Výroba 230V na jízdním kole
Moderátor: Moderátoři
Chceš si dát na kolo alternátor z auta? To si tam k němu rovnou dej z toho auta i motor.
Že ty si tady z nás děláš šoufky
Nebo si převlečený M.K.?
Že ty si tady z nás děláš šoufky
Nebo si převlečený M.K.?
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
- psychosalam
- Zablokován
- Příspěvky: 156
- Registrován: 03 dub 2012, 02:00
- Bydliště: v domě na Dobytčím trhu v Praze
má-li to být stabilní a se stabilním kmitočtem, bude vhodné použít dynamo, které dobíjí baterku a z baterky přes měnič budeš vyrábět střídavých 220V/50Hz. Místo dynama můžeš dát také alternátor s usměrňovačem, ale na usměrňovači už budou ztráty. Ten výkon bude dán tím, kolik kg zařízení na tom bicyklu uvezeš.kingage píše:... aby při normální rychlosti 10-30km/h pomocí nějakých el. zař. šlo dodávat stabilní napětí 220V ...
Přejmenováno. ZdenekHQ
Alternátor v autě díky změně buzení může mít klidně i 0W nebo taky svoje maximum. Výkon alternátoru nezávisí na tom jak auto rychle jede. prostě převod se přizpůsobí pro nejpoužívanější spektrum otáček. To samé by platilo i pro kolo. Takže neřeš rychlost, řeš jenom jak moc máš dobré nohy a to věř, že nemáš.kingage píše:to mi chcete říct že alternátor v autě při volnoběžných otáčkách má výkon jen 5W ?
Máš v tom trochu guláš mám pocit.
Co napsat co přesně to má dělat? A k čemu sloužit? 230V je takové napětí vhodné pro přenos na krátké vzdálenosti. 50Hz zase pro snadnou transformaci a pohon rotačních strojů. Jinak nemá výhody pro které by stálo za to se jím pachtit na kole. Proto se taky nikde jinde než v distribuční soustavě nepoužívá.
Internet - metla lidstva
- jango737882
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16 úno 2012, 01:00
Aniž bych se chtěl někoho dotknout, celé mi to připadá jako nesmysl. Pro mobilní použití se vyrábějí nízkonapěťové spotřebiče, popřípadě napájené z dobíjecích článků. Roubovat do tohoto použití 230V bude stát peníze a námahu, aby se pak s největší pravděpodobností zjistilo, že výsledné vlastnosti, účinnost a ostatní "takticko-technická data" jsou velice mizerná. To se dělá je tehdy, když je dostatek energie a chceme luxus - 230V přípojky ve vlaku a podobně.
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Možná by to šlo s motorkem 12V/60W až 120W z ventilátoru chladiče nebo ze stěračů (větší 2-5kg motorek na 12V s trvalym magnetem) namontovanym někde za sedlem,ale s náhonem z řetězu (zablokovat zadní přehazku v poloze 6(7) a z nějakýho zbylýho kolečka 1-4(1-5) hodit další řetěz na kolečko usazený na hřídel toho motoru).To napětí z motoru pak filtrovat a stabilizovat pro nabíjení akupacku a pak ho třeba zvednout měničem na těch 230V(leda na úsporku v přednim světle ).To ale nebude vesměs potřeba,věcem,který by to snad utáhlo mnohdy stačí 5 až 24V (malý TV,autorádia,nabíjení telefonů,navigací,NTB...).
Hlavně tu zátěž zvyšuj postupně,jinak se akorát nadřeš jak vůl a daleko nedojedeš.
Hlavně tu zátěž zvyšuj postupně,jinak se akorát nadřeš jak vůl a daleko nedojedeš.
Je to o srandičkách, ale proč ne? Když chce hubnout a nudí se...
http://www.repofium.net/sx/tech/rotoped.html
http://www.repofium.net/sx/tech/rotoped.html
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Nebyl to náhodou rotační měnič? - něco podobnýho jsem měl taky. Uvnitř byl motor s dynamem na společné hřídely a vyrábělo to anodové napětí pro nějaký lampový přístroj. Já to měl teda na 12Vmc-vlada píše:ok1hga
No, já měl onehdá něco trochu jiného, bylo to už z něčeho vymontované, průměr asi 10-12 cm, dlouhé asi 30 cm napájení bylo tuším 12 nebo 24 V a výstup tuším 220V nebo 400V nebo oboje, už si nepamatuji a výstupy byly přes skleněné průchodky.
http://zpravy.idnes.cz/brazilsti-vezni- ... anicni_ipl
Zde je řešení..
Zde je řešení..