Benzínová sekačka na trávu.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Byl jsem špatně pochopen - já nemyslel regulovat pohon traktůrku regulací motorku té centrály - ale myslel jsem regulátor přistavět za ni - centrálka ať si bafe ve svých stálých 3000ot/min, veškerá regulace by se dělala až za ní. Ony ty centrály mají regulaci napětí vyřešenou podobně jako regulátory alternátorů v autě - prostě se omezí buzení, aby výstupní napětí nepřekročilo nastavenou mez, takže poměrně obstojně zvládají proměnný odběr, realizovaný například stavebním elektrickým ručním nářadím. Kdyby se za takovou centrálu ubastlil kompletní elektrický přenos výkonu i s transformací a regulací a popřípadě i nějakým nárazové odběry vyrovnávajícím akumulátorem, nebyla by to přes sníženou účinnost špatná pohonná jednotka na dětský traktůrek. Když se to ale vezme 3x dokola, bude nějaký Briggs & Straton s hydropohonem lacinější a hlavně účinnější...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#32 Příspěvek od stasek »

Výfuk jsem vyklepal jak to šlo, je spojovanej ze dvou dílů jako konzerva, to bych ho musel dost necitlivě párat. Svíčku jsem šel koupit za 90,- do sekačky, dal to dohromady a maká dobře, docela se divím. Jen nevím čím to vlastně bylo, protože jsem měnil svíčku, cívku, čistil ventily, výfuk, karburátor, brousil nůž. Fakt je ten, že svíčka má teď barvu jak má mít. Takže doufám, že bude nějakou dobu šlapat. Díky všem za postřehy a rady, v podstatě jsem použil všechny. Sem je radost chodit. :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

Možná to bylo tím, že se to postupně celé rozklepalo - a když to dáváš pořádně dohromady, dotáhneš poctivě všecky spoje a dáš nová těsnění, dosáhneš stavu blížícího se novosti. Teď Ti nezbývá, než se modlit, aby stav, který se ti povedlo nastolit, vydržel co nejdéle.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Návštěvník

#34 Příspěvek od Návštěvník »



Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#35 Příspěvek od bu2520 »

bylo to v roce 94 v jilemnici, co si pamatuju motor v tom byl jikov a výrobce Praha bylo to zelené startovalo se to sklopným pedálem jako u motorky a velikost, trošku většího diplomatického kufříku. Prý to koupil v armádním výprodeji za 1000 Kč . Když to ožralý v hospodě startoval bylo dost smradu asi dvoutakt :-)

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#36 Příspěvek od konosuke »

Vojenské EC (elektrocentrály) se dají dosud celkem výhodně odkoupit z vyřazených armádních zásob a NZ a to ve sprivatizovaných VOP 065 a VOP 064 Č.Těšín a Hradec Králové. Většina mívá výstup AC 220/380V a výkon 1 kVA až 17 kVA - ta je na podvozku a utáhne třeba polní špitál jako v tom US seriálu M*A*S*H 4077. Diesle i benziňáky. Moderní mašiny z marketu ? Zkoušel jsem, dává však kostrbatý sinusový průběh nápětí a např. TV na chatě hraje na tom blbě a obraz se třese. Žárovka bliká. Vařič ale hřeje - tomu je to fuk.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Návštěvník

#37 Příspěvek od Návštěvník »

Vïaka obom za rýchle odpovede.

Pre bu2520: Mohlo ma napadnú￾, že to bude dvojtakt. Ozaj, preèo asi tie socialistické dvojtakty aj akosi "poctivejšie" smrdeli?

Pre konosuke: Na internete neviem nájs￾ niè bližšie o vypredávaných vojenských nadnormatívnych zásobách v ÈR ani SR. Ak existuje, posunte mi, prosím, link. Ak neexistuje a prípadne máte bližšie info z iných zdrojov, prosím o základné parametre a cenu na najmenšiu benzínovú elektrocentrálu na 220 V, (radšej štvortakt). Nevadila by mi, ak existuje, ani 12 V DC. Aj tak nemám chu￾ to celý veèer poèúva￾, ale chcem len nabi￾ baterku pre meniè.

Ešte raz vïaka, Dolfi

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Jenys »

stasek píše:Výfuk jsem vyklepal jak to šlo, je spojovanej ze dvou dílů jako konzerva, to bych ho musel dost necitlivě párat. Svíčku jsem šel koupit za 90,- do sekačky, dal to dohromady a maká dobře, docela se divím. Jen nevím čím to vlastně bylo, protože jsem měnil svíčku, cívku, čistil ventily, výfuk, karburátor, brousil nůž. Fakt je ten, že svíčka má teď barvu jak má mít. Takže doufám, že bude nějakou dobu šlapat. Díky všem za postřehy a rady, v podstatě jsem použil všechny. Sem je radost chodit. :lol:
Tipoval bych to nejvíc na ten výfuk. Co si pamatuji, tak tím trpěly fichtly, ucpávalo se karbonem koleno výfuku. Většinou bylo pomačkané dole v tom oblouku a do toho karbon a vnitřní světlost se zmenšila kriticky a pak se dusil a ztrácel výkon. Nejvíc na to pomáhalo ho vypálit a vyklepat bordel. I tlumič jsme vypalovali pomocí lihu, benzín nebyl bezpečný. Jestli byla umaštěná svíčka a nebyl poškozený válec a kroužky, tak to dělal výfuk :wink:
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#39 Příspěvek od konosuke »

Anonym píše:Vďaka obom za rýchle odpovede.


