Stránka 3 z 4

Napsal: 04 kvě 2008, 23:57
od kbulda
To camaro a mtajovský
Kam jsou a jak jsou zapojeny cívky statorového vinutí ?
Jsou vyvedeny ven na svorkovnici ?
Ta kotva vypadá, že je zapojená do hvězdy s vyvedeným středem.
PS. nenechte se rozhodit nevhodnými příspěvky.

Napsal: 05 kvě 2008, 07:49
od FERYACT
To Camaro:kdo ten generátor vyrobil?Na statoru nemá vinutí?Viděl jsem
desítky motorů ale vždy s třemi kroužky,to je podezřelé.

Napsal: 05 kvě 2008, 08:43
od camaro
pokusim sa nafotit dalsie detaily, ak bude potrebne, tak rozoberiem prednu prirubu pre lepsi pohlad. Mam taky dojem, ze na statore je niejake vinutie.

Napsal: 05 kvě 2008, 11:31
od mtajovsky
FERYACT píše: ... Nikdy bych nenavrhl generátor tak abych do rotoru
pouštěl přes komutátor ss proud abych mohl vytvořit stacionární mag. pole
ale navinul bych cívky na statoru a napájel bez kluzných kontaktů.
No já asi taky ne, ale napájení rotoru jako budícího elementu, ovšem ne přes komutátor, ale přes kroužky je běžné. Je určitě jednodušší vést přes kroužky budící proud než celý výkon. Viz například automobilový alternátor a stejně jsem viděl provedeny i 90 MW alternátory na Orlíku. Výkon se pak odebírá ze statoru. Ale to je bokem. Bez přesnější znalosti zapojení předmětného generátoru tazatele se nikam nepohneme.

Napsal: 05 kvě 2008, 14:17
od FERYACT
To Mtajovský:Oba jsme viděli Orlík; jestli na hřídeli bylo budící dynamo
na stovky kw jsem zapomněl.Tahat tento výkon na kroužkách se mi zdá moc.Ale na 50MW turbíně v EHO Hodonín budící dynamo určitě bylo.
Chodil jsem okolo do práce.

Napsal: 05 kvě 2008, 18:52
od camaro
tak som tu, vybral som prednu prirubu a nafotil som niejake foto. Pokusil som sa vysledovat vinutie a skoro som aj nacrtol zapojenie.
Este som vycital zo stitku MEZ 250308, MGT HO-DB
Dalej uz len foto

Napsal: 05 kvě 2008, 18:53
od camaro
schema

Napsal: 05 kvě 2008, 19:13
od FERYACT
Já jsem tvrdil že autor vlákna zapřel stator.Ten má čtyři vyniklé póly.
Dále mi chybí možnost regulace 3f napětí.Tak jak je to nakresleno by to nešlo.Nebo připojit jen odpor?

Napsal: 05 kvě 2008, 20:56
od camaro
v scheme nie je nakreslene vinutie na rotore, prepojene s kruzkami.
Regulaciu 3F napatia predpokladam: zmenou budiaceho napatia, co som aj vyskusal napatim ss 0-12V.
Ak mam dosiahnute 3f napatie, dvojtaktny motor dokaze udrzat konstatne otacky pretoze ma na hriadeli nastavitelny odstredivy regulator prepojeny tiahlom so skrtiacou klapkou karburatora

Napsal: 05 kvě 2008, 21:26
od dolac
Tak ako som predpokladal jedná sa o synchrónny generátor a nie o asynchrónny stroj, ako bolo uvedené v úvodnom príspevku. Budený však nie je do rotora, ale do statora, tak ako tu už niekto uviedol. Neviem prečo sa camaro rozčuľuje, keď neposkytol dostatok informácii a teda sme mohli iba polemizovať.

Napsal: 05 kvě 2008, 21:40
od camaro
ospravedlnujem sa. Pri generatore bolo niekolko ludi a kazdy so svojim nazorom. Nakoniec generatory su ich slabou strankou . Identifikaciu som urobil ale zrejme zle. Ale aj tak stale este neviem ako budili tento generator niekde na vysokohorskej chate v Tatrach. Ked som dal dole kryt zo svorkovnice, tak svorka D a O boli prepojene vodicom.

Napsal: 05 kvě 2008, 23:27
od kbulda
To camaro,
Proč jsou otočené ty tři uhlíky, že sedí na kroužcích jen špičkou ?,
musí sedět plochou, budeš je muset otočit a možná asi vymněnit, protože jsou krátké.
Teď už se dají dobře změřit ohmetrem vinutí na kotvě a zřejmě i potvrdit,že vinutí je do hvězdy.
Výkon Tvého stroje je 4,5 kW při 2800 ot/min.
Tomu odpovídá i velikost 2 takt. motoru, možná i na něm by se našel štítek , vypadá to na obsah 250 cm3, výroba Jikov.

Viděl jsem asi před 20 ti lety podobný stroj, ale 1 fázový, výkon 1,5 kW.
Na kotvě 2 systémy vinutí
1. dynama, které budilo stator,
2. střídavé, přes 2 kroužky výstup 110 V / 1,5 kW
Bylo to použito na starém mlýně ( u Strakonic )jako zdroj pro osvětlení,
pohon malou turbinou cca 15 kW,která hnala přes transmise mechanicky 2 mlecí stolice. Regulace generátoru žádná, držely ji otáčky turbiny,která měla vlastní odstředivý regulátor.
Pohon tohoto generátoru byl na plochý řemen z transmise.

Napsal: 06 kvě 2008, 08:37
od camaro
uhliky su na skusku otocene aby nezadieral kov o kruzky. Mam nove objednane, ale som ich este nekupil pokial nebude funkcny generator. Totiz jeden stoji cca 200Sk potrebujem ich 8 ks. Zatial spustam gener. bez zataze, takze to zatial neskodi.

Napsal: 06 kvě 2008, 10:02
od Milos2
Mno podla mna nic viac, iba odpor medzi D a o (ci ako je to oznacene) a to je vsetko. Ked sa trochu pohrabes v tom bordeli, aj ho niekde najdes. Mno a odber 3f je jasny.

Napsal: 06 kvě 2008, 16:42
od mtajovsky
Milos2 píše:Mno podla mna nic viac, iba odpor medzi D a o (ci ako je to oznacene) a to je vsetko. Ked sa trochu pohrabes v tom bordeli, aj ho niekde najdes. Mno a odber 3f je jasny.
Vypadá to na samobuzení, ale on měl ze začátku D a O úplně zkratované a dávalo to stejně jen 7 V (nebo tak nějak).