Stránka 3 z 4

Napsal: 13 kvě 2008, 11:57
od EKKAR
Byl jsem špatně pochopen - já nemyslel regulovat pohon traktůrku regulací motorku té centrály - ale myslel jsem regulátor přistavět za ni - centrálka ať si bafe ve svých stálých 3000ot/min, veškerá regulace by se dělala až za ní. Ony ty centrály mají regulaci napětí vyřešenou podobně jako regulátory alternátorů v autě - prostě se omezí buzení, aby výstupní napětí nepřekročilo nastavenou mez, takže poměrně obstojně zvládají proměnný odběr, realizovaný například stavebním elektrickým ručním nářadím. Kdyby se za takovou centrálu ubastlil kompletní elektrický přenos výkonu i s transformací a regulací a popřípadě i nějakým nárazové odběry vyrovnávajícím akumulátorem, nebyla by to přes sníženou účinnost špatná pohonná jednotka na dětský traktůrek. Když se to ale vezme 3x dokola, bude nějaký Briggs & Straton s hydropohonem lacinější a hlavně účinnější...

Napsal: 13 kvě 2008, 14:54
od stasek
Výfuk jsem vyklepal jak to šlo, je spojovanej ze dvou dílů jako konzerva, to bych ho musel dost necitlivě párat. Svíčku jsem šel koupit za 90,- do sekačky, dal to dohromady a maká dobře, docela se divím. Jen nevím čím to vlastně bylo, protože jsem měnil svíčku, cívku, čistil ventily, výfuk, karburátor, brousil nůž. Fakt je ten, že svíčka má teď barvu jak má mít. Takže doufám, že bude nějakou dobu šlapat. Díky všem za postřehy a rady, v podstatě jsem použil všechny. Sem je radost chodit. :lol:

Napsal: 13 kvě 2008, 19:00
od EKKAR
Možná to bylo tím, že se to postupně celé rozklepalo - a když to dáváš pořádně dohromady, dotáhneš poctivě všecky spoje a dáš nová těsnění, dosáhneš stavu blížícího se novosti. Teď Ti nezbývá, než se modlit, aby stav, který se ti povedlo nastolit, vydržel co nejdéle.

Napsal: 14 kvě 2008, 13:25
od Návštěvník


Napsal: 14 kvě 2008, 13:42
od bu2520
bylo to v roce 94 v jilemnici, co si pamatuju motor v tom byl jikov a výrobce Praha bylo to zelené startovalo se to sklopným pedálem jako u motorky a velikost, trošku většího diplomatického kufříku. Prý to koupil v armádním výprodeji za 1000 Kč . Když to ožralý v hospodě startoval bylo dost smradu asi dvoutakt :-)

Napsal: 14 kvě 2008, 19:59
od konosuke
Vojenské EC (elektrocentrály) se dají dosud celkem výhodně odkoupit z vyřazených armádních zásob a NZ a to ve sprivatizovaných VOP 065 a VOP 064 Č.Těšín a Hradec Králové. Většina mívá výstup AC 220/380V a výkon 1 kVA až 17 kVA - ta je na podvozku a utáhne třeba polní špitál jako v tom US seriálu M*A*S*H 4077. Diesle i benziňáky. Moderní mašiny z marketu ? Zkoušel jsem, dává však kostrbatý sinusový průběh nápětí a např. TV na chatě hraje na tom blbě a obraz se třese. Žárovka bliká. Vařič ale hřeje - tomu je to fuk.

Napsal: 14 kvě 2008, 22:08
od Návštěvník
Vïaka obom za rýchle odpovede.

Pre bu2520: Mohlo ma napadnú￾, že to bude dvojtakt. Ozaj, preèo asi tie socialistické dvojtakty aj akosi "poctivejšie" smrdeli?

Pre konosuke: Na internete neviem nájs￾ niè bližšie o vypredávaných vojenských nadnormatívnych zásobách v ÈR ani SR. Ak existuje, posunte mi, prosím, link. Ak neexistuje a prípadne máte bližšie info z iných zdrojov, prosím o základné parametre a cenu na najmenšiu benzínovú elektrocentrálu na 220 V, (radšej štvortakt). Nevadila by mi, ak existuje, ani 12 V DC. Aj tak nemám chu￾ to celý veèer poèúva￾, ale chcem len nabi￾ baterku pre meniè.

Ešte raz vïaka, Dolfi

Napsal: 14 kvě 2008, 22:51
od Jenys
stasek píše:Výfuk jsem vyklepal jak to šlo, je spojovanej ze dvou dílů jako konzerva, to bych ho musel dost necitlivě párat. Svíčku jsem šel koupit za 90,- do sekačky, dal to dohromady a maká dobře, docela se divím. Jen nevím čím to vlastně bylo, protože jsem měnil svíčku, cívku, čistil ventily, výfuk, karburátor, brousil nůž. Fakt je ten, že svíčka má teď barvu jak má mít. Takže doufám, že bude nějakou dobu šlapat. Díky všem za postřehy a rady, v podstatě jsem použil všechny. Sem je radost chodit. :lol:
Tipoval bych to nejvíc na ten výfuk. Co si pamatuji, tak tím trpěly fichtly, ucpávalo se karbonem koleno výfuku. Většinou bylo pomačkané dole v tom oblouku a do toho karbon a vnitřní světlost se zmenšila kriticky a pak se dusil a ztrácel výkon. Nejvíc na to pomáhalo ho vypálit a vyklepat bordel. I tlumič jsme vypalovali pomocí lihu, benzín nebyl bezpečný. Jestli byla umaštěná svíčka a nebyl poškozený válec a kroužky, tak to dělal výfuk :wink:

Napsal: 15 kvě 2008, 13:44
od konosuke
Anonym píše:Vďaka obom za rýchle odpovede.


