Napsal: 10 bře 2023, 00:00
jak jako, přidřou ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Vše, co potřebujete vědět o elektronice :-)
http://www.ebastlirna.tech/
TDCi obecně není zas taky nový, já tam mám typ UFDA, což by snad měl být novější jak v první verzi Kugy. Ale znáš to, je to jak s windows update, něco zlepší, ale nadělají nový chyby.EKKAR píše:Milane, není ta tvoje fordka náhodou jeden z prvních common-railů?.
Tak jako, prostě ty první CRka byly extrémně choulostivý na kvalitu nafty a hlavně na její mechanickou čistotu, stačila doslova malá štěpinka rzi a ty vysokotlakový vstřikovače se přidřely resp. přicpaly a nedovíraly se nebo se naopak kompletně odmítaly otevírat - výsledek podobnej jako ukapávající tryska ve starým komůrkáči, prostě nedokonalý spalování, který musel u moderního motoru zastoupit katalyzátor, takže se to laicky dalo poznat jen podle trochu jinýho smradu a částečný ztráty výkonu. Diagnostika samozřejmě poznala víc, ale lidskýma smyslama se to prakticky nedalo zjistit, pokud takhle zasaženej byl jenom jeden vstřik, Když jich pak bylo víc, už se projevily špatný starty a to většinou donutilo majitele jet do servisu, jenže to už taky bylo hooodně drahý na opravu. Přitom stačilo jednou jedinkrát natankovat mizernou naftu, která buď sama obsahovala nějaký syfly, nebo její chemický složení (nežádoucí kyselost způsobená starýma zoxidovanýma biosložkama a pod) způsobily uvolnění podobnejch svinstev s vnitřku samotný nádrže a zbytku palivový soustavy. Všecky ostatní dehťáky na to "nějak jely", včetně koncernovýho PD systému a trysek DELPHI (prohlašovanejch za extrémně citlivý), ale common raily se z toho posazovaly houfně na záda. Vyřešila to až komplet rekonstrukce systému, kdy se změnily materiály na tryskách a osadila se "hustší" filtrace na vstupu do railu ...Behemot píše:jak jako, přidřou