Výroba 230V na jízdním kole

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kingage
Příspěvky: 31
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

#31 Příspěvek od kingage »

to mi chcete říct že alternátor v autě při volnoběžných otáčkách má výkon jen 5W ?

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#32 Příspěvek od Eleman »

Chceš si dát na kolo alternátor z auta? To si tam k němu rovnou dej z toho auta i motor. :lol:
Že ty si tady z nás děláš šoufky :?:
Nebo si převlečený M.K.? :evil:
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Jirka »

Jaký výkon má motor auta při volnoběžných otáčkách, jaký cyklista?
*****

Uživatelský avatar
psychosalam
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 156
Registrován: 03 dub 2012, 02:00
Bydliště: v domě na Dobytčím trhu v Praze

#34 Příspěvek od psychosalam »

kingage píše:... aby při normální rychlosti 10-30km/h pomocí nějakých el. zař. šlo dodávat stabilní napětí 220V ...

Přejmenováno. ZdenekHQ
má-li to být stabilní a se stabilním kmitočtem, bude vhodné použít dynamo, které dobíjí baterku a z baterky přes měnič budeš vyrábět střídavých 220V/50Hz. Místo dynama můžeš dát také alternátor s usměrňovačem, ale na usměrňovači už budou ztráty. Ten výkon bude dán tím, kolik kg zařízení na tom bicyklu uvezeš.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#35 Příspěvek od rezis »

kingage píše:to mi chcete říct že alternátor v autě při volnoběžných otáčkách má výkon jen 5W ?
Alternátor v autě díky změně buzení může mít klidně i 0W nebo taky svoje maximum. Výkon alternátoru nezávisí na tom jak auto rychle jede. prostě převod se přizpůsobí pro nejpoužívanější spektrum otáček. To samé by platilo i pro kolo. Takže neřeš rychlost, řeš jenom jak moc máš dobré nohy a to věř, že nemáš.
Máš v tom trochu guláš mám pocit.
Co napsat co přesně to má dělat? A k čemu sloužit? 230V je takové napětí vhodné pro přenos na krátké vzdálenosti. 50Hz zase pro snadnou transformaci a pohon rotačních strojů. Jinak nemá výhody pro které by stálo za to se jím pachtit na kole. Proto se taky nikde jinde než v distribuční soustavě nepoužívá.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
jango737882
Příspěvky: 160
Registrován: 16 úno 2012, 01:00

#36 Příspěvek od jango737882 »

on si urcite chce na kole udelat zasuvku a cpat si tam ruzny spotrebice :lol: :lol: :lol: taky by se mi to libilo

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od mtajovsky »

Aniž bych se chtěl někoho dotknout, celé mi to připadá jako nesmysl. Pro mobilní použití se vyrábějí nízkonapěťové spotřebiče, popřípadě napájené z dobíjecích článků. Roubovat do tohoto použití 230V bude stát peníze a námahu, aby se pak s největší pravděpodobností zjistilo, že výsledné vlastnosti, účinnost a ostatní "takticko-technická data" jsou velice mizerná. To se dělá je tehdy, když je dostatek energie a chceme luxus - 230V přípojky ve vlaku a podobně.

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#38 Příspěvek od weed_smoker »

Možná by to šlo s motorkem 12V/60W až 120W z ventilátoru chladiče nebo ze stěračů (větší 2-5kg motorek na 12V s trvalym magnetem) namontovanym někde za sedlem,ale s náhonem z řetězu (zablokovat zadní přehazku v poloze 6(7) a z nějakýho zbylýho kolečka 1-4(1-5) hodit další řetěz na kolečko usazený na hřídel toho motoru).To napětí z motoru pak filtrovat a stabilizovat pro nabíjení akupacku a pak ho třeba zvednout měničem na těch 230V(leda na úsporku v přednim světle :D ).To ale nebude vesměs potřeba,věcem,který by to snad utáhlo mnohdy stačí 5 až 24V (malý TV,autorádia,nabíjení telefonů,navigací,NTB...).
Hlavně tu zátěž zvyšuj postupně,jinak se akorát nadřeš jak vůl a daleko nedojedeš. :D

Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#39 Příspěvek od jarda »

Je to o srandičkách, ale proč ne? Když chce hubnout a nudí se...

http://www.repofium.net/sx/tech/rotoped.html

Uživatelský avatar
mc-vlada
Příspěvky: 330
Registrován: 24 čer 2009, 02:00
Bydliště: Brandýs nad Labem

#40 Příspěvek od mc-vlada »

ok1hga

No, já měl onehdá něco trochu jiného, bylo to už z něčeho vymontované, průměr asi 10-12 cm, dlouhé asi 30 cm napájení bylo tuším 12 nebo 24 V a výstup tuším 220V nebo 400V nebo oboje, už si nepamatuji a výstupy byly přes skleněné průchodky.

Uživatelský avatar
Otkundes
Příspěvky: 1581
Registrován: 14 bře 2010, 01:00

#41 Příspěvek od Otkundes »

Samozřejmě, vymyslet i zrealizovat jde kdejaký nápad. U rotopedu by to snad i mělo smysl.
Chtěl bych však takového cyklistu vidět, jak bravurně projíždí louží, nebo jak šlape do pedálů, upocený a promoklý za deště.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#42 Příspěvek od Artaban001 »

mc-vlada píše:ok1hga

No, já měl onehdá něco trochu jiného, bylo to už z něčeho vymontované, průměr asi 10-12 cm, dlouhé asi 30 cm napájení bylo tuším 12 nebo 24 V a výstup tuším 220V nebo 400V nebo oboje, už si nepamatuji a výstupy byly přes skleněné průchodky.
Nebyl to náhodou rotační měnič? - něco podobnýho jsem měl taky. Uvnitř byl motor s dynamem na společné hřídely a vyrábělo to anodové napětí pro nějaký lampový přístroj. Já to měl teda na 12V

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#43 Příspěvek od TAKJAN »


Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#44 Příspěvek od pepik9 »

Myslím, že ten film se jmenoval Viva Maria!

Uživatelský avatar
mc-vlada
Příspěvky: 330
Registrován: 24 čer 2009, 02:00
Bydliště: Brandýs nad Labem

#45 Příspěvek od mc-vlada »

Artaban001

Jo, bylo to zřejmě něco takového, vypadalo to jako podlouhlý motor, vlastně motor a zřejmě dynamo na jedné ose, a pokud se dobře vzpomínám, mělo to na štítku docela slušné otáčky.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“