Stránka 3 z 4

Napsal: 01 lis 2015, 19:23
od xsc
Tohle záleží na použitém video IO. U staré Teslácké 3505 jsem prostě odpájel kondenzátory a místo nich dal běžce odporových trimrů připojených mezi napájení a zem.

Napsal: 01 lis 2015, 20:05
od Duvsan
Kedysi som regeneroval ešte čb televízor a už ani presne neviem ako. Tuším som za prevádzky krátkodobo pripájal G1 ku katóde. Vydržalo to týždeň-dva a po niekoľkých opakovaniach to strácalo efekt. Potom otec kúpil 55cm Thomson-a. Skúšal som i kondenzátor, elyt o kapacite niekoľko μF som nabíjal na cca 200V, občas sieťovým napätím, tedy v zdroji na tom veľkom elyte. Ak má byť TVP vypnutý, musím zabezpečiť vhodné žhavenie, ten násobič a zostaviť to. To nedá na 10 min. Poskytneš návod, ako na to za prevádzky? Čo odpojiť odpory od katód a preplieskať ich elytom nabitým na napätie siete? Nepostačí? Inak obrazovka je Philips A51EAL55X01, 027273 IZ .

Ale nechce sa mi do toho.

xsc, aké kondenzátory? Pozerám na modul G prijímača Color 425.

Napsal: 01 lis 2015, 20:15
od samponek
Psal jsem to tu, spojovat katodu na g1 nemá žádný smysl, g1 je vlastně kostra a je to to samé, jakobys katodu uzemnil, princip regenerace spočívá v něčem jiném.
Nemohlo to být lepší týden, muselo to být logicky ihned ještě horší.
Televizor musí být vypnutý.

Rozdíl je po regeneraci asi takový, jako když přesedneš z Fabie do Mazdy 2.2i

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... c&start=30

Napsal: 01 lis 2015, 20:24
od Duvsan
Práve som si uvedomil, predbehol si ma. G1 je vlastne Wehneltov valec, ním sa nastavoval jas. Možno to bola G2 na G1, ale to už je fuk.

S kondom som to skúšal tak, že som katódy odpojil, elyt som nabil na tých cca 200V alebo 300V, potom som +pól pripojil ku kostre a mínusom som brnkal po katódach. Pekne to lupalo, ale výsledky boli pochybné. Ale to bola regenerácia, to je o inom.
Poraď, ako na to za prevádzky. Predpokladám, že poodpájať katódy od zosíku a kond vybíjať medzi katódu a vlákno. Správne?

Napsal: 01 lis 2015, 20:27
od samponek
No to teda fuk není, protože jestli to spojíš s g2, tak tu katodu ještě víc otrávíš a zhoršíš, vždyť je tam plus ! :!:

To je to samý, jako když zapojíš autorádio obráceně, taky vyhoří.

Postup pod napětím tady neuvádím, je to nebezpečné, nedělej to, i když to jde, potřebuješ si z vn trafa vytáhnout přes diodu mínus, ale máš tam velké napětí a zabije tě to, na to bacha :!:

Napsal: 01 lis 2015, 20:33
od Duvsan
Na G1 zdvihnem potenciál a tým vyviniem nápor na tú katódu, čím ju "potrasiem" a tedy očistím. Ale viac to skúšať nebudem, preto je to fuk.

K predchádzajúcemu som ešte čosi pripísal, tak si to, prosím Ťa, pozri.

Napsal: 01 lis 2015, 20:41
od samponek
Nebo bys musel přehodit g1 na plus ( tedy na g2) a mínusem na katody, ale nedělej to, on tam musí při tom téct nějaký proud a z g2 je to slabý a když vyřadíš odpor, tak tě to zabije. :!:

Udělej to jak jsem popsal, ve vypnutém stavu, je to bezpečnější, tak dostaneš maximálně ránu z nabitého kondu.

EDIT : soukromé zprávy mám zablokované, nemůžu ti odpovědět, piš sem.

Napsal: 01 lis 2015, 21:07
od Duvsan
Zapol som ten TVP, vliezol som si do SM, všetky tri trisky som dal na 30, na doske trimer nemám. Zrno mi pripadalo do červena, po chvíli do purpurova. K môjmu lacnému multimetru som predradil odpor 22M, aby som čo najmenej ovplyvňoval systém, stiahol som kontrast i jas na minimum - zatemnil som obraz. Na červenej a na modrej som nameral 6,86"V" a na zelenej 6,52.

Len tak mi zrní bez signálu a aby som dosiahol neutrálny odtieň, zelenú som v SM musel vytlačiť k dorazu. Ešte to zvážim. Možno odpojím VJ, aby nemohol naštartovať RKS, zo zdroja vytiahnem vhodné napätie a patričným odporom ho stiahnem, aby som na vlákne dosiahol tých 6,3V a pobrnkám to. Ale je nutný ten kV? Nepostačí tých 340V? Akú to používaš kapacitu?

Ja nechcem regenerovať, len odpáliť zvody. Takže nepripájam ku G1, ale ku kostre (vlákno je jedným koncom na kostre). Správne? Alebo ma zaujíma i tá G1?

Napsal: 01 lis 2015, 23:18
od samponek
Nepřekrucuj to, napětí musí být mezi g1 a katodami, psal jsem to tu desetkrát.

