Stránka 3 z 3

Napsal: 16 lis 2022, 12:12
od padik
Dobře. Chápu, že prodejce nezná, případně tají schema zapojení. Dejme tomu, že jsou v přístroji neoznačené součástky. To je jediná cesta, jít prodejci nafackovat? Možná by stačilo to někde zveřejnit. Kde nejlépe?

Napsal: 16 lis 2022, 12:51
od p32
Furt si pleteš pojmy s dojmy. Prodejce vůbec nemusí znát schéma výrobku, protože ho to nemusí zajímat. Nemá většinou ani tu kvalifikaci na jeho opravu. To je buď autorizovaný servis v záruce, kam to prodejce je povinen zadat na opravu či reklamaci, nebo po záruce normální servisák, co má na to papíry.
Kdybys přišel v záruce za mnou, že jsem ti něco prodal a že jsou uvnitř neoznačené součástky, tak bych s tebou sepsal reklamační protokol spolu s tím, jak jsi to zjistil (neoprávněně lezl do výrobku), vzal bych to do reklamace a za 30 dnů bych ti to vrátil jako neoprávněnou reklamaci, protože co tam je uvnitř, tak je věcí jen výrobce a má na to s největší pravděpodobností i nějakou právní ochranu, a tvůj zásah do výrobku je hrubé porušení záruky.
Nebo bych tě jednoduše odkázal přímo na autorizovaný servis či výrobce a poraď si jak umíš přesně podle OZ.
Jde jen o to, aby ses někde neztrapňoval a zbytečně. Nepleť si prodejce s výrobcem. Někdy samozřejmě výrobce může být i prodejce, ale tak jsi to asi nemyslel, že?

Napsal: 16 lis 2022, 13:51
od BOBOBO
Prostě se smiř s tím , že prostě po každé záruce přichází čas , kdy budeš muset ty! najít servis či někoho , kdo se opravami dotyčných zařízení zabývá . A až ho najdeš budeš muset! akceptovat dobu i cenu opravy . Tedy ještě ti zbyde cesta druhá .

Napsal: 21 lis 2022, 17:06
od dvorak
Chystá se podstatná změna ohledně reklamací v záruční době. A sice - v prvních 12-ti měsících musí dokazovat prodejce, že při nákupu bylo zboží bezvady a v dalších 12-ti měsících musí naopak prokazovat kupující, že zboží mělo v době nákupu vadu. To je ale na palici, proč by vůbec někdo kupoval vadné zboží ? Takže to ve finále defacto znamená konec bezplatných záručních oprav, výměnu zboží či vrácení peněz v záruční době.
Alespoň tak tomu rozumím, před chvílí to běželo na ČT 24.

Napsal: 22 lis 2022, 15:55
od jirka5
Na palici je to úplně celé (rád bych věděl, jestli se na této zákonné úpravě podílel někdo, kdo má aspoň minimální zkušenost s vyřizováním reklamací nebo prováděním záručních oprav). Ani právníci se nemůžou dohodnout na jednotném výkladu, viz článek zde:
https://www.penize.cz/reklamace/412513- ... to-polepsi
Na ČT24 jsem to nenašel, tak aspoň tento odkaz.

Napsal: 23 lis 2022, 10:16
od padik
Nakonec jsem uspěl s odhalením. Na desce pod chladiči no name tranzistorů je označení BD 139 a BD 140. Mimo jiné stabilizátor L7812. Tyto tři součástky mají vytvořit symetrický zdroj. To jde mimo mé znalosti a smysl použití. Vysvětlí mi někdo? Našel jsem jedině tenhle obrázek. Moc dík.

Napsal: 23 lis 2022, 10:40
od forbidden
Co na tom nechápeš? Symetrický zdroj jde s nadsázkou vyrobit i jen ze dvou odporů. Toto je jen vylepšená a tvrdší verze. Zem je "virtuální" a kolem ní je +-4,5 V.