![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Moderátor: Moderátoři
Kecáš, normálně je vozili "po ose" zapřažený do vlaku spolu s dvojicí plošinovejch vozů, na kterejch jely širokorozchodný podvozky. Nespočítám, kolikrát jsem takhle na nákladu směr Olomouc viděl jednoho nebo dva Čmeláky naráz. Do šasi těch mašin se akorát kvůli převozu zavazovaly "převozní" podvozky bez trakčních motorů a s "normálním" rozchodem 1435mm (od nevím kterýho roku už jen 1430), osazený normálníma běžnýma dvojkolíma a průběžnou brzdou. Čmelák vybavenej na obou koncích ruským automatickým spřáhlem byl spolu s dvojicí těch plošiňáků, který měly na jednom konci taky ruskou "avtoscepku" a na druhým konci naše spřáhlo s hákem a šroubovkou vezenej jako "dopravní celek" normálně na vlaku přes Pardubice, Třebovou, Olomouc, Žilinu atd až do Čierný pri 🤐, tam ho odpojili, odtáhli bokem do speciální haly na montážní kolej, odpojili od něj ty dva plošiňáky a spojili je těma "avtoscepkama" k sobě, přetáhli je pod jeřáb, tím z nich zvedli trakčníma motorama osazený běžný podvozky pro širokej rozchod 1524mm (zas nevím od kdy už mají jen 1520), usadili je na širokorozchodný koleje a podobně jako se u rychlíkovejch vozů měnily normálněrozchodný podvozky za širokorozchodný, tak stejným způsobem je vyměnili u toho čmelouse - plus jako práce navíc bylo zapojení trakční elektriky. Ty normálněrozchodný "převozní" podvozky zase hezky naložili na plošiňáčky a šupem je poslali zpátky do Práglu do ČKD, kde na ně čekal další "dole holej" čmelous. No a u toho dovezenýho do Čierný učunili motorovou zkoušku a když nic dalšího nenašli, normálně s ním vyjeli na širokorozchodnou trať a odtama už mohl jet vlastní silou.Hubert_79 píše:...
Ty loko pro SSSR se osazovaly čísly rovnou ve výrobě, transport neprobíhal po ose - díky širokému rozchodu.
Schválně zkusím někde vyhledat osud té T669 1025 (teď asi 771 025-x).
Tak jsem našel. Snímek z roku 1996.
Jo, to me kapanek stve na soucasne KME, ze kazda klavesa ma svuj kloboucek a pri cisteni je to vomrd je tam po 1 naskladat zpatky, hlavne ze usetrili za trochu silikonu navic. Stara Chikonka to mela taky v 1 kuse, ktrery sem oplach horkou sprchou, dal vysusit a poskladani zpet bylo velice rychle...rnbw píše: Klavesy nemaju samostatne gumove (silikonove) pruzne elementy, ale je to cele jeden kus. A na spodku su diery na odvod vody pri poliati. Umyl som to sprchou, takze sa vyuzili