Stránka 3 z 6

Napsal: 06 čer 2023, 09:18
od Spiral
Zdravím,
mohl by mi tohle někdo přeložit do lidské řeči ... (viz citace od Valdano)
Kromě toho byla při měření stanovena optimální hodnota ladění systému 62 %, to je minimální odladěná kapacita v procentech kapacity původního obvodu.
Tedy pokud budu optimista, tak účinnost přenosu energie bude cca 50% ... ?

Napsal: 06 čer 2023, 12:18
od Valdano
Zdroj: Bezdrátové nabíjení s účinností 90 procent realitou
I takovou Teslu dnes můžete nabíjet bezdrátově, výkon však nepřekročí 8 kW a navíc určitě vzniknou nemalé energetické ztráty. Mnoho společností ale věří, že kabely jsou přežitkem, a chtějí vytvořit koncept nabíjení, který je pohodlnější než čerpání paliva nebo připojování těžkých kabelů.

Do hry se vložila i ORNL (Národní laboratoř Oak Ridge), která za svůj výzkum obdržela zvláštní ocenění od R&D Magazine, který se zabývá vědou a technikou. Jedná se o bezdrátový nabíjecí systém předložený automobilce Toyota, který vznikl s podporou firmy Cisco Systems a Centra pro mezinárodní přepravu a inovace. Tým vědců vyvinul první bezdrátovou nabíječku o výkonu 20 kW se ztrátami pouze 10 procent.

ORNL věří, že nabíječka s 90procentní účinností je budoucností ve světě elektromobilů. Pokud by se technologie rozšířila, mohlo by to na trh elektromobilů přivést novou klientelu, kterou doposud odrazovala složitost nabíjecích konektorů a podobně. Až čas ukáže, jestli náhodou nestavíme síť dobíjecích stanic úplně zbytečně.
Zdroj: Budou se Tesly nabíjet bezdrátově? (představa Tesly o budoucností nabíjení elektromobilů)
Během jedné z prezentací v průběhu akce Tesla Investor Day 2023, která se konala v americkém Austinu, jsme mohli snadno přehlédnout zajímavou upoutávku.

Druhá strana slidu ukazuje Teslu Model S, zaparkovanou v garáži. Na stěně visí neznámý model nabíječky s logem Tesly, jejíž kabel ale není připojen k nabíjecímu portu elektromobilu. Zdá se, že kabel vede po podlaze k čemusi, co vypadá jako velká bezdrátová nabíjecí podložka pod Model S.

Negativem bezdrátového nabíjení je nižší rychlost
S myšlenkou bezdrátového nabíjení elektromobilů jsme se setkali již v minulosti, ale výrobci se jejím vývojem příliš nezabývají, jelikož systém řeší nabíjení pouze u koncových uživatelů. Některé firmy se snaží technologii oživit pro vlastní flotilu bezemisních autobusů a bezdrátové nabíjení pro své elektromobily vyvíjí také Genesis společně s firmou WiTricity. Pokud by ale Tesla přišla s bezdrátovým nabíjením pro domácí použití, téměř s jistotou se dá předpokládat, že řada fanoušků značky by si takové nabíjení pořídila.

Hlavním problémem bezdrátového nabíjení je u tak velkých baterií, jaké jsou používány v elektromobilech, rychlost. Technologie je v porovnání s kabelovými nabíječkami znatelně pomalejší. I když Tesla zatím žádné technické údaje neprozradila, vzhledem k tomu, že je systém zobrazen v domácí garáži, bude rychlost nabíjení pravděpodobně nižší, než s jakou se mohou řidiči setkat ve veřejné síti Supercharger. Na druhou stranu, řadě uživatelů by domácí nabíjení zcela pokrylo jejich potřeby a navíc by ušetřilo čas strávený při dobíjení.

Napsal: 06 čer 2023, 12:25
od JirkaZ
Ten fdrive je cosi jako frikulínská propaganda?

https://fdrive.cz/kontakty

https://24net.cz/profil-vydavatelstvi

Trochu normálnosti a selského rozumu prosím...

Napsal: 06 čer 2023, 12:45
od Valdano
Zdroj: USA: Oak Ridge National Laboratory, Bezdrátové připojení pro lepší nabíjení vozidla
S vlastními magnetickými cívkami, výkonovou elektronikou na bázi karbidu křemíku, novými ovládacími prvky a technologií stínění pro zvládnutí bludných emisí vědci ORNL prokázali, že dokážou bezdrátově nabíjet jak lehký osobní automobil přes šestipalcovou vzduchovou mezeru, tak středně těžký nákladní vůz. přes 11palcovou vzduchovou mezeru na úrovni 20 kilowattů s účinností přenosu energie vyšší než 92 procent – ​​na stejné úrovni jako kabelový systém. Mohou dokonce proudit energii v obou směrech, což umožňuje vozidlům sloužit jako úložiště energie.

Výzkumníci úspěšně demonstrovali bezdrátový nabíjecí systém o výkonu 120 kW s účinností 97 procent a plánují instalaci systémů s vyšším napětím, až 270 kW, do osobních vozidel, aby splnili nebo překročili cíl 15minutového nabíjení.

Cílem dynamického nabíjení ORNL je 200 kW systém, který dokáže rychle nabíjet vozidla při dálničních rychlostech. Ekonomika vypadá dobře. Instalace dynamického nabíjení na silně frekventované vozovky znamená, že náklady na systém by byly rozděleny mezi mnoho uživatelů, což by snížilo náklady na vlastnictví.

Napsal: 06 čer 2023, 13:07
od Valdano
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Cars z 3. března 2022
Volvo Cars testuje novou technologii bezdrátového nabíjení

Během tří let bude malá flotila plně elektrických vozů Volvo XC40 Recharge používat jako taxi společnost Cabonline, největší taxikář v severském regionu, a nabíjet je bezdrátově na stanicích ve švédském Göteborgu.

Test bezdrátového nabíjení je jedním z mnoha projektů nastíněných v rámci strategické iniciativy Göteborg Green City Zone, v jejímž rámci jsou určené oblasti ve městě používány jako živé testovací prostory pro vývoj udržitelných technologií.

Nabíjecí stanice použité v testu dodává Momentum Dynamics, přední poskytovatel bezdrátových elektrických nabíjecích systémů. Nabíjení se spustí automaticky, když kompatibilní vozidlo zaparkuje nad nabíjecí podložkou zabudovanou v ulici, což řidičům umožňuje pohodlné nabíjení, aniž by museli vystupovat z auta.

Nabíjecí stanice posílá energii přes nabíjecí podložku, která je snímána přijímací jednotkou v autě. Ke snadnému vyrovnání vozu s nabíjecí podložkou použije Volvo Cars svůj 360stupňový kamerový systém. U plně elektrických vozů XC40 Recharge bude výkon bezdrátového nabíjení více než 40 kW, díky čemuž bude rychlost nabíjení přibližně čtyřikrát rychlejší než kabelová 11 kW AC nabíječka a téměř stejně rychlá jako kabelová 50 kW DC rychlonabíječka.

Celkově budou vozy Volvo používány více než 12 hodin denně a ročně najedou 100 000 km, což také činí první test odolnosti plně elektrických vozů Volvo ve scénáři komerčního využití.
Video: Jaguar I-Pace s modernizací indukčního nabíjení od Momentum Dynamics

Napsal: 06 čer 2023, 13:30
od JirkaZ
Jo jo.

Až konečně poručíme větru a dešti (minulým soudruhům se to nějak nezdařilo, nechápu úplně proč, vždyť měli tak krásně nakročeno a budovatelská svazácká hesla byla prakticky stejná, jako ta dnešní...), tak to jistě bude skvělá budoucnost.

Zatím bych v české realitě doporučoval k přečtení či poslechu spíš toto (má to dva díly).

Bez flame prosím, nikoho k tomu nenutím.