Pre konosuke: Na internete neviem nájsť nič bližšie o vypredávaných vojenských nadnormatívnych zásobách v ČR ani SR. Ak existuje, posunte mi, prosím, link. Ak neexistuje a prípadne máte bližšie info z iných zdrojov, prosím o základné parametre a cenu na najmenšiu benzínovú elektrocentrálu na 220 V, (radšej štvortakt). Nevadila by mi, ak existuje, ani 12 V DC. Aj tak nemám chuť to celý večer počúvať, ale chcem len nabiť baterku pre menič.

Ešte raz vďaka, Dolfi
EC ? takže:
http://www.vopgroup.cz/ - viz sekce BAZAR
vopgroup@vopgroup.cz
jsou to však post-armádní vehikly pro polní bojové podmínky,
obrázky jsou připojené. Je to v Českém Těšíně.
Ahoj
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Návštěvník

#40 Příspěvek od Návštěvník »

Vïaka za okamžité info. To ma podrž, 1 kW centrála za 4 tis. Kè bez DPH! Možno tak polovicu by som prekúsol. No keï to akceptuje trh ...
Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoò to má dvojroènú záruku.
Ešte raz vïaka,

Dolfi

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#41 Příspěvek od bu2520 »

http://www.bazar-roudnice.cz/ tady mají kilowatu za 2450 bez daně

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#42 Příspěvek od konosuke »

Anonym píše:Vďaka za okamžité info. To ma podrž, 1 kW centrála za 4 tis. Kč bez DPH! Možno tak polovicu by som prekúsol. No keď to akceptuje trh ...
Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoň to má dvojročnú záruku.
Ešte raz vďaka,

Dolfi
Jestli jsou ceny průběžně aktualizované podle tržní relace nabídka-poptávka to fakt nevím. Já bych něco usmlouval ale polovic asi ne...
S tou zárukou je to potíž, jde spíš o muzeální exponáty a hodnota historická, len sa pozri na tie fotky...
Tuž zkoušej jinde.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Návštěvník

#43 Příspěvek od Návštěvník »

Páni, ešte raz ïakujem, netrápte sa. Vojenské elektrocentrály som už zavrhol. Kúpim napríklad toto, a svätý pokoj: www.hobbyexpert.sk/elektrocentraly/werco-gg-950-dc
Možno 10 - 12x do roka na hodinku - dve to pár rokov musí vydrža￾. Ak nie, rieši￾ budem potom.

Zdravím, Dolfi

Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od vombat »

Nastavení zapalovací cívky dělám takto: povolím šrouby které ji drží a posunu od setrvačníku, znovu utáhnu. Pootočím setrvačníkem tak, aby byl proti cívce magnet. Pak vsunu papír mezi cívku a magnet (papír 80-90g) cívku povolím a nechám ji přitáhnout magnetem. V této poloze ji utáhnu. Pak ručně protočit setrvačník - kontrola zda magnet nedře o cívku. Jinak přidat další papír. U sekaček dbát na častou výměnu oleje - 4 takt a čištění spodní vany motoru - tam se od vrtule(nůž) olej chladí. Výkon je velký a oleje je málo, rychle ztrácí požadované vlastnosti. Ventily - dosedací sedla přetočím na soustruhu, musí se to podtočit tak, aby sedlo bylo cca. 1.5mm široké, v bloku protáhnout frézou na sedla, zalapovat. Pozor na sekání se čtyřtaktem ve svahu - zpravidla nelze, motor nemaže, protože se přeleje olej mimo sání čerpadla nebo roztřikovacího kola. Na svah jedině dvoutakt. V současné době bych volil sekačku s motorem Honda.

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#45 Příspěvek od stasek »

vombat, to nastavení cívky jsem řešil taky tak. S ventily jsem si nedovolil nic dělat, jen očistit karbon mosazným kartáčem. Jakékoliv zabrušování či soustružení s následným frézováním a zabrušováním považuji za sotva použitelné, motory jsou jednoduché, bez stavitelné ventilové vůle a jakákoliv výše popsaná úprava by podle mně vedla minimálně k posunutí časování ventilů a tím rozhození výkonu. Spíš by došlo vlivem úběru materiálu k tomu, že by ventily nezavíraly vůbec, což by vedlo samozřejmě k neúspěchu. :wink:

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“