indikátor stavu paliva

Jestliže poptáváte nebo hledáte osobu(y) k vyřešení nějakého problému, popř. nabízíte SERIÓZNÍ zaměstnání související s elektronikou.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nanopile
Příspěvky: 21
Registrován: 26 úno 2009, 01:00

#31 Příspěvek od nanopile »

Ten hotový z odkazu je pekný ale píšu tam o pripojení snímača ktorý som nikde nevidel. Našiel som vhodná termistory po 20 Kč. Treba ešte diódový stĺpec a prevodník.

Uživatelský avatar
nanopile
Příspěvky: 21
Registrován: 26 úno 2009, 01:00

#32 Příspěvek od nanopile »

Breta1 nekúsiš to zrealizovať? Len by to muselo byť kolmé a pripevniteľné na víčko nádrže. Dĺžka trubky by bola :?: teleskopicky nastaviteľná. :idea:

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#33 Příspěvek od breta1 »

Rad bych, ale jsem stvanec, nejsem panem sveho casu.
Ale sam zkus toto - podle obrazku vytahni z ovladace infradiodu, zapoj pres potak a strc do trubky, z druhe strany dej TSOP a jeho vystup zapoj na sluchatko. Trubicku napln benzinem {mozna ze zacatku bych to zkusil s mirne obarvenou vodou}. Trvale zmackni liovolne tlacitko, potak dej na nulu a ve sluchatku to bude chrcet. Zkus ted pridat na potaku, az to prave prestane chrcet, pak snizuj o neco hladinu a melo by to zase zacit chrcet. Pokud se to bude rozumne chovat [hodnotu potaku jsem strelil od boku, je to ted jen na vyzkouseni funkce a musis ji vyzkouset], tak pak uz by se to dalo realizovat.
Přílohy
hladina.PNG
(7.68 KiB) Staženo 87 x

Uživatelský avatar
nanopile
Příspěvky: 21
Registrován: 26 úno 2009, 01:00

#34 Příspěvek od nanopile »

Ja som to dal do tejto rubriky preto, lebo som myslel, že to niekto dokáže zhotoviť. Je to rubrika poptávky. Ja nie som elektrikár, mám iné zameranie. Takže asi nič.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#35 Příspěvek od Sendyx »

Asi tady není dost nadšenců, schopných a ochotných vynalézat jízdní kolo.

Jo, abych nezapomněl, tohle čidlo bude fungovat blbě, podepíše se na tom chvění hladiny, pokud nebude použita slušná optika, taky do nádrže nepatří nic jiskrově nebezpečného, a taky se některé díly v benálu rozpadnou.

Uživatelský avatar
e-man
Příspěvky: 62
Registrován: 06 bře 2008, 01:00

#36 Příspěvek od e-man »

Téma je velmi zajímavé. Mně se líbí řešení se spínáním jazýčkových relé plovákem s magnety. Prakticky by vyhovovala dvou nebo třístavová indikace. Dost záleží na kvalitě materiálů a zpracování.Nahoře paradoxně není moc prostoru pro polovičatá řešení a improvizace. Indikace nízkopříkonovými Led, konektor ve víčku nádrže. Něco v tom stylu jsem kdysi realizoval u svého prvního auta-supersportu z Zwickau -Tráboše.
Tam byl na měření paliva plastový klacek( měrka) a nutnost lézt do nádrže. Inspiraci jsem nasával z pravěkéhoAR či RK. :lol:
E-man

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#37 Příspěvek od Sendyx »

Klacek s jazýčkovými kontakty a plovákem se běžně komerčně vyrábí.

Uživatelský avatar
nanopile
Příspěvky: 21
Registrován: 26 úno 2009, 01:00

#38 Příspěvek od nanopile »

Ja to mám s jazýčkovými relé. Kúpil som to s krosnou. Problém je zrejme v ich prevedení alebo v plaváku. Na zemi je to v pohode ale počas letu to ukazuje blbosti. Som rád, že je tu aj nejaký praktik.
Niekto to má za jízdní kolo ale riešenie ani zaťať. Iba vie že sa to nedá. Takých milujem.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#39 Příspěvek od Sendyx »

Není co řešit. Jseš asi chytřejší, je to jednoduchá věc, tak si řešení najdeš sám. A přeju ti, abys měl dost rozumu na to, že si pořádně ověříš, jak přesně to kdy měří a co ta elektronika udělá, když s tím třeba trochu víc práskneš o zem.