Napsal: 06 čer 2023, 13:36
od Valdano
JirkaZ píše:Až konečně poručíme větru a dešti...
Nic takového to není. Jedná se o reálné technologie, které jsou navíc už v testovacím provozu. To, že to zatím ještě nedorazilo k nám neznamená, že to do budoucna nemůže být provozováno i u nás.

Napsal: 06 čer 2023, 13:48
od JirkaZ
Není?

Můžeš mi třeba v první řadě vysvětlit, kde na všechny tyhle šílený sny chceš vzít zdroje elektřiny při současně běžící likvidaci jádra a dalších tradičních, spolehlivých a na počasí nezávislých metod výroby?

Co hodlají solární a větrní fanatici dělat třeba v takovém listopadu, až několik týdnů v kuse nebude ani svítit, ani foukat třeba nad velkou částí Evropy?

A ano, píšu o tuzemsku, kde žiju a které je a bude "ve vleku" Německa. Stěhovat se zatím nemíním.

A to už vůbec neberu v úvahu poruchovost a vendor lock-in u každé složitější a nevyzkoušené technologie.

Ale chápu, že snílkům se toto do krámu vůbec nehodí, resp. možná ani netuší, o čem píšu.

Napsal: 06 čer 2023, 14:02
od Valdano
Pokrok nikdo z nás nezastaví ať už se to někomu líbí nebo ne. Strkat před tím hlavu do písku a tvářit se, že je to nemožné, nereálné a bůhví co dalšího ničemu nepomůže a nic nezmění. Jen čas ukáže jak se to vyvine i tady u nás a o nedostatek energie bych se rozhodně nebál akorát už nebude tak levná jako bývala.

Napsal: 06 čer 2023, 14:02
od Pikofarad
Technika jde vpřed ,koho by před 30ti lety napadlo,že si dnes strčí do kapsy desítky TB dat.Můj první HDD měl 800MB a stál 2,5 výplaty

Napsal: 06 čer 2023, 14:08
od rnbw
Len ignorant moze ignorovat nedostatok energie a tvarit sa, ze je vsetko OK. Nadrz benzinu ma 400-500kWh.

Pred 30 rokmi vznikli li-ion clanky 18650. Dodnes sa zmenili velmi malo.

Napsal: 06 čer 2023, 14:13
od Valdano
Naprosto zbytečné obavy, které navíc vůbec nic nezmění. Slovy Cimrmana: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat."

Napsal: 06 čer 2023, 14:36
od p32
Ano, můžeme dále snít o blbostech, které nejdou realizovat, ale to perpetum se tím stejně nevymyslí. :lol:
Já bych měl jen jednu otázku. Proč, když je to vše tak dobré, tak to nikdo nechce bez dotací? Odpovědí je vždy jen to, že dotace = podvod.

Napsal: 06 čer 2023, 14:57
od Valdano
p32 píše:Já bych měl jen jednu otázku. Proč, když je to vše tak dobré, tak to nikdo nechce bez dotací? Odpovědí je vždy jen to, že dotace = podvod.
Žádný podvod. Elektromobily fungují a indukční nabíjení také, a to i bez dotací. Volvo zmíněný komerční projekt s indukčním nabíjením taxíků testuje ve švédském Göteborgu na vlastní náklady bez státních dotací. Nové věci se postupně prosadí, ale na začátku často nebývají levné dokud se nerozšíří a někdy ani potom ne tak úplně levné. To je ten hlavní důvod proč lidé očekávají dotace jako např. obecné dotace na nákupy elektromobilů a proč logicky váhají s tím jít do nových věcí. U nás je k tomu ještě navíc zatím dost mizerná infrastruktura.

Napsal: 06 čer 2023, 15:07
od Celeron
Vladano, kde to žiješ a kolik je ti let? S takovou naivitou jsem se už dlouho nesetkal. Možná že by sis měl popovídat s nějakým energetikem, on ti to vysvětlí. Ještě že se já takových "skvělých zítřků" už nedožiju. Chudáci ale děti a vnuci.