Stránka 3 z 5

Napsal: 26 úno 2023, 16:21
od PavelFF
Zrovna to řeším. Tahle bude stačit?
https://eshop.elkov.cz/products/xtline- ... 15mm-xt098

Napsal: 26 úno 2023, 16:33
od termit256
Podle fotky vypada celkem pevne, ja na tohle koupil nejakou podobnou. V kazdem pripade pokud mas jakychkoliv pistoli vic (mas moznost si pujcit) jako zalozni, neni od veci si je na podobnou akci pro sichr nachystat. Az bude tuhnout chemka v derach, bude pozde behat po garazi a hledat :-)

Napsal: 26 úno 2023, 22:45
od Celeron
Ale trt. Mám přesně tuhle a i na blbej akryl a silikon, který určitě jdou líp vytlačovat, se časem začala deformovat ta mačkací část rukojeti. Je to tvarovanej U profil z 1 mm plechu a po pár smáčknutí do odporu se to vybleje do strany, ohne a přestane to podávat. Byla sobota odpoledne a potřeboval jsem dělat. Tak jsem z 2 mm AlMgSi plechu vyřízl dva boky té části rukojeti a mezi to dal výplň z MDFky. Teď se to ani nehne a je to navěky. Můžu nafotit.

Napsal: 26 úno 2023, 23:01
od scorpions-cz
Už asi 15 let mám tuto a max spokojenost. Můžu použít i chemické kotvy dvoukartušové.
obrázek není kvalitní, je z netu. Do auta abych to nafotil nepoletím :lol:

Napsal: 27 úno 2023, 07:31
od termit256
Ja nasel tu svou, mam presne tuhle https://www.stavebninystastny.cz/pistol ... sipro.html
Koupil jsem ji v mistnich stavebninach pote co jsem si ji prohledl. Tady je vsechno odlitek, z plechu je jen ta predni cast ve ktere drzi ta kartuse a ten zajistovaci plech na tyci ale ten je 3mm tlusty, takze by se zkrivit tak jednoduse nemel.

Napsal: 27 úno 2023, 08:38
od jenicek
U odlitků je velká výhoda, že se neohnou...
...a zrovna prdnou :lol:
Mě by fakt zajímalo, jestli se Vám někomu podařilo sehnat pistoli na silikony apod. aby už na první pohled nebylo viditelný nějaký slabý místo (síla plechu, nekvalitní odlitek, nýtové spoje, plastová futra...). Je to napříč výrobcema, hoby, profi, prostě jen ruční pistole co si budu moct vzít do hrobu.
Ono v nouzi to jde vytlačit šroubovákem nebo klackem, když se zapřeš.

Napsal: 27 úno 2023, 10:16
od scorpions-cz
jenicek
Jak jsem psal, tu svou mám už asi 15 let. Jednou jsem ji rozebral, vyčistil a namazal a stále funguje dobře. Ale v tý době jsem za ni dával něco okolo 3 litrů :lol:

Napsal: 27 úno 2023, 10:38
od termit256
Ta co jsem nalinkoval je delana celkem masivne, nenapada mne kde by se mohlo neco pokundit, ale to se nejspis stane hned potom co to dopisu. :-) Ono je nejlepsi si to asi zajit nekde omrknout na vlastni oci.

Napsal: 27 úno 2023, 15:51
od Habesan
Protože to mačkání úpřímně nenávidím, pořídil jsem si:
ProfiAir DSP 310
Její konstrukce je vskutku triviální: Je to prostě ocelová trubka se šroubovacími víčky (pod jedním z nich je ploché těsnění) z jedné strany se do ní fouká stlačený vzduch.
Když uvolním spoušť, přebytečný vzduch unikne netěstnostmi.
Jako spoušť by se dala použít ofukovací pislote z příslušenství kompresoru...

Napsal: 27 úno 2023, 16:03
od jenicek
Jako do dílny dobrý, ale pro "hodinovýho manžela" nepoužitelný z důvodu potřeby stlačenýho vzduchu. Vem si, že bys šel přilepit do 2 patra na hajzlík zrcadlo a musel tahat kompresor nebo hadici. To už je lepší pořídit aku na stejnou baterku co mám akuvrtačku.

Napsal: 27 úno 2023, 16:10
od termit256
Trochu problem muze byt, ze rozvody stlaceneho vzduchu v bytove vystavbe nejsou jeste prilis rozsirene. Kdyz jsem neco utesnoval "medvedim hovnem" rucnim mackanim to prakticky neslo vytlacit pokud nejste Chuck Norris. Mel jsem od kamose ze stavebni firmy pujcenou aku pistoli do ktere se nedavaly kartuse ale salamy. Prace s tim paradni, jen to nejspis nebude moc levne.