Pokud jsou svody na žhavení, tak se odstraní, když přejedeš i přes žhavení a když ne, tak je baňa špatná, proudy tam tečou všude, jde o to aby byly inverzně co nejmenší.

340V nestačí, v regenerátoru je 900V, žhavení napájet zvlášť z odděleného zdroje, nezávisle na těch 900

Pokud svody ani po regeneraci vůbec nepoklesnou, tak s tím nejde nic dělat, v 35% případů se to stává. Pak pomůže už jenom trochu ubrat žhavení ( dát do série tlumivku )

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... c&start=30

Napsal: 02 lis 2015, 00:04
od Duvsan
Takže trafíčko pre žhavenie a nejaký násobič pre kond. Akú kapacitu používaš? Nehrozí nebezpečie, že tú obrazovku odrovnám?

Napsal: 02 lis 2015, 10:44
od samponek
5 až 10µ na 1200V ( tři kondíky 22µ / 400V v sérii ) a do série odpor 2k2 6W aby se obrazovka nepropálila. Nabíjet to můžeš z nějakýho oscilátoru třeba s 2x KU607 nebo KU611 přes trafo. ( oscilátor může být připojený stále, aby se kondík furt dobíjel )

Na žhavení zdroj 2 až 6V nebo jiný zdroj ( 10V ) přes odpor cca 10Ω 6W aby to žhavilo cca na 50% Přes odpor 10 ohm dáš zkratovací tlačítko, před regenerací ho na chvíli zmáčkneš.

Do série s kondíkem dáš ručkový miliampérmetr a poznáš, jestli svod klesá. Když ne, tak s tím nejde nic dělat. Pak regeneruj obrazovku v jiné televizi, která svod mít nebude a potom ji vyměň do té své.

Přímo ze zásuvky jde taky zapojit normální násobič, nejlíp přes oddělovací trafo.
Odpor 2k2 jde na g1 a druhý konec ( kostra je mínus ) na katody. Dioda indikuje svodový proud. ( Třetí vývod je 1200V ) Lepší je víc Voltů a míň žhavení.

Napsal: 02 lis 2015, 22:38
od Duvsan
Ďakujem za podrobný návod. Aj som si myslel, že to skončí pri Delongovom násbiči. Môžem použiť diódy 1N4007? Inak prekvapil si ma s tým žhavením. Myslel som si, že regenerátor obrazovky krátkodobo prežeravuje a nie podžeravuje.
Ten menič mám dojem že je dvojčinný a tedy by si asi zaslúžil mostíkový usmerňovač. Ak naň pripájaš násobič, tak asi žiadny. Alebo mi niečo uniklo?
Teraz budem zlý. Veľmi nerád zapájam kondenzátory do série, aspoň kým nemajú vyvažovacie odpory. Dúfam, že nemusím vysvetľovať.

Asi to časom skúsim, ale najprv na iných obrazovkách, ktoré potrebujú regeneráciu. Ale dovtedy mám ešte prácu.

Teraz k tomu môjmu televízoru.
Viem, že nič neviem.
Už som z neho blbol. Odpojil som reguláciu, dostavil som UG2 (dosť tesnotka) a zrazu som mal celkom pekný obraz. Na vstupe zelenej som vstupný odpor 560R vymenil za 680R a nebolo o čom. Nastavenia v SM nereagovali. To znamená, že to nastavenie ide cez vetvu RZB. Po pripojení RZB obraz nabral jemný podmaz. RGB som mal všetko na 30. Na pozícii toho odporu som mal vtedy ešte trimer a keď som ním potočil, nič sa nemenilo. Nechápem tomu. R som zdvihol na 34, viac sa nehrám. Spomínanú keramiku 22n mám odpojenú, obraz je stabilný. Keď ju pripojím, obraz sa sfarbí nejak do purpurova. Takže ten kond na reguláciu vplýva a asi to nie je správna cesta. Alebo by som mal tie 100k odpory vyhádzať a vrátiť prepoje. Celkom nepoznám tie pochody, ako to meria.
Pripadá mi, že v tej obrazovke dochádza k výbojom, alebo tam cvičí nejaký prechoďák. Asi po zohriatí prestane a obraz sa ukľudní, preverím. Trochu ju potrápim, začas to budem užívať, možno s blbnutím prestane.
Ak dôjde na odpaľovanie, aby nenastala gerenerácia, ale len odpaľovanie, nie je potrebné nabitý kondenzátor pripájať v opačnej polarite, tedy na UG1 mínusom, aby nedochádzalo k uzavretiu obvodu katóda-mriežka, čo by bolo vlastne vákuová dióda?
samponek píše:Obrazovka v tomto zapojení funguje něco jako dioda, z jedné strany proud teče a z druhé co možná nejmíň a to je účel.

Napsal: 03 lis 2015, 00:20
od samponek
Diody tam mám Tesla KY199

Napsal: 04 lis 2015, 20:31
od Duvsan
Tie by som mal mať. Vďaka.
Obrazovka vyzerá, že sa asi opravila. :nevim: Dlho nemakala, tak sa potrebovala vyblbnúť. :D

Napsal: 04 lis 2015, 20:36
od samponek
Neboj, zase se to projeví, samo se neopraví nic :D