen na dolní řadě článků a výkon v háji. No a inverzi sluníčko neprostřelí.
Tady máš graficky dobu osvitu v létě a výroba v lednu a květnu.

Napsal: 14 črc 2021, 10:12
od rezis
Celeron: Jako jestli ze solárů nevím. Jen jsem se koukal na ČEPS a tam jsou i v zimních měsících Němci jako vývozci