Stránka 3 z 3

Napsal: 10 bře 2023, 00:00
od Behemot
jak jako, přidřou 8O

Napsal: 10 bře 2023, 07:13
od rezis
Jen vyndání vstřiků to je tak 10 tis.
V 80tis km bych to asi neřešil. I když dnešní motory jsou schopny vytvořit zajímavé kombinace závad.

Napsal: 10 bře 2023, 09:50
od forbidden
EKKAR píše:Milane, není ta tvoje fordka náhodou jeden z prvních common-railů?.
TDCi obecně není zas taky nový, já tam mám typ UFDA, což by snad měl být novější jak v první verzi Kugy. Ale znáš to, je to jak s windows update, něco zlepší, ale nadělají nový chyby. :D
Jinak ale dávat 10k jen za demontáž vstřiků teda nechci, ale zeptám se v servisu pro jistotu.

Napsal: 10 bře 2023, 11:01
od EKKAR
Behemot píše:jak jako, přidřou 8O
Tak jako, prostě ty první CRka byly extrémně choulostivý na kvalitu nafty a hlavně na její mechanickou čistotu, stačila doslova malá štěpinka rzi a ty vysokotlakový vstřikovače se přidřely resp. přicpaly a nedovíraly se nebo se naopak kompletně odmítaly otevírat - výsledek podobnej jako ukapávající tryska ve starým komůrkáči, prostě nedokonalý spalování, který musel u moderního motoru zastoupit katalyzátor, takže se to laicky dalo poznat jen podle trochu jinýho smradu a částečný ztráty výkonu. Diagnostika samozřejmě poznala víc, ale lidskýma smyslama se to prakticky nedalo zjistit, pokud takhle zasaženej byl jenom jeden vstřik, Když jich pak bylo víc, už se projevily špatný starty a to většinou donutilo majitele jet do servisu, jenže to už taky bylo hooodně drahý na opravu. Přitom stačilo jednou jedinkrát natankovat mizernou naftu, která buď sama obsahovala nějaký syfly, nebo její chemický složení (nežádoucí kyselost způsobená starýma zoxidovanýma biosložkama a pod) způsobily uvolnění podobnejch svinstev s vnitřku samotný nádrže a zbytku palivový soustavy. Všecky ostatní dehťáky na to "nějak jely", včetně koncernovýho PD systému a trysek DELPHI (prohlašovanejch za extrémně citlivý), ale common raily se z toho posazovaly houfně na záda. Vyřešila to až komplet rekonstrukce systému, kdy se změnily materiály na tryskách a osadila se "hustší" filtrace na vstupu do railu ...

Napsal: 10 bře 2023, 14:14
od Behemot
rezis: jaký vyndání vstřiků za desítku, si děláš prdel? sem měl za bůra repasi čerpadla, kontrolu a vyčištění vstřiků (donesl sem druhý čerpadlo+sadu, ať to můžou udělat bez pressu) a následnou výměnu obojího, a taky kontrolu žhaviček dyž to bylo vodevřený

Delphi diesel servis na Limuzské

EKKAR: tjn, ty novějsí přímovstřikový turbodehty (ale už ai turbobenciny) jsou naprosto v prdeli, průměry trysek jsou už naprosto mikroskopický, tlaky 50 atmosfér a podobně, to je samozřejmě citlivý extrémně, anebo musí být příšerně výkonný čerpadlo, aby protáhlo i hodně hustej palivovej filtr, což ale zase snižuje celkovou účinnost motoru dyž je tam nejaký šílený čerpadlo, to si nikdo soudnej nemůže pořídit todle

Napsal: 11 bře 2023, 22:35
od rezis
Nedělám. Tolik mi řekli u 1.9JTD ony jsou někdy zapečené a nejdou. Tak mi řekli že mají paušál 10 nebo mi budou účtovat opravdové hodiny a někdy musí hlava dolů. No nakonec jsem je za pul dne dostal ven sám.

Jinak u JTD z roku 2004 tedy opravdu historie (VW ještě ani nevěděl co CR je) je max. tlak na liště 1300bar tedy 130MPa