Stránka 3 z 4

Napsal: 09 pro 2010, 07:26
od dargon
jake teda muzu zvolit hodnoty ? a jaky operak mi doporucis teda ? a ten mosfet muzu dat 30A nebo raci dva 15A? a jake by bylo pak teda zapojeni ? dik moc

Napsal: 09 pro 2010, 08:29
od procesor
LM358 hocičo vyhovie,
30A pre istotu. Napájanie pri operáku premosti keramikou 100nF/50V.

Napsal: 09 pro 2010, 11:00
od dargon
muzu tam teda dat tento ?
IRF5210 P-MOS HEXFET 100V 40A 0,06Ohm TO220
a nebo
IRF4905 P-MOS 55V 74A 200W 0,02R TO220AB
co znamena to HEXFET?

a takze to bude stacit nebo se misto nejakeho odporu da dat trimr kterym se zpresni otacky ?

Napsal: 09 pro 2010, 16:28
od procesor
HEXFET to je technológia...nezujímavé, vyhovie ktorýkoľvek, kúp lacneší.
Otáčky sú dané tým digi výstupom, nič nemusíš nastavovať.

Napsal: 09 pro 2010, 22:04
od dargon
jeste otazka :
ta dioda ve schematu , to je ta vnitrni co je v mosfetu?

podle datasheetu :

IRF5210
Obrázek

S je teda na VCC?

a to M? 1k to jsi asi myslel odpor ze ?

Napsal: 10 pro 2010, 00:03
od WLAB
Ja bych teda vybral takovy tranzistor, ktery pokud mozno nepotrebuje zadne chlazeni. To tranzistor s 60mOhm neni. Vybiral bych typy s Rdson pod 4mOhm, u N-FETU to neni problem a pokud muze byt zatez proti plusu, jak je na jednom z obrazku naznaceno, nemel by s tim byt zadny problem.

Napsal: 10 pro 2010, 07:06
od Andrea
To by musel být zázračný tranzistor, aby v lineárním režimu nepotřeboval chlazení.

Napsal: 10 pro 2010, 07:17
od procesor
Dióda je tam dobre, S vývod S ide na +BAT, D ide ma +MOT.
Mala by stačiť aj dióda v HEXFETe. Tá je na brzdenie, ak sa motor stane na chvíľu generátorom, pri znižovaní otáčok, poklesom vstupného napätia.

Napsal: 10 pro 2010, 09:51
od procesor
WLAB píše:.... a pokud muze byt zatez proti plusu, jak je na jednom z obrazku naznaceno, nemel by s tim byt zadny problem.
...no, že to je problém píšem vyššie, pretože vstupný signál má už daný. To by musel npr. vedieť merať prúd v emitore a previesť na napätie, prípadne inak to dať dokopy, aby otáčky mal stabilné a úmerné vstupnej informácii.

Ani meranie prúdu, ani napätia nie je exaktne zaručená stabilita, ale pre tento účel úplne použiteľné.
Preto výkoňák typu P a spätná väzba z napätia motora je najjednoduchšie riešenie.

Napsal: 11 pro 2010, 15:36
od WLAB
Andrea píše:To by musel být zázračný tranzistor, aby v lineárním režimu nepotřeboval chlazení.
No dobre, uz sem v jednu v noci nic psat nebudu.... :D .... sem se nejak zakoukal do tech vypsanych parametru a zapomnel na zapojeni :roll:

Napsal: 11 pro 2010, 15:47
od WLAB
procesor: tim, ze by s tim "nemel byt problem" jsem nemyslel, ze je to zaroven nejjedoussi, ale to, ze to jde jeste rozumne udelat.

Ovsem cele to vzniklo z nejakeho zatmeni, kdy jsem pri pohledu na shora vypsane parametry tranzistoru zapomnel, ze ten tranzistor pracuje ve spojitem rezimu a zacal premyslet o tranzistorech s minimalnim RDSon.... :roll:

Napsal: 11 pro 2010, 15:56
od Andrea
WLAB píše:No dobre, uz sem v jednu v noci nic psat nebudu.... :D .... sem se nejak zakoukal do tech vypsanych parametru a zapomnel na zapojeni :roll:
A já už myslela, že jsi třeba objevil, jak převést teplo na volnou energii. :)

Napsal: 12 led 2011, 11:43
od dargon
tak v aute mi to nejak nefunguje :/ na stole mi to funguje kdyz to testuji na zarovku a davam na ten vstup napeti od 0 - 12V ale v aute nee :/ nemate nejaky napad ?

Napsal: 12 led 2011, 14:58
od dargon
ten ventilator se mi neroztoci kdyz tam dam treba 3V ale roztoci se az od 8V-12V jak to vysresit ?

a taky sem zjistil ze pochvilce se prorazi OZ a fouka to porad :/ takze neco je spatne :(

Napsal: 12 led 2011, 21:43
od procesor
Daj schému čo máš zapojené