Stránka 3 z 4

Napsal: 04 pro 2016, 18:28
od beny66ka
Tak jsem zařízení trošku vylepšil a upravil. Kdyby někdo chtěl, mám volný PCB. Krabička je ještě bez popisků.

Napsal: 04 pro 2016, 18:30
od beny66ka
A tady je video, jak celá věc funguje v současném provedení...

https://youtu.be/ejaU5Qlp7MQ

Napsal: 04 pro 2016, 19:02
od Bernard
beny66ka píše:....
Kalibruji to úhloměrem a nakláněním čidla.
Systém je -
Čidlo je svisle (kolmo k zemi) = 1G,
45 stupňů = 0,5G.
Vodorovně = 0G
8-)
Mám pocit, že to kalibruješ na 0,7G, na 0,5G by se to mělo vychýlit o 60°. Ale na funkci to asi nemá vliv. :wink:

Napsal: 04 pro 2016, 19:56
od Hill
Asi bych to nebyl já, kdybych to nezkusil zpřístupnit i těm, kdo nemilují zbytečně složitá zapojení, takže uvedu třeba například příklad...
Tranzistor spínající horní brzdové světlo je třeba volit podle toho, čím je osazené, ale převážně jde o LEDky, tak jakýkoli TUP s dovoleným proudem 1-3 A postačí.
Přerušovač je libovolný (astabilní klopný obvod s tranzistory, hradly nebo s časovačem 555 či jiný). Frekvence 4 Hz a užší střída impulsů je fyziologicky méně přehlédnutelná, ale to chce vyzkoušet.
Princip jsem tu už někde popisoval: přerušovač je normálně přemostěný kontaktem spínače. Při větší deceleraci kyvadélko přetlačí cvakaturu mikrospínače a ten rozpojí, LEDky začnou blikat. Při běžném brždění to prostě nebliká, stejně jako na válcích na STK.

Napsal: 04 pro 2016, 20:04
od beny66ka
Bernard: Něco jsem nakreslil.

Napsal: 04 pro 2016, 20:06
od GeorgeB
Předpokládám, že by se mikrospínač s kyvadélkem dal nahradit přímo rtuťovým spínačem. Nalezl jsem například miniaturní polohový rtuťový spínač za 18kč.
Ale napadá mě jak by se všechny tyto pseudo snímače zrychlení chvoaly při jízdě auta do nebo z prudšího kopce.

Napsal: 04 pro 2016, 20:06
od beny66ka
Hill: :-) dobrýýý...
Jen pokud by jsi to chtěl zprovoznit na sepnutí tak jak to mám já <0,3G , potřeboval by jsi velice těžké závažíčko, nebo delší páku aby to mělo citlivost.

Napsal: 04 pro 2016, 20:11
od beny66ka
GeorgeB:
S tím rtuťovým spínačem je to dobrý nápad, ale dnes už sehnat něco s rtutí asi bude problém.

Samozřejmě že vycházíš z nastavení pro pohyb na rovině, při jízdě do kopce se citlivost zhorší (začne blikat až při větším přetížení) což ale nevadí, protože do kopce "to lépe brzdí" a z kopce zase se citlivost zvětší (začne blikat už dříve, při menším přetížení) což zase nevadí, protože "to hůře brzdí."

Napsal: 04 pro 2016, 20:14
od Hill
Se rtuťovým prasátkem jsem to měl před lety udělané na kole, rozsvěcelo mi brzdové světýlko nad už svítící stopkou, stačilo přibrzdit. Dnes (a do auta vůbec) už bych se rtuti radši vyhnul, přece jen je ve skle a při rozbití, i když jí není tolik, aby byla ekologicky nebezpečná, hrozí její rozcáknutí například do konektorů, kde by mohla vyvolávat po opravě "nevysvětlitelné" závady v elektrice auta.
S tím kyvadélkem se dá snadněji nastavit přetížení, při kterém systém zareaguje.
Překlopením mikrospínače ovládací páčkou blíže k závěsu kyvadélka se citlivost podstatně zvýší, jen je to náročnější na přesné uložení.

Napsal: 04 pro 2016, 20:34
od EKKAR
beny66ka píše:Bernard: Něco jsem nakreslil.
Pokud usuzuješ na snížení síly podle svýho obrázku, máš to dokonale blbě. Síla "nasměrovaná" pod úhlem 45° se snižuje podle vektorovýho diagramu. Pokud to vezmeš zrovna tak jak sis to namaloval, je zmenšení v poměru 1/√2 neboli 1/1,414x - taky si to můžeš představit jako 0,707x.

Napsal: 04 pro 2016, 20:43
od Bernard
beny66ka píše:Bernard: Něco jsem nakreslil.
Ano, je to hezky nakreslené, ale hodnoty zrychlení se sčítají vektorově. Měl by tam být nějaký trojuhelník. Jenom pro pořádek, jinak je mi to jedno.

Napsal: 04 pro 2016, 20:59
od EKKAR
A jinak pokud bys nevěřil potvrzení od Bernarda, tak se podívej na tabulky goniometrickejch funkcí a jejich grafy - a jestli mě má (sloní) paměť neklame, tak na určení takhle geometricky pootočenýho působiště síly budeš potřebovat spolupráci funkce KOSÍNUS. Tudíž naprostou pravdu napsal Bernard už dneska v 7 večer, když
Bernard píše:...Mám pocit, že to kalibruješ na 0,7G, na 0,5G by se to mělo vychýlit o 60°....

Napsal: 04 pro 2016, 21:19
od GeorgeB
Hill píše:Dnes (a do auta vůbec) už bych se rtuti radši vyhnul, přece jen je ve skle a při rozbití, ..
Jak chcete rozbít tohle:
http://www.hezkyden.cz/shop/polohovy-rtutovy-spinac/
Než jsem našel tenhle miniaturní spínač velikosti žárovičky, tak jsem taky měl strach z možného rozbití mnou dosud známých spínačů.
Byl to jen jako další nápad k již zmiňované konstrukci s el. akcelerometrem nebo mech. spínačem.

Napsal: 04 pro 2016, 21:43
od beny66ka
Bernard:
EKKAR: Díky za info. Šel jsem na to sedlácky a vidím že to není tak jednoduché. DOSTUDUJI! :-)

Napsal: 04 pro 2016, 21:50
od EKKAR
beny66ka píše:Bernard a EKKAR: Díky za info. ....DOSTUDUJI! :-)
A hlavně si na to neber KOZINOVU VĚTU (ve znění LOGARITME, LOGARITME, TOHO BOHDÁ NEBUDE, ABY KRÁL ČESKÝ PONOŘENÝ DO KAPALINY BYL NADLEHČOVÁN SILOU ROVNAJÍCÍ SE SOUČINU ČTVERCŮ NAD OBĚMA PŘEPONAMI...!!!) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: