Stránka 3 z 5

Napsal: 15 úno 2011, 12:11
od tatramacek
Mluvil jsi s nim osobne ? A ptal jsi ses ho na to kolik bude stat celkova oprava ? At pak nejsi prekvapeny :-)

Napsal: 15 úno 2011, 14:23
od JirkaCZ
nakonec jsem zvednul mobil a zavolal mu takže sme se samozřejmě domluvily na poslání poštou, jelikož by to neopravil na počkání :) seznámil mě cca. orientačně s cenou a já jsem souhlasil, motor jsem mu poslal už rozebraný :D aspoň malou práci sem mu ušetřil. Akorát rotor prý musí objednat.. takže tak za 14 bych mě mít motor doma. Potom sem určitě napíšu jestli se to vyřešilo a čím to všechno nakonec bylo. Takže ještě jednou Díky :)

Napsal: 15 úno 2011, 18:04
od ohryzek36
No, teď jsem byl dva dny mimo (nedostal jsem se k PC), ale vypadá to tak, že to nakonec dopadne dobře :D Ne, že bych "neschvaloval" opravu v "amatérském" prostředí, ale opravovat ty motory (hlavně vysavačové) je někdy opravdu na hlavu :evil: - zvlášť když to člověk dělá poprvé a neví co a jak, to se dá pak nevědomky nasekat chyb jak maku, a poté by mohla být vysoká i spotřeba rotorů a bůhví co ještě :D (ne, nikoho nepodceňuju, i já se někdy cítím jako úplný blbec a to už jsem jich několik desítek opravil).

Mimochodem - vytahoval jsi rotor z ložisek (nebo přímo z ložiskových štítů) jen tím stahovákem, nebo jsi ho vybil kladivem? Při použití kladiva se totiž může kotva (nebo jak se říká té plechové části rotoru :roll: ) trochu posunout na ose a ucvakne přívody ke komutátoru - což dokáže naštvat :?

Napsal: 15 úno 2011, 20:43
od JirkaCZ
tak ten ložiskový štít pokud je to ta část kudy vylejzá hřídelka na kterou se přišroubuje turbína tak vtomto mi zustalo ložisko a vtom ložisku rotor.. tak jsem vzal kladivo a mírnými avšak přesnými nárazy na hřídelku jsem ten rotor vyklepnul stoho ložiska... to druhé ložisko jsem se ani nepokoušel sundavat. To bysme nejdřív museli vyrobit nějakej stahovák. Potom jsem zase rotor vrátil do toho ložiska a tím jsem zistil tu vůli :D ovšem když jsem to chtěl znova vyklepnout vypadlo mi to už i s ložiskem :D a je vidět že tam bylo něčim přilepený :) :D jsou tam zbytky lepidla. Ale největší ořech celkově bylo povolit tu zatracenou matičku u turbíny, zničil sem na to dva šroubováky a nějaký klínky.. no ale přispusobil sem si klínek podle vířezu na ten "šroubek" a kryt motoru nebo jak to nazvat bruskou a pak to na škubnutí povolilo...ale jako rozebrat ten motor v jednom člověku je asi nemožný :D no mužeme bejt rádi že to de vůbec a ne jak ty čínský šmejdy "na jedno použití" zlatá eta kde jsem jen chytil rotor a bylo to raz dva... tohle bylo utažený nehorázně :)

Napsal: 16 úno 2011, 20:36
od ohryzek36
Pěkně :D

Pro příště - ten šroubek u turbíny se dá po prostříknutí WDčkem někdy odtáhnout i bez opory z opačné strany - stačí mu do hrany zasadit pár pořádých ran šrubovákem po směru otáčení - pak se dá takový šroub odtáhnout docela lehce :D, když ne, tak stačí upnout do svěráku bit, na ten usadit motor a když se potom šroubek neodtáhne nějakým dobrým klíčem (ořech + T-čko), tak už ničím :evil: - ale to se mi ještě nestalo :D

A to je ještě prd na rozdíl od totálně zrezlých dvouturbínových motorů do vodních vysavačů :twisted:

Napsal: 17 úno 2011, 15:47
od JirkaCZ
tak ten vodni mame taky ale ma pouze jednu turbinu a motor domel, a doodelaval jsem na nej triakovou regulaci motoruu ale oproti tomu zelmeru skoro vubec nesaje. zelmer na polovicni vykon a saje vic nez ten vodnii na max... ale asi je to dano universalnosti toho vysavace.