Pre konosuke: Na internete neviem nájsť nič bližšie o vypredávaných vojenských nadnormatívnych zásobách v ČR ani SR. Ak existuje, posunte mi, prosím, link. Ak neexistuje a prípadne máte bližšie info z iných zdrojov, prosím o základné parametre a cenu na najmenšiu benzínovú elektrocentrálu na 220 V, (radšej štvortakt). Nevadila by mi, ak existuje, ani 12 V DC. Aj tak nemám chuť to celý večer počúvať, ale chcem len nabiť baterku pre menič.

Ešte raz vďaka, Dolfi
EC ? takže:
http://www.vopgroup.cz/ - viz sekce BAZAR
vopgroup@vopgroup.cz
jsou to však post-armádní vehikly pro polní bojové podmínky,
obrázky jsou připojené. Je to v Českém Těšíně.
Ahoj

Napsal: 15 kvě 2008, 15:22
od Návštěvník
Vïaka za okamžité info. To ma podrž, 1 kW centrála za 4 tis. Kè bez DPH! Možno tak polovicu by som prekúsol. No keï to akceptuje trh ...
Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoò to má dvojroènú záruku.
Ešte raz vïaka,

Dolfi

Napsal: 15 kvě 2008, 15:39
od bu2520
http://www.bazar-roudnice.cz/ tady mají kilowatu za 2450 bez daně

Napsal: 15 kvě 2008, 17:42
od konosuke
Anonym píše:Vďaka za okamžité info. To ma podrž, 1 kW centrála za 4 tis. Kč bez DPH! Možno tak polovicu by som prekúsol. No keď to akceptuje trh ...
Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoň to má dvojročnú záruku.
Ešte raz vďaka,

Dolfi
Jestli jsou ceny průběžně aktualizované podle tržní relace nabídka-poptávka to fakt nevím. Já bych něco usmlouval ale polovic asi ne...
S tou zárukou je to potíž, jde spíš o muzeální exponáty a hodnota historická, len sa pozri na tie fotky...
Tuž zkoušej jinde.

Napsal: 15 kvě 2008, 19:34
od Návštěvník
Páni, ešte raz ïakujem, netrápte sa. Vojenské elektrocentrály som už zavrhol. Kúpim napríklad toto, a svätý pokoj: www.hobbyexpert.sk/elektrocentraly/werco-gg-950-dc
Možno 10 - 12x do roka na hodinku - dve to pár rokov musí vydrža￾. Ak nie, rieši￾ budem potom.

Zdravím, Dolfi

Napsal: 19 kvě 2008, 20:19
od vombat
Nastavení zapalovací cívky dělám takto: povolím šrouby které ji drží a posunu od setrvačníku, znovu utáhnu. Pootočím setrvačníkem tak, aby byl proti cívce magnet. Pak vsunu papír mezi cívku a magnet (papír 80-90g) cívku povolím a nechám ji přitáhnout magnetem. V této poloze ji utáhnu. Pak ručně protočit setrvačník - kontrola zda magnet nedře o cívku. Jinak přidat další papír. U sekaček dbát na častou výměnu oleje - 4 takt a čištění spodní vany motoru - tam se od vrtule(nůž) olej chladí. Výkon je velký a oleje je málo, rychle ztrácí požadované vlastnosti. Ventily - dosedací sedla přetočím na soustruhu, musí se to podtočit tak, aby sedlo bylo cca. 1.5mm široké, v bloku protáhnout frézou na sedla, zalapovat. Pozor na sekání se čtyřtaktem ve svahu - zpravidla nelze, motor nemaže, protože se přeleje olej mimo sání čerpadla nebo roztřikovacího kola. Na svah jedině dvoutakt. V současné době bych volil sekačku s motorem Honda.

Napsal: 20 kvě 2008, 12:55
od stasek
vombat, to nastavení cívky jsem řešil taky tak. S ventily jsem si nedovolil nic dělat, jen očistit karbon mosazným kartáčem. Jakékoliv zabrušování či soustružení s následným frézováním a zabrušováním považuji za sotva použitelné, motory jsou jednoduché, bez stavitelné ventilové vůle a jakákoliv výše popsaná úprava by podle mně vedla minimálně k posunutí časování ventilů a tím rozhození výkonu. Spíš by došlo vlivem úběru materiálu k tomu, že by ventily nezavíraly vůbec, což by vedlo samozřejmě k neúspěchu. :wink: