Stránka 3 z 3

Napsal: 19 pro 2010, 20:46
od Hill
Co je na tom? Prostě jsou na "čteném" kotouči dva zuby vynechané, aby logika poznala základní polohu kotouče (třeba kdy má pálit první hrnek).
Ale o tom tu nedávno byla řeč v jiném vláknu.

Napsal: 20 pro 2010, 01:00
od procesor
Priznávam sa riešil som tú logiku, aj tu sa o tom diskutovalo. Je to ako píše michal29, a pri voľnobehu to dá aj 10Všš do záťaže 1kOhm.

Staré systémy pracovali iba s jedným zubom, nové umožňujú presnejšiu značku pri rôznych otáčkach. Jednak je amplitúda meraná celých 360°, a stredná hodnota je prakticky = nule a komparuje sa tiež na nulovej úrovni.

Napsal: 20 pro 2010, 05:43
od Hill
Amplituda je rozhodující jen v případě, že by čidlo bylo příliš daleko od věnce nebo mělo mezizávitový zkrat. Jinak se vyhodnocují jen ty průchody signálu nulou.

Napsal: 20 pro 2010, 12:49
od procesor
V mieste, kde sú vynechané "zuby" je signál "chvíľku" blízko nuly, takže prítomnosť zubov sa komparuje na cca 50% úrovni 0-šp. Až potom sa komparuje v nasledujúcom "zube" prechod nulou. Aj keď sa komparačná úroveň automaticky nastavuje, určitú bezpečnú hodnotu musí mať.

snímač

Napsal: 20 pro 2010, 12:50
od michal29
dá se tedy opět multimetrem ověřit funkčnost toho snímače?
problém je ten že obě cívky nedávají "jiskru".
samozřejmě řešením by byla asi aktivní diagnostika, ale vzhledem k tomu že nelze nastartovat tato možnost odpadá.
taktéž bych nerad chlapa hnal koupit nové čidlo, aby mu pak třeba leželo doma

Napsal: 20 pro 2010, 13:01
od EKKAR
Co si to jiné čidlo půjčit z jiného funkčního motoru? Můj známý mechanik tuhle diagnostickou metodu používá taky, když si není jistý... Jasně, nejde to tak udělat vždycky, ale přece jen jsou Feliny ještě jedny z nejčastějších autí na silnicích - tak by to neměl být problém.

Re: snímač

Napsal: 20 pro 2010, 15:05
od frantajetel11
michal29 píše:...samozřejmě řešením by byla asi aktivní diagnostika, ale vzhledem k tomu že nelze nastartovat tato možnost odpadá...
A to ti zase řek kdo, že to nejde zdiagnostikovat při nenastartovanym motoru???

Re: snímač

Napsal: 20 pro 2010, 15:19
od michal29
toto už proběhlo, žádná závada se neobjevila

Napsal: 20 pro 2010, 15:21
od michal29
EKKAR píše:Co si to jiné čidlo půjčit z jiného funkčního motoru? Můj známý mechanik tuhle diagnostickou metodu používá taky, když si není jistý... Jasně, nejde to tak udělat vždycky, ale přece jen jsou Feliny ještě jedny z nejčastějších autí na silnicích - tak by to neměl být problém.
jo tuhle možnost bere v potaz, jedná se ale o fiat, nebo tam pasuje čidlo z felicie?

Napsal: 20 pro 2010, 16:00
od procesor
Keď sa pripojíš na tie dva drôty zatočíš štarterom na striedavom rozsahu nameriaš aspoň 2...3V a viac. Pri voľnobehu by to mohlo byť aj 10V.
Konštrukcia snímača a zubov stabilizuje amplitúdu, takže sa s otáčkami od 300...4000rpm už nerastie.

Napsal: 20 pro 2010, 17:19
od EKKAR
michal29 píše:jo tuhle možnost bere v potaz, jedná se ale o fiat, nebo tam pasuje čidlo z felicie?
Pak asi jedině to risknout a to čidlo koupit na blind.

cidlo

Napsal: 20 pro 2010, 20:36
od michal29
vyřešeno, byl to snímač otáček, podařilo se čidlo zapůjčit a odskoušet.
pánové ještě jednou díky