tyristorový zapalováni na 6V pro motocykly jawa

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#31 Příspěvek od heldybeldy »

Tato hodnota (okolo10mikro s) sa mi nejako nepozdava. Aj keby som uvazoval cievku ako trafo, a pomer 1:100, na sekundarnej stane seriovy odrusovaci odpor okolo 15k, ten sa prejavi na primari ako 150 ohm (rozptylovu indukcnost zanedbavam) tak doba vybijania kondezatora 2M (teda aj doba horenia obluka) bude okolo 300 mikrosekund. Podtrhujem, ze som zanedbal rozptylovu indukcnost (ta je v serii s odrusovacim odporom), ktora vsak existuje a tuto dobu este vyrazne predlzuje.

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#32 Příspěvek od heldybeldy »

To HiGhLaNdEr:
Tyristorove zapalovanie uvazovaneho zapojenia pouzivaju vsetky Babety, a ine male motory dvojtaktne ci stvortaktne v roznych seriovo vyrabanych strojoch s "certifikatom".

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#33 Příspěvek od masar »

To jsou hodnoty zjištěné měřením osciloskopem. Kondenzátor se obvykle používá o kapacitě 1mikrofarad. V malých strojích jako Babeta je kondenzátor větší, aby bylo možno při menším napětí z agregátu dosáhnout dostatečné energie jiskry (E=1/2C *U^2). Zapalovací cívka v tomto zapojení má funkci transformátoru (lépe autotransformátoru). Po připojení napětí k primárnímu vinutí dojde na sekundáru k velmi rychlému zapálení jiskry (tzv. rise time, kolem 6-ti mikrosekund), což je považováno za přednost tohoto zapojení. Při použití větší energie(kapacity kondenzátoru) dochází k rychlému opotřebování elektrod svíčky. Znovu opakuji, kondenzátor je tu "pouhým" zdrojem napětí, po jeho vybití už nedojde k novému zapálení. Zapojení se uplatňuje u malých dvoutaktů bez akumulátorů. U větších motocyklových dvoutaktů a čtyřtaktů, kde je už k dispozici obvykle akumulátor, se používá dokonalejší zapojení tohoto typu zapalování, např. tohle: http://www.transalp.de/technik/pd-techn ... endbox.php
nebo je použito indukčního typu zapalování. Myslím, že není třeba objevovat již objevené. Pronic zanic se konstruktéři nesnažili o zapalování s dlouhou jiskrou.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“