Uživatelský avatar
e-man
Příspěvky: 62
Registrován: 06 bře 2008, 01:00

#40 Příspěvek od e-man »

Samozřejmě záleží na provedení. Plovák nesmí váznout ani¨viset¨¨.
Celé to může a musí být subtilní a zárovenˇkompaktní.Omezit se na konstatování, že se to komerčně vyrábí bez uvedení kontaktu je k ničemu.
Pouze to ukazuje, že idea je správná. Praxe ukazuje,že v jednoduchosti je síla a každá serepetička navíc realizaci prodražuje a přináší zvýšenou možnost kiksu. Jinak přijměte můj obdiv- létání patří k mým nesplněným
snům. Není ale všem dnům konec-třeba jednou. Ta poslední Ledka by
mohla být samoblikající jako indikátor blížícího se pádu. :D
E-man

Uživatelský avatar
nanopile
Příspěvky: 21
Registrován: 26 úno 2009, 01:00

#41 Příspěvek od nanopile »

Moje reč. Ja som šiel na toto vlákno preto, lebo sa nazýva poptávky a dal som zadanie, aj jasné indície, že to nechcem zadarmo a mám záujem o viac kusov a dlhodobejšiu spoluprácu. Asi som podľa niektorých reakcií vedľa alebo sú tí reagujúci vedľa. Stále mi nedá pokoj to riešenie s miniatúrnymi termistormi. Myslím, že by sa dali napájať minimálnym napätím a po zosílení indikovať. Aj nad meraním "vodoznakom" som uvažoval, nejako oddeliť benzín od vody v hadičke a merať potom klasicky odporovo vodu. Nejaká membrána ako " koton".
SEndyx neboj sa rozumu mám dosť. Keď drbneš je na krosne oveľa väčšia šanca, že ťa zapáli skrat akumulátora alebo dobíjanie alebo zapaľovanie. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
e-man
Příspěvky: 62
Registrován: 06 bře 2008, 01:00

#42 Příspěvek od e-man »

Dodatečně jsem si uvědomil. že se to za letu asi dost stranově naklání,
takže při náklonu to bude fixlovat. Já si myslím, že tady na Bastlírně je
dost lidí, pro které by to nebylo problém udělat- atˇuž v jakékoli variantě.
Problém je spíš v tom , že si uvědomují, že na tom bude do jisté míry záviset život člověka. Mimochodem-na čem létáte- na Rotaxu?
e-man.
E-man

Uživatelský avatar
nanopile
Příspěvky: 21
Registrován: 26 úno 2009, 01:00

#43 Příspěvek od nanopile »

Lietam na Walkerjete. Je to jednoválec 28 hp. Nakláňanie nie je žiadny problém. Dlhodobé naklonenie funguje tak, že hladina sa logicky nakláňa zo strojom. Špliechanie má len malý význam, pretože reakcia čidiel má svoju zotrvačnosť. Čo sa týka bezpečnosti to je na mne. Od nikoho nežiadam certifikát. Jednalo by sa o vývojovú záležitosť a až po odskúšaní na moje triko, by som mohol ďalej vo veci konať. Ale nemám čo odskúšať. Spínanie jazýčkových relé, ktoré mám teraz, je určite viac nebezpečné ako riešenie z termistormi, kde k spínaniu vôbec nedochádza. Zohriatie termistora na 30 - 40 stupňov nehrá žiadnu rolu.

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#44 Příspěvek od Maskot »

S tim by se dalo polemizovat zda tech 40 stupnu nehraje roli.Nekteri uvadeji napr. bod vznícení: > - 45 ° C,takze koupat teply termistor v benzinu asi nebude ta prava cesta.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#45 Příspěvek od Hill »

Kontakty z jazýčkových relé jsou zatavené a spínají v inertní atmosféře, tou bývá zředěný dusík, takže, i když zajiskří, nemůže to ven a oxidovat to taky nemá čím, protože uvnitř není kyslík. Navíc ty kontakty stejně musíš mít v slepé trubce, kde je na druhém konci zatěsníš nějakou zalévací hmotou.

Řekl bych, že to je nejschůdnější cesta za rozumnou cenu. A je pak jedno, jestli těmi kontakty rozsvěcíš přímo jednotlivé LEDky nebo jimi zkratuješ odporový řetězec, jehož celkový odpor indikuješ třeba LEDkovým bargrafem.

Čím méně součástek, tím vyšší spolehlivost.

Odpovědět

Zpět na „Poptávka služeb, nabídky zaměstnání“