Stránka 3 z 5

Napsal: 12 zář 2011, 20:14
od ZdenekHQ
Otázka 15 je typický případ toho, jak otázka nemá vypadat. Odpověď není tak jednoznačná, jak se autorovi zdálo, a tudíž podle mě pro základní výuku a testy nevhodná.

Nikdo nikde nenapsal, že ta cívka nemá třeba 200H a kondík 1000u.

Otázka 24 to stejný.

Napsal: 12 zář 2011, 20:31
od Hill
Jo, to máš pravdu. Ale nejspíš posloužilo toto zapojení jako ukázka selektivního zesilovače někdy během výuky, tak je i v testech.

Je to podobný případ, když jsem jedné místní nejmenované průmce nabízel sáček MAA502 jako náhradu do demonstračních modulů. Nakonec si je teda vzali, ale prý to bude studenty mást, až je budou měnit (to si mění sami, když něco upraží), protože v těch modulech znají jen 741.
Takže jiné zapojení selektivního zesilovače, než pro vf, studenti neviděli, proto je asi i v testu.


K otázce 24 jsem se snažil být stručný, ale je skutečně nevhodně položená.

Jsem ale poněkud rozčarován zjištěním, že něco tak elementárního má v názvu cosi společného se závěrečnou zkouškou...

Napsal: 12 zář 2011, 20:47
od markusczczmarkus
Dekuju mnohokrat..jak se odvdecim?

Napsal: 12 zář 2011, 20:53
od Hill
Nejlíp, když se budeš snažit to pochopit a skutečně porozumět tomu, co se v těch obvodech děje. Pak už spousta věcí vyplyne sama od sebe, logicky.

Napsal: 14 zář 2011, 22:05
od markusczczmarkus
Dobrý večer,můžu poprosit o odpověď na otázku 1. a) i b) se synem to pořád řešíme ale nevíme jestli máme správné řešení. I postup výpočtu pokuď mužu poprosit. A co se týče proudů a ubytku napětí na schématu tak si nevíme rady vůbec,a nikde to nemůžu vyhledat. Budu vděčný za každou odpověď

Napsal: 14 zář 2011, 22:06
od markusczczmarkus
tady

Napsal: 14 zář 2011, 22:08
od markusczczmarkus
a stím si poradím jak prosim?

Napsal: 15 zář 2011, 10:08
od ZdenekHQ
Říká synovi něco termín rezonanční obvod ?

Napsal: 15 zář 2011, 10:21
od markusczczmarkus
Bohužel ne...znáte odpověď?

Napsal: 15 zář 2011, 11:26
od ZdenekHQ
http://cs.wikipedia.org/wiki/Rezonan%C4%8Dn%C3%AD_obvod

Vzoreček pro fo.

Předtím musí samozřejmě spočítat výslednou kapacitu sériových kondíků, která se samozřejmě nesčítá, ale platí pro ni stejný vzorec jako pro paralelní řazení dvou různých odporů.

Napsal: 15 zář 2011, 13:30
od Bernard
ad 1)

Výkon na R4 bude: P = U4*I4= I4*R4*I4 = R4*I4²
(Použit Ohmův zákon: U4 = I4*R4); I4 zatím neznáš

Proud ze zdroje I = I4
Zase Ohmův zákon:
I = U /(R1 + R23 + R4)
R23 je výsledný odpor paralelního spojení R2 s R3. Platí
1/R23 = 1/R2 + 1/R3; nebo jinak: R23 = R2*R3/(R2+R3)
R23 = 2200*1500/(2200+1500) = 891,9 Ω
I = 24/(470+891,9+680) = 0,0118 A = 11,8 mA

P = 680*0,0118² = 0,0947 W = 94,7 mW

Napsal: 15 zář 2011, 14:15
od markusczczmarkus
Děkuju a v tom schématu ty proudy co tam jsou nakreslené jsou správně? Nebo tam nemají co dělat?!

Napsal: 15 zář 2011, 14:45
od fero7
Nemozem si pomoct.
Myslim, ze ziadny syn neexistuje. Otec a syn v jednej osobe.
Predpokladam, ze dotycny neurobil koncorocne skusky a teraz ma nejake opravne?
Je smutne ak sa niekto neuci cely rok. To robia viaceri. Ale vacsina z nich za posledne 2 tyzdne sa snazi dobehnut cely zanedbany rok.
Ale to nie je pripad markusczczmarkus-a.
Ani teraz nema snahu sa to doucit, iba potrebuje spravne odpovede. Na tahak?
Za cely rok (alebo roky) sa nenaucil ani NAJJEDNODUCHSIE a ZAKLADNE vzorce z oboru? Tak v tom pripade je spravne, aby ten test neurobil!

Napsal: 15 zář 2011, 15:03
od markusczczmarkus
Připadáš si chytřejší teď?]

Napsal: 15 zář 2011, 15:04
od Bernard
Markusi, dobrá zpráva, pro směry u těch šipek neexistuje nějaký zákon a může si je tedy každý nakreslit libovolně. Pokud později při výpočtu vyjde u toho proudu nebo napětí záporné znaménko, ve skutečnosti je směr té veličiny opačný než ta šipka.
Bývá zvykem šipku orientovat do předpokládaného směru pohybu kladných nosičů proudu nebo od vyššího k nižšímu potenciálu napětí. Takže i ten tvůj obrázek má ty šipky celkem "dobře".