Minule som v elektroobchode zažil zákazníka, ktorého poslal autoelektrikár kúpiť 20A diódu, ktorú vraj predradí do napájania reflektorov, a ten pokles napätia o jeden volt im rapídne zvýši životnosť. Kúpil mostík 25A/100V a spokojný odišiel.
Tiež riešenie, bez zásahu do nabíjacej sústavy.
Ja som v staršom Mercedese opravoval alternátor, (výmena statora aj s diódami), za prevádzky na jeho výstupnej svorke rovných 14V, pri zapnutých svetlách na svorkách altu stále 14V, na druhom konci kábla na batérii 13,7V. Odporom kábla od alternátora ku spotrebičom sa dá tiež obmedziť napätie.
Rychlý test autobaterie
Moderátor: Moderátoři
A nefungovala by najlepšie brúsna pasta ...? (Asi nie. Chýbajú mi už dva zuby. A potvory, nie a nie narásť).helios píše: Vybrať treba podľa obalu, prípadne tak zavrhovanú "bežnú pastu".![]()
P.S.: Já si ešte pamätám na článok z AR, kde úplne seriózne riešili časté odchádzanie reflektorových žiaroviek zapojením tuším 2,5 m dvojlinky. Tiež riešenie
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ale dobre sme sa pochopili. Určite by som si ani vo sne nedovolil predpokladať, že xenóny stabilizujú napätie v palubnej sieti ..EKKAR píše:Zle sme sa pochopili, Dolfi - nemyslel som, že by xenónové výbojky stabilizovali napätie palubnej siete, ale že ich menič sa správa ako stabilizátor PRE NÍCH, lebo má takmer s určitosťou zavedenú minimálne jednu spätnú väzbu, ktorá stabilizuje výstupné napätie PRE TU VÝBOJKU. Takže tá ide na stálom napätí a menej kolíše...
Neštudoval som zapojenie. Len som dal do pľacu vlastnú skúsenosť, (možno len pocit).
(Ako príklad si dovolím uviesť inú skutočnosť. Napr. zmeny v sieti ďaleko výraznejšie "prenáša" do svetla úsporná žiarivka ako žiarovka).