Přitom jak ten Zelmer tak ten vodní maji každý jednu turbínu.. jenže ta od Zelmeru je tak trochu jinak tvarovaná a i vevnitř bych řekl že je více těch drážek jakože více těch turbínek.. ale možná to je i tím že ten zelmer má vyšší otáčky motoru.

Napsal: 17 úno 2011, 17:15
od tatramacek
Ja mam doma zelmera vodnika a mohu rici ze zarezle turbiny opravdu miluju hihi... Tam je to resene tak ze turbiny co saji vodu jsou oddeleny od motoru a motor chladi zvlast vrtulka... Dobra vec na vysavani zbytkove vody s pracek... hehe :wink:

Napsal: 17 úno 2011, 21:17
od JirkaCZ
jojo je to dobře vyřešený :) jinak ten náš lux je LIV Trivac... stáří asi 4 roky a za tu dobu sem už asi 4x vyměnoval tu vodní pumpu.. to je taky běh na dlouhou trať ale tahleta poslední zatim drží :D to musim zaklepat. nějaká pumpa značky ULKA myslim, ale ta pumpa taky odejde zničeho nic.. propláchnu ji po čištění vodou jak je zvykem.. a furt funguje.. ale po spuštění třeba za půl roku už je vydřená.. přitom jsem si 100% že ji mezitím nikdo nepustil naprázdno :)

Napsal: 25 bře 2011, 17:38
od JirkaCZ
ahoj, pokud to ještě někoho zajímá :) tak motor je opraven, byl vyměněn rotor a ložiska, vysavač jede jako zamlada, jenom mi příde že stoho vzduchu co vychází ven je cítit takovej jakože zvláštní zápach.. nevím jak to popsat ale ne spálený, asi jak se přizpusobují uhlíky či co, a cena byla krásných 993,- :)

Napsal: 25 bře 2011, 17:58
od mirosne
Zabrusujú sa uhlíky.No mal by si pozrieť,či sa neťahá po komutátore oblúk.(mäkké uhlíky)Ale ja pevne verím,že tam boli použité uhlíky príslušnej tvrdosti.Ja keď mením vo vysávačoch uhlíky,pustím motor cez stabilizovaný zdroj 30V a nehám ho ísť bez záťaže cca 20min.Potom vodným šmirgľom očistím komutátor a znova to pustím na zdroj.Potom motor založím do vysávača a sledujem uhlíky a komutátor.(ale to len tak na okraj)

Napsal: 25 bře 2011, 19:02
od JirkaCZ
no, nechal jsem to odbornému servisu, mám opravenku, a pán mě ujistil že motor jde před odesláním na zkušebnu a i na komutátoru bylo vidno že už ho někdo předemnou pouštěl :) takže pevně věřim že kdyby tomu něco bylo tak už to podchytí než mi to pošlou

Napsal: 25 bře 2011, 19:08
od mirosne
No OK.Máš aj záruku.(dúfam)Akurát by ma zaujímalo, do akej skúšobne to ide.

Napsal: 25 bře 2011, 19:52
od JirkaCZ
posielal som to do opravovně elektrospotrebičov, možno je to aj autorizovaný servis, to neviem ale určite musia mať niečo na skušanie opravených vecí, predsa nemožu opravit niečo a bez vyskušaní to odoslat ako opravené

Napsal: 26 bře 2011, 06:56
od tatramacek
Mno ta cena je fakt "krásná"..... Co se týče toho zápachu tak bych byl v klidu.. Rotor je nový jak jsi psal a tím pádem jak se zahřeje na provozní teplotu tak se "vypaluje" izolace.. Každý motor - především tyto - komutátorové které maj provozní teplotu vyšší tak když je novej tak "smrdí" . Po týdnu používání zápach odejde.. A s těma uhlíkama si nelam hlavu... Přizpůsobují se komutátoru :wink:
Tak jiskří a možná taky trošku zapáchaj...

Napsal: 26 bře 2011, 06:57
od tatramacek
Mno ta cena je fakt "krásná"..... Co se týče toho zápachu tak bych byl v klidu.. Rotor je nový jak jsi psal a tím pádem jak se zahřeje na provozní teplotu tak se "vypaluje" izolace.. Každý motor - především tyto - komutátorové které maj provozní teplotu vyšší tak když je novej tak "smrdí" . Po týdnu používání zápach odejde.. A s těma uhlíkama si nelam hlavu... Přizpůsobují se komutátoru :wink:
Tak jiskří a možná taky trošku zapáchaj...