Trochu jalových keců na téma AP- strategie

Měřáky, automatizační technika, regulační technika

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Anonym píše:Na těch 20° jsi přišel jak? Z videa přistání je vidět opak, že s tím sedají hóódně opatrně, žádné plácání. O 20° stupňů má možná raketoplán čumák nahoru, ale sedá pomalu.
No comment - nejdřív si o tom něco prostuduj. Nemluvím o DOSEDNUTÍ. Mluvím o klesání na přistání. Shuttle kvůli své aerodynamické konfiguraci má klouzavost asi jako okřídlená cihla - úhel klesání je dán poměrem vztlak/odpor...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
makino
Příspěvky: 254
Registrován: 20 dub 2008, 02:00

#32 Příspěvek od makino »

pri dnešnej úrovni školstva sa niet čomu diviť, vidím to na svojich deťoch- absolútny nezáujem o vec nech sa to týka čohokoľvek kde treba trochu rozmýšľať a nie len sa nabifľovať a potom zabudnúť. Nezáujem ísť pri učive do hlbky a pochopiť o čom to je, nezáujem učiteľov o zaujatie žiakov učivom (pri ich platoch sa ani nedivím), záujem o výpočtovú techniku obmedzená len na hry a chat, šport 0 bodov.... atď, poznáme to všetci. Veľká väčšina absolventov VŠ skončí školu. hneď by chceli byť v top managmente a nemajú šajnu o problematike svojho oboru v praxi. Aj preto to vypadá tak ako v kocúrkove. A nie som optimista bude to len horšie, či sa to týka výcviku pilotov alebo hociakých iných odborníkov.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#33 Příspěvek od Crifodo »

Na space shutlle a jeho úhel celkem seru, tím nepoletím a moji příbuzní taky ne.
Ale docela by mě zajímalo, jestli by kocourkovští piloti byli schopni asistovat u podobného maléru jako ten řecký Helios a ev. ho úspěšně vyřešit, když už je i s gripenama máme, vypadá to totiž, že by to byla jejich jediná pracovní náplň, občas dělat garde doprovod linkovému letadlu v potížích.
Jinak dík za názory, faktů se tu navzájem asi od sebe moc nedozvíme tak aspoň trocha té debaty dle nadpisu :roll:

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#34 Příspěvek od Yarda1 »

EKKAR píše:Yardo1, podívej se, co píše pan Antonín Vítek na Webu Akademie o raketoplánech. Jinak se opravdu musejí řídit, už zhruba z výšky 20km, kdy začnou fungovat aerodynamické řídicí plochy - autopilot nějak nezvládá úhel klesání až 20°, pod kterým sebou plácnou o ranvej...
Můžeš sem dát odkaz? Hledal jsem to a nějak se nezadařilo.
Ď.

Návštěvník

#35 Příspěvek od Návštěvník »

Nevím EKKARe o èem mluvíš, ale psal jsi o plácnutí o ranvej.
EKKAR píše:autopilot nìjak nezvládá úhel klesání až 20°, pod kterým sebou plácnou o ranvej...
Pod 20° STS klesá v nejstrmìjší fázi sestupu, ale o ranvej s sebou pod 20° neplácá ani náhodou, to by s sebou doopravdy plácnul a jenom jednou.

Návštěvník

#36 Příspěvek od Návštěvník »



Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#37 Příspěvek od Maskot »

Raketoplán klesá pod úhlem 17 až 19° a ztrácí tak tři výškové kilometry za minutu. To je dvacetkrát více než na běžných leteckých linkách. Raketoplán sice v této fázi může být řízen ručně, ale posádka si obvykle pomáhá různými systémy usnadňujícími navedení na přistání. Minutu a půl před dosednutím je stále 4,5 km vysoko a letí rychlostí 500 km/h. Pilot postupně snižuje úhel klesání, a tak zpomaluje. Vytáhne podvozek a jeho kola se dotknou země v rychlosti 350 km/h. Vypustí brzdící padáky a zabrzdí. Let raketoplánu je u konce.......Dle http://www.techblog.cz/kosmonautika/pri ... planu.html..

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#38 Příspěvek od kevin_mitnick »

Anonym píše: A není to tak trochu o tom, jak sis ty děti vychoval? Je jednoduché házet špínu na druhé (školství), ale zájem o nějakou věc by měli v dětech najít/vypěstovat/podpořit už v útlém věku především rodiče. Pokud je ale vychovají povrchně, např. stovky hraček - dítě nemá potřebu si s něčím hrát (zkoumat to) déle, tak pak se jim ta povrchnost vrátí. Jako se vrací Tobě. :wink:
Ono bohuzel tu povrchnost v detech pestuje hlavne skolstvi. Skolstvi, kde ucitele u pisemky nezajima jaky byl prinos Jana Husa nebo jeho nazory, ale beda pokud zak nenapise, ze Jan Hus se narodil v roce 1371 a byl upalen 6.7.1415. Skolstvi kde se zak musi na zkousku naucit telefonni seznam pritoku Amazonky nebo Jihoamerickych statu, skolstvi kde je nejlepsim zakem diktafon, skolstvi ktere primo potira samostatne mysleni ve prospech nadrilovanych postupu, skolstvi, kde zak dostane za 5 pokud dojde k vysledku jinou cestou nez vyucujici.

pepik9

#39 Příspěvek od pepik9 »

Crifodo píše:.. Èemu nerozumím: jakto že v systému dopravního letadla není hermeticky oddìlená kabina pilotù a že v ní není indikace obsahu O2 nebo rovnou nepøerušitelná regulace? Jaktože systémy mají O2 jen na 15 minut? ..
Obavam se, ze kdyby byla kabina pilotu hermeticky oddelena, cas od casu by orlove pristali jen s hromadou mrtvol. Tech 15 minut myslim je na to, aby stacili klesnout do dychatelne vysky. Pokud jsem to zachytil, tak asi 4x melo byt zkontrolovano, ze prepinac, kterym se vypousti vzduch mel byt v poloze automat a ne manual.
Jinak se mi zda, ze do civilniho letectvi jeste neproniklo GPS, ktere ma kdejaky turista v kapse - kdyz obcas pri poradech o leteckejch nehodach rikaji ze "selhalo cidlo mereni rychlosti", "piloti neznali skutecnou vysku a rychlost", "posadka neznala svou polohu vuci okolnim horam", a podobne. A k tomu jeste fly by wire a je vymalovano. Osobne si myslim, ze na palubni desce by mel byt Master Switch, kterym by se dala odpojit umela inteligence a prepnout na manual, aby se predeslo situacim, jako kdyz se pocitac rozhodne, ze nebude brzdit, protoze neni dost zatizenej podvozek atd.

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#40 Příspěvek od kevin_mitnick »

pepik9 píše: Osobne si myslim, ze na palubni desce by mel byt Master Switch, kterym by se dala odpojit umela inteligence a prepnout na manual, aby se predeslo situacim, jako kdyz se pocitac rozhodne, ze nebude brzdit, protoze neni dost zatizenej podvozek atd.
Jenomze co kdyz je inteligence toho kusu kremiku radove vyssi nez inteligence tech trotlu v kokpitu...

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od stepa »

pepik9 píše:Jinak se mi zda, ze do civilniho letectvi jeste neproniklo GPS, ktere ma kdejaky turista v kapse - kdyz obcas pri poradech o leteckejch nehodach rikaji ze "selhalo cidlo mereni rychlosti", "piloti neznali skutecnou vysku a rychlost", "posadka neznala svou polohu vuci okolnim horam", a podobne.
Letadla lítají okolo 900-1000km/h...to si fakt myslíš že GPSka takovou rychlost chytne a bude ukazovat korektní údaje o výšce, pozici a rychlosti? Já o tom docela pochybuji.
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#42 Příspěvek od rnbw »


Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od stepa »

Už mlčím :D
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

Stepo, podle GPS navigují i nadzvuková letadla nebo dokonce i samonaváděcí zbraně, o Space Shuttle nemluvím - jejich přijímače nejsou o moc složitější, než ten, který koupíš a v terénu držíš v ruce... Složitější je jen převod té informace na výkonné členy, zajišťující žádanou změnu směru - tedy to, co v případě běžné GPS dělá chodec/řidič/kormidelník/pilot - a k tomu stačí pár kousků správně naprogramovaného křemíku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Měření, regulace a automatizace“