Rozsah voltmetru a další otázky
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Otázka 15 je typický případ toho, jak otázka nemá vypadat. Odpověď není tak jednoznačná, jak se autorovi zdálo, a tudíž podle mě pro základní výuku a testy nevhodná.
Nikdo nikde nenapsal, že ta cívka nemá třeba 200H a kondík 1000u.
Otázka 24 to stejný.
Nikdo nikde nenapsal, že ta cívka nemá třeba 200H a kondík 1000u.
Otázka 24 to stejný.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Jo, to máš pravdu. Ale nejspíš posloužilo toto zapojení jako ukázka selektivního zesilovače někdy během výuky, tak je i v testech.
Je to podobný případ, když jsem jedné místní nejmenované průmce nabízel sáček MAA502 jako náhradu do demonstračních modulů. Nakonec si je teda vzali, ale prý to bude studenty mást, až je budou měnit (to si mění sami, když něco upraží), protože v těch modulech znají jen 741.
Takže jiné zapojení selektivního zesilovače, než pro vf, studenti neviděli, proto je asi i v testu.
K otázce 24 jsem se snažil být stručný, ale je skutečně nevhodně položená.
Jsem ale poněkud rozčarován zjištěním, že něco tak elementárního má v názvu cosi společného se závěrečnou zkouškou...
Je to podobný případ, když jsem jedné místní nejmenované průmce nabízel sáček MAA502 jako náhradu do demonstračních modulů. Nakonec si je teda vzali, ale prý to bude studenty mást, až je budou měnit (to si mění sami, když něco upraží), protože v těch modulech znají jen 741.
Takže jiné zapojení selektivního zesilovače, než pro vf, studenti neviděli, proto je asi i v testu.
K otázce 24 jsem se snažil být stručný, ale je skutečně nevhodně položená.
Jsem ale poněkud rozčarován zjištěním, že něco tak elementárního má v názvu cosi společného se závěrečnou zkouškou...
- markusczczmarkus
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 zář 2011, 02:00
- markusczczmarkus
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 zář 2011, 02:00
- markusczczmarkus
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 zář 2011, 02:00
- markusczczmarkus
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 zář 2011, 02:00
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Rezonan%C4%8Dn%C3%AD_obvod
Vzoreček pro fo.
Předtím musí samozřejmě spočítat výslednou kapacitu sériových kondíků, která se samozřejmě nesčítá, ale platí pro ni stejný vzorec jako pro paralelní řazení dvou různých odporů.
Vzoreček pro fo.
Předtím musí samozřejmě spočítat výslednou kapacitu sériových kondíků, která se samozřejmě nesčítá, ale platí pro ni stejný vzorec jako pro paralelní řazení dvou různých odporů.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
ad 1)
Výkon na R4 bude: P = U4*I4= I4*R4*I4 = R4*I4²
(Použit Ohmův zákon: U4 = I4*R4); I4 zatím neznáš
Proud ze zdroje I = I4
Zase Ohmův zákon:
I = U /(R1 + R23 + R4)
R23 je výsledný odpor paralelního spojení R2 s R3. Platí
1/R23 = 1/R2 + 1/R3; nebo jinak: R23 = R2*R3/(R2+R3)
R23 = 2200*1500/(2200+1500) = 891,9 Ω
I = 24/(470+891,9+680) = 0,0118 A = 11,8 mA
P = 680*0,0118² = 0,0947 W = 94,7 mW
Výkon na R4 bude: P = U4*I4= I4*R4*I4 = R4*I4²
(Použit Ohmův zákon: U4 = I4*R4); I4 zatím neznáš
Proud ze zdroje I = I4
Zase Ohmův zákon:
I = U /(R1 + R23 + R4)
R23 je výsledný odpor paralelního spojení R2 s R3. Platí
1/R23 = 1/R2 + 1/R3; nebo jinak: R23 = R2*R3/(R2+R3)
R23 = 2200*1500/(2200+1500) = 891,9 Ω
I = 24/(470+891,9+680) = 0,0118 A = 11,8 mA
P = 680*0,0118² = 0,0947 W = 94,7 mW
- Přílohy
-
- img_0261_202.jpg
- (20.36 KiB) Staženo 55 x
- markusczczmarkus
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 zář 2011, 02:00
Nemozem si pomoct.
Myslim, ze ziadny syn neexistuje. Otec a syn v jednej osobe.
Predpokladam, ze dotycny neurobil koncorocne skusky a teraz ma nejake opravne?
Je smutne ak sa niekto neuci cely rok. To robia viaceri. Ale vacsina z nich za posledne 2 tyzdne sa snazi dobehnut cely zanedbany rok.
Ale to nie je pripad markusczczmarkus-a.
Ani teraz nema snahu sa to doucit, iba potrebuje spravne odpovede. Na tahak?
Za cely rok (alebo roky) sa nenaucil ani NAJJEDNODUCHSIE a ZAKLADNE vzorce z oboru? Tak v tom pripade je spravne, aby ten test neurobil!
Myslim, ze ziadny syn neexistuje. Otec a syn v jednej osobe.
Predpokladam, ze dotycny neurobil koncorocne skusky a teraz ma nejake opravne?
Je smutne ak sa niekto neuci cely rok. To robia viaceri. Ale vacsina z nich za posledne 2 tyzdne sa snazi dobehnut cely zanedbany rok.
Ale to nie je pripad markusczczmarkus-a.
Ani teraz nema snahu sa to doucit, iba potrebuje spravne odpovede. Na tahak?
Za cely rok (alebo roky) sa nenaucil ani NAJJEDNODUCHSIE a ZAKLADNE vzorce z oboru? Tak v tom pripade je spravne, aby ten test neurobil!
Markusi, dobrá zpráva, pro směry u těch šipek neexistuje nějaký zákon a může si je tedy každý nakreslit libovolně. Pokud později při výpočtu vyjde u toho proudu nebo napětí záporné znaménko, ve skutečnosti je směr té veličiny opačný než ta šipka.
Bývá zvykem šipku orientovat do předpokládaného směru pohybu kladných nosičů proudu nebo od vyššího k nižšímu potenciálu napětí. Takže i ten tvůj obrázek má ty šipky celkem "dobře".
Bývá zvykem šipku orientovat do předpokládaného směru pohybu kladných nosičů proudu nebo od vyššího k nižšímu potenciálu napětí. Takže i ten tvůj obrázek má ty šipky celkem "dobře".