Stránka 3 z 3

Napsal: 01 úno 2012, 20:08
od TAKJAN
Na tohle snad lepší koupit stavebnici. A LED V-metry na netu dost, ale taky dost drahý. U auta mám pro rychlou orientaci (jinak to má v menu) kontrolu dobíjení s jednou dvoubarevnou LED. Min - rudá,OK - zelená, Moc - bliká zelená. Při vyp. zapalování blik zeleně 1x za 5 sec...

Napsal: 03 úno 2012, 13:15
od pepik9
Ten plosňák vypadá na VUmetr z magneťáku.

Napsal: 03 úno 2012, 13:24
od lantros7
Správně,z magneťáku ten větší,ten menší z ruskýho.

Napsal: 18 říj 2013, 20:06
od weed_smoker
Vyrobil jsem tento ale s ochranou proti špičkám pomocí diody BZY97C36 (Izt=10mA) před stáblem a s chybou "jen" 150mV (odpor 8M2 nebyl,místo něj je 2x2M05+5x1M0).Momentálně už chybí jen kryt,zespoda je na několika místech drátem připájenej cuprextit s nalepenym mirelonem mezi cestama DMM a mědí toho podkladu jako antishock.Napájení(RED) bych zapínal se světlama a vstup(WHT) bych natáhnul od pojistek a zem(GRN) z ukostření pod palubovkou.Jde o to,jestli ta ochranná dioda bude v palubní síti stačit v novějšim voze proti rázům ze sítě,aby neshořel 7805 a potažmo C520 s D147 ( vůz Felicia r.v.2000 s motorem 1.3MPI a zapalovací 4sv. lištou Champion).
Voltmetr má sloužit pro sledování nabíjení baterie(jako celku-je to nějaká "no-name" bezúdržbová,články měřit nejdou),rozdíl 150mV by v takovym případě nemusel vadit.
Deska:
http://imagelink.cz/?v=190920131707.jpg
http://imagelink.cz/?v=190920131709.jpg
Segmenty:
http://imagelink.cz/?v=190920131706.jpg
Zadní strana segmentů:
http://imagelink.cz/?v=190920131708.jpg
Spoje:
http://imagelink.cz/?v=190920131711.jpg
10V_DM520:
http://imagelink.cz/?v=190920131715.jpg
10V_DMM830A podle kterýho se seřizoval:
http://imagelink.cz/?v=190920131716.jpg

Napsal: 19 říj 2013, 09:25
od Milan_F

Napsal: 19 říj 2013, 10:02
od Hill
Na zobrazování napětí v palubní síti je vždy lepší analogové (nebo aspoň pseudoanalogové) zobrazení, případně indikace stavů "mimo toleranci" změnou barvy. Nad číslem, které se zobrazuje na digitálním displeji už musí člověk přemýšlet, aby zhodnotil, jestli "je to ještě dobrý...". To, co nevadí u kilometrů, ty totiž prostě naskakují, a u dlouhodobé spotřeby, jejíž údaj na displeji dlouhodobě trčí, už je poněkud otravné u zobrazení okamžité spotřeby i jiných parametrů za jízdy se měnících jak nahoiru, tak dolů.
Přesto jsou tací, kdo na tom trvají, tak hned první vygůglený modul nebo třeba stavebnice řady INB (i sestavené)...
Každopádně je hezká snaha využít displej, který se jinak zbytečně povaluje doma, ale doporučil bych poohlédnout se po využití jinde, než v palubce vozidla.

Napsal: 19 říj 2013, 16:44
od TAKJAN
Tak, tak. Nebo operák a tři ledky. Min, ok, max. Stokrát odzkoušené..

Napsal: 19 říj 2013, 21:37
od Milan_F
Samozřejmě, že v autě je lepší sledovat polohu rafiky nebo barvu ledky. Ale když tazatel chtěl mermomocí znásilnit displej ze 486ky...

Taktéž mám za sebou Batest z ARA 11/1985 či dle Belzy, a fungují dodnes. Narozdíl od voltmetru s LM3914. Po třetím chcíplém IO jsem to vzdal a udělal opět indikátor se dvěma OZ. Ješte mi přijde na toto vhodnější použít jen tři ledky. Neodvádí to pozornost, když na více ledkách pořád něco přeblikává, byť v "zeleném" pásmu.

Napsal: 20 říj 2013, 02:12
od tomasjedno
Hill píše:Na zobrazování napětí v palubní síti je vždy lepší analogové (nebo aspoň pseudoanalogové) zobrazení, případně indikace stavů "mimo toleranci" změnou barvy....Přesto jsou tací, kdo na tom trvají...
Já mám v autě tohle a kdybych měl mít na ty všechny údaje budíky, tak to abych si opatřil palubku z Airbusu :lol:

Edit: budík s potlačenou nulou a několikabarevnou stupnicí jsem míval v Traboši (na napětí), a bylo to celkem k ničemu.