Stránka 3 z 3

Napsal: 30 led 2010, 18:06
od EKKAR
Mně nejvíc se.re, jak ČOI mlátí pantem o ochraně dat a presumpci neviny, když udělají kontrolu kvality paliv a zjistí nevyhovující kvalitu, která mnohdy ohrožuje motory zákazníků - ale zveřejnit místa, kde zjistili závady, to nechtějí. Spousta lidí si takhle poškodí motor, ono to nemusí vést ihned k totální destrukci, ale třeba různými sedimenty přicpané vstřikovací trysky můžou časem vést právě ke stěžovaným problémům - špatné starty, vysoká kouřivost jinak dobře seřízených motorů, selhávání žhavičů případně až propálené písty... Nikdo přitom neřekne, že na vině je (ne)kvalita paliva - a už v těchto podmínkách utajování závadných pump vůbec nedokáže ukázat prstem na konkrétního viníka. U benzínu to platí taky - u karburátoru (šáde & spol) to není tak zřetelné, tam je poznat akorát tak voda v palivu (rozdíl v oktanovém čísle se projeví až tak při rozdílu o 3 jednotky a více), ale u vstřiků a elektronicky řízené přípravy směsi je "znát každý oktan" na způsobu, jakým motor reaguje na plynový pedál.