Stránka 3 z 3

Napsal: 14 lis 2011, 14:38
od frantajetel11
Bernard píše:
frantajetel11 píše:No jestli jsem se neseknul, tak to auto může jet až kilo/h. Z toho mi vychází, že ten 1mm, kterej chceš řešit je za 0,000036s......
Ten 1mm/36us znamená 100 km/h. To je vážně takovej fofr?
JJ kilo/h = 100km/h :lol:
Aspoň jsem to někde vyčet

Napsal: 14 lis 2011, 15:34
od Bernard
Kdyby hmotnost toho modelu byla 150 g a na dosáhnutí těch 100 km/h by měl dráhu 5 m, musel by být k dispozici výkon přes 600 W. Asi to to "kilo" nebude.

Napsal: 14 lis 2011, 15:43
od frantajetel11
Dobře tak kilo ne, tohle jsou ty nejrychlejší... ale i kdyby šede, furt je to dost :wink:
http://plzen.idnes.cz/video-v-plzni-zav ... zpravy_alt

Napsal: 14 lis 2011, 16:12
od Bernard
Tak jo, už do toho nekecám. To je jiná dráha než člověk vidí v hypermarketech. :o

Napsal: 14 lis 2011, 16:47
od voodoo400
Bolo by vhodné popísať aspoň približne pravidlá a technické údaje autíčka.

Signál notočenia kartáčov sa mi zdá zbytočný, podobné údaje sa dajú získať z akcelerometra. Je možné snímať otáčky zadných kolies? Keby sa zabezpečilo primerané zrýchlenie a spomalenie najlepšie na hranici šmyku, tak aby kolesá nikdy nepreklzovali (nejaký preklz tam v zátačkách bude, auto nemá asi diferenciál) mohol by si merať vzdialenosť a tým odhadovať príchod ďalšej zátačky a včas nasadiť brzdenie.

Napsal: 14 lis 2011, 17:54
od ZdenekHQ
Řekl bych, že mezi údajem z kartáčů a akcelerometrem přes A/D bude rozdíl hezkých pár cm ujeté dráhy...

Napsal: 14 lis 2011, 17:58
od kevin_mitnick
Ptal jsem se kamose, ktery tohle taky resi. Byl tajemny jako hrad v karpatech, ale v jeho auticku jsem videl tohohle milasska http://www.honeywell-sensor.com.cn/prod ... MC1053.pdf

Napsal: 14 lis 2011, 18:01
od Prochy
voodoo400:
pravidla jsou na http://hw.cz/FRC2012

Napsal: 14 lis 2011, 18:33
od Vojta7

Napsal: 14 lis 2011, 19:21
od ZdenekHQ
Mě se tyhle projekty líbí, student se na tom kolikrát naučí víc než v součtu za všechny praktika na VŠ. Pokud tedy chce...

Napsal: 14 lis 2011, 19:23
od ramici
ZdenekHQ píše:Tak 36us není žádnej krátkej čas, ale napadlo mě ještě kapacitní snímání. Nikdy jsem ale neměřil dielektrickou konstantu toho plastu.
Kapacitní je pomalej.

Napsal: 14 lis 2011, 19:47
od ZdenekHQ
Oscilátor na 100Mhz a dvě tyčky jako kondík + cívka a za to dělička určitě pomalý nebude. Jen to správně vyhodnotit.

Napsal: 14 lis 2011, 21:12
od voodoo400
ja by som urobil optický senzor otáčok zo zadných kolies napr. 5 pulzov na jednu otáčku, celý okruh trate by mal napr.1000-5000 pulzov. Po štarte by sa auto rozbehlo konštantnou bezpäčnou rýchlosťou a program by počítal pulzy. Zmapoval by som trať nasledovne, ku každému pulzu by som priradil bočné preťaženie, v tej autodráhe existujú dva, tri druhy polomerov zákrut, takže ide o to zistiť pri ktorom pulze začína a končí konkréty typ zákruty (1,2,3, rovinka). Takto vznikne digitálna mapa trate. A v dalšom kole už može ísť auto plnou rýchlosťou podľa mapy, malé prešmyky tam budú vznikať, takže bude treba počítadlo pulzov v zátačkách synchronizovať so signálom akcelerometra. Program musí zvládnuť auto zrýchlovať a brzdiť bez prešmyku, treba vyskúšať a podľa potreby naprogramovať, musí ho stihúť včas dobrzdiť, odhadujem, že po dlhej rovinke treba brzdiť aj 30cm pred zatáčkou. Na optimálne zrýchlenie a brzdenie by sa možno dal použiť aj výstup z pozdĺžneho akcelerometra. Treba vyskúšat akou rýchlosťou zvládne prechádzať danný typ zákruty a podľa toho naprogramovať.

Na pohár by to asi nebolo ale na začiatok by som išiel touto cestou.

Napsal: 15 lis 2011, 00:17
od procesor
Prečo nie z predných? Pri pravo/ľavom snímaní by aj akceleromer mohol vypadnúť. Samozrejme, že by to malo mať potom viac inkrementov/ot.

Napsal: 15 lis 2011, 07:39
od voodoo400
z predných by to bolo super, lenže oni sú na spoločnej oske a sú väčšinou vo vzduchu aspoň na synových autíčkach je to tak. Vpredu auto sedí na zberných kartáčoch a kolesá sa spoľahlivo dotknú dráhy len v náklone v zátačke.
A možno by to šlo upraviť, tak aby sa spoľahlivo točili a brať z nich presnejšie hodnoty, treba odskúšať...