Stránka 3 z 3

Napsal: 29 čer 2007, 17:47
od Sendyx
No, ona doba asi pokročila, od slov se přechází k činům.

http://www.military.cz/accessories/emp/empbombs.htm

Napsal: 29 čer 2007, 19:09
od Kucik
A zníčí to i "odolnější" tranzistory jako KD503, nebo diody? Jaký všechny polovodiče to poškodí? Že to zničí VF MOSFETy je mi jasný, ale něco by vydržet mohlo? Mohl by prosím někdo napsat svůj odhad jaké polovodiče by to mohly vydržet?

Napsal: 29 čer 2007, 19:16
od Kucik
Je mi jasné že je to závyslé na vzdálenosti, ale jenom pro představu kdyby někdo uvedl příklad

Napsal: 29 čer 2007, 19:23
od Lukas-Peca
mělo by to zničit všechny polovodiče, možná s výjimkou selénových usměrňovačů

Napsal: 29 čer 2007, 19:56
od Kucik
Takže to ale zas neni až tak bezpečný pro lidi?

Napsal: 29 čer 2007, 20:10
od EKKAR
Když to prošvihne izolaci rozvodných síťových kabelů, asi to ani ty seleny nevydržej...Na té vojně nám tvrdili, že do 10km od epicentra nepřežije absolutně nic, krom vakua - tam se nemá co ionizovat, do 25km jen speciální pro tento účel navržená instalace se zemněným stíněním a povrchovým kovovým pláštěm, nad 100km pak už přežije téměř všecka vvn izolace - tzn. na 100kV a více. Od 300km pak může přežít izolace vn - ale polovodiče se svojí napěťovou pevností v řádu stovek V jsou tutově mrtvý i 1000km daleko. Nemám důvod tomu nevěřit, při pokusech s jadernými a termojadernými náložemi v 50. a 60.letech min.století v Tichomoří při výbuších provedených v atmosféře odcházelo na lodích, vzdálených od dotyčných atolů i více než 100mil = cca 185km i normální silové vedení, nejen polovodiče - a to jsou válečné lodi už asi od 19.století "celozemněné" - jsou celé svařované z kovu a ponořené kýlem do jedné z nejvodivějších kapalin na téhle Kouličce...
A k těm pulsním emitorům na likvidaci radarů - přijímací část radaru je jedna z nejcitlivějších v celé elektronice, takže i jiskření z autozapalování na ni působí dost fest ničivě - nemluvě o speciálních generátorech mikrovln. Když už ho to nezlikviduje, minimálně ho to zahltí k nepoužití. To by mne spíš zajímalo, jestli už někdo dal do použitelného stavu takový zdroj, aby dokázal třeba na 15-20km zlikvidovat tranzistorák - tedy ekvivalent ruční radiostanice. To znamená, že vzniklé elektrické napětí by při použití na tuto vzdálenost muselo překročit hodnotu řádově stovek voltů.

Napsal: 29 čer 2007, 21:07
od n
nepisi pod prezdivkou jelikoz nejsem u sveho pc
http://danyk.wz.cz/marx.html na konci s ... se receno

Napsal: 29 čer 2007, 21:13
od Lukas-Peca
to by se dalo použít na Amíky 8-) :lol:

Napsal: 29 čer 2007, 22:56
od Skay
No vono to pro lidi může bejt i docela hodně nebezpečný...představ si že lezeš po schodech a držíš se kovovýho zábradlí :cry: když to naidukuje kilovolty do centimetrovejch cestiček co teprve do nějakýho většího kusu železa...co lidi na lešení,lidi s kardiostimulátorem atd...nebezpečný sou všechny zbraně.vod toho konec konců jsou.jasně zbraně sou určitý odvětví vývoje ,ale občas si přeju aby některý věci nepoznali světlo světa ne li hůř nevyvinuly ještě větší.

Napsal: 29 čer 2007, 23:41
od Kucik
Myslim že auta by asi taky bouchala... Takový parkoviště kde naráz bouchnou všechna auta....

Napsal: 29 čer 2007, 23:44
od Skay
auto funguje jako Faradayova klec...i když ne moc dobře uzeměná :lol:

Napsal: 30 čer 2007, 10:58
od Kucik
No když sem se dočetl jak musí být provedeno stínění... tak se mi auto jeví jako hodně "děravá" Faradayova klec. Naindukuje-li se do ní pár desítek kilovoltíků, tak by to určitě na mnoha místech jiskřilo, včetně palivové nádrže přesto, že je to další Faradayova klec. Jsou tam umístěny snímače hladiny a jiné kovové díly které by mohly způsobovat nehomogenitu a začalo by to mezi nimi jiskřit.

Napsal: 30 čer 2007, 14:20
od EKKAR
2 Kucik: je vidět, že jsi odchovanej filmovýma efektama - žádný auto nevybuchne proto, že se mu v kastli naindukovalo pár kV. Aby mohlo něco CHEMICKY vybuchnout neboli detonačně zoxidovat = výbušně shořet, musí na to být podmínky - a pro výbuch benzínové nádrže vinou naindukovaného napěťového impulsu by ta nádrž musela být úplně prázdná - jakékoliv množství benzínu, větší než asi 2 deci, vytvoří v uzavřeném prostoru nádrže takovou koncentraci par, že to prostě nemůže bouchnout - v té směsi není dostatek kyslíku. Něco jiného je výbuch po mechanickém porušení celistvosti nádrže - páry vyrazí ven na volný vzduch, klesne jejich koncentrace vzhledem k okolnímu povětří a pak stačí sebemenší podnět - BUM. Neznám přesná čísla, pokud je mezi námi odborník - hasič, uvede přesné hodnoty koncentrací od-do, ale BĚŽNÁ BENZÍNOVÁ nádrž bez porušení provozní těsnosti NEEXPLODUJE. Něco jiného jsou nádrže na LPG nebo CNG - to jsou za normálních podmínek plyny, takže nádrže na ně musí být utěsněné mnohem líp - ale zase, pokud je v nich pouze "čistý" plyn, chemicky - detonačně vybuchnout nemůžou. Můžou se ale roztrhnout přetlakem při přehřátí - a uniklý plyn téměř okamžítě chemicky exploduje, ale to už je nádrž "otevřená"...