Napsal: 27 úno 2023, 19:19
od Behemot
ransom píše:Vrut by měl mít pro 8mm hmoždinku průměr 4mm (typicky)
jo, po takovejch hňupech musím po letech polovinu VŠEHO předělávat, protože to neudrží ani vlastní váhu tvl :roll:

4ka drut patří NANEJVÝŠ do 6ky hmoždiny, jinak to tam lítá jak mastnej papír v průjezdu a nemá to nejmenší šanci se do hmoždiny zaříznout, natož ju (u příslušnejch typů např. Fischer UX), řízeně zdeformovat; no a tidle tupci všude vyvrtají díry jak vrata na vosmičky, do kterejch bych měl dát šestky vruty, co ovšem mají hlavu jako kráva, která už zase do mraků věcí nevleze, takže to dycky rostu tvl :roll: moje šestky hmoždiny poměrně často drží ve zdi líp, než tydle zprasený vosmičky, takže mám nakoupenej kýbl SX 6×30 (3200 ks), kde nedrží todle ani s pojistnejma vrutama, tak dám UXko, nebo holt to převrtnu na vosmičku; vosmičky používám na věci jako že na 6 hmoždin (kde kokotci dají 4) a vruty s klíčovou hlavou věším třeba ROZVADĚČE, takže to pak unese padesát kilo

do hmoždiny VŽDYCKY výhradně jenom největší vrut!!!

co se týče lezení za hmoždinu, extrémně záleží, CO to je za typ hmoždiny; některý NEMAJÍ špičku průleznou pro vrut jinak, než bez použití extrémního násilí (až tak, že to něgdy vrut neunese a urve se), takže byť platí často, tak rozhodně to zcela univerzální rada není

Napsal: 27 úno 2023, 21:58
od EKKAR
Důležitý je taky si před návrhem vrtání (počet, průměr hmoždin i vrutů, u vrutů i jejich dýlka a hlavový zakončení) uvědomit, jak bude ten kotvicí bod zatíženej - jestli tam bude zátěž toho vrutu na tah, nebo na střih. Už jsem se setkal se zavěšením váhy statickejch cca 100kg na strop pomocí 4 ks svisle zavrtanejch ocelovejch rozevíracích kotev o průměru 8mm, což by znamenalo přibližně 8-násobný předimenzování závěsu.
JENOMŽE.
Ten zavěšenej předmět byla v podstatě dvojmístná postel, určená jako zavěšená hrací plocha pro dvě děti v tý době 6 a 8 let s tím, že to bude fungovat v případě potřeby i jako dvojlůžko pro případný hosty. Neboli, těch 100 kilo statický zátěže během "provozu" bylo spíš 250 až 300 kilo a ke všemu v dynamickým režimu, kdy určitě nikdo trvale nekontroloval, jestli je ta váha rovnoměrně rozdělená. S tím, že v takovým případě je nutný počítat i se situací, kdy bude prakticky celá ta váha soustředěná na jednu jedinou kotvu se nikdo nezatěžoval. Že s příslušným násobkem pro bezpečnost to pak znamená, že na kotvení bude potřeba počet těch původně použitejch kotevních prvků ztrojnásobit, nebo použít patřičně silnější závěsný body, zhotovitel prostě zanedbal - a pak se jednoho krásnýho odpoledne zhruba dva roky od "zprovoznění zavěšenýho plata" straaaaašně divil, když se jako rodinka vrátili ze školy a z práce - a v pokoji všude betonovej prach a trosky nábytku, rozdrcenýho zříceným "patrem". Když jsem viděl, že se tam doslova vyrvaly použitý kotvy z betonovýho stropního panelu, radši jsem se co nejrychlejc odporoučel ...

Napsal: 27 úno 2023, 22:57
od Behemot
tvl tak věšet postel na strop, ehm

tam bych asi nevymyslel konstrukci, kterou by bylo možný lidskejma silama do stropu ukotvit, kolik by to mělo šroubů, takže bych postavil normálně konstrukci na podlahu/stěny

taky panel má, jako další druhy (byť armovanýho) betonu, obrovskou pevnost v tlaku, ale o cosi (hodně) menší v tahu, takže…

Napsal: 28 úno 2023, 03:58
od EKKAR
Jde to, ale musíš počítat kotevní body jako vícenásobný, složený z vícero menších kotev umístěnejch do trojúhelníku nebo do čtverce se stranou větší, než dvojnásobek hloubky vrtu - a na každou takovou skupinku našroubovat ocelovou "roznášecí" desku, která pak bude mít v nosným středu finální závěsnej bod. Pak by se ti nemělo stát, že se jedna z kotev vytáhne z materiálu a ostatní následně vyjedou taky, protože zatížení už v počátečním okamžiku nikdy nebude hraniční ani v jednom místě. To patro byl prostě dětskej pokoj s rozšířením podlahový plochy, aby si děcka měly kde hrát a pod tou zavěšenou plochou bylo dost prostoru na další věci. Že si to pachatel blbě navrhnul a neuvažoval o nějaký kritický situaci jako základu výpočtu, to je věc druhá. Navrhnout se to dá, dokonce dostatečně bezpečně. Jenomže vykládej to blbovi, kterej nikdy v životě nestavěl ani papírový modely a zmosta doprosta se postavil k výrobě takovýho hebla ...