Stránka 3 z 3

Napsal: 08 zář 2012, 21:25
od EKKAR
p32 píše:Ten článek je dobrej tak akorát pro škodovkáře a i ti by se tomu smáli. Čím to je, že škodovkaři mají nejúspornější auta na světě, ale na LPG jim to žere najednou o 25% víc ? Souhrnem toho článku je pouze to, že za plno odjinud opsaných keců se schová jakákoliv pravda.....
Tento příspěvek mne nutí souhlasit s Amarokem:
AmarokCZ píše:Tak mi připadá, že p32 se tady specializuje především na psaní hovadin... :roll:
Spotřeba na LPG vyjadřovaná v litrech kapalné fáze na 100km je těžce zkreslená v neprospěch LPG jednoduše tím, že kapalný LPG je lehčí = MÁ NIŽŠÍ HUSTOTU než obvykle používaný automobilový benzín. A protože spalovací poměr pro alifatické uhlovodíky (nejběžnější složky LPG i benzínu) je vyjadřován v HMOTNOSTNÍM poměru (stechio přibližně 14,7 hmotnostních dílů vzduchu : 1 dílu paliva), mělo by být standardem udávat i spotřebu paliva v jednotkách hmotnosti - ať už vztažených na jednotku času při nějakém nominálním výkonu, nebo na poskytnutý watt (kilowatt) výkonu - jako to mají například letecké motory. Spotřeba je u nich udávaná v gramech paliva na hodinu chodu a 1N poskytnutého tahu.

Při stejném způsobu udávání spotřeby u automobilových motorů (ne v objemu, ale v hmotnosti) by se hooodně lidí divilo, že na LPG má jejich motor spotřebu až na odchylku v řádu desetin % STEJNOU jako na benzín - a to prosím nezávisle na kubatuře, značce nebo na tom, jestli jde o atmosférický nebo přeplňovaný motor...

Napsal: 08 zář 2012, 23:05
od tomasjedno
Teď už jenom abys přesvědčil pumpaře, aby ti ho prodávali na váhu a ne na objem. Jinak budou motoristi dál zatvrzele počítat spotřebu v l/100km :D

Napsal: 08 zář 2012, 23:34
od EKKAR
To je právě ta letitá setrvačnost - benzín se dřív prostě začal prodávat podle objemu (dokonce se úplně nejdřív prodával po láhvích v apatyce = tehdejší lékárně křížené s drogérií) a celou tu dobu se na tom nic nezměnilo. Elektriku taky nakupujeme po kWh jako za doby Edisona a ne v MJ...

Napsal: 09 zář 2012, 14:23
od p32
A o tom to je. Furt přemýšlím, proč to lidi berou tak komplikovaně, ale dá se to zjednodušit, že ? :lol:
Počítejte to v Kč za ujetý km či spotřebované něco jiného, co zaplatíte a nemusíte řešit nic jiného. Pokud mám 5 let starou motorovou pilu a stejně starou elektrickou pilu se stejnými potřebnými výkony a mám před sebou dva stromy k pořezání a neřeším přivod elektřiny, tak mě na konci bude zajímat cena za stejné pořezání každého stromu za benzín a kolik za elektřinu.

A k tomu předchozímu, mám dojem že odkaz k napsaným hovadinám, kde jsem vytáhl to odborné psaní, tak dal někdo jiný.

Napsal: 09 zář 2012, 19:58
od TAKJAN
Podle různých autodiskusí, které sleduju, je to E v podstatě nastejno..

Napsal: 09 zář 2012, 20:58
od Petr-II
Jen tak mezi reci. Tak ja jezdim s jednobodem-strikackou na cisty E85 bez uprav (pouze v zime pri startu prodlouzim vstrik). Tak a ted babo rad ...
V soucasnosti tankuji 1l/23,50 a to se vyplati. Olej menim vzdy na podzim, bez navaznosti na ujete km. Jinak nevidim a necitim zadne zmeny v chovani motoru.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... sc&start=0

Doplneno: v okoli mam N95 za 38,50 az 39,60

Napsal: 09 zář 2012, 21:06
od tomasjedno
Petr-II píše:Tak ja jezdim s jednobodem-strikackou na cisty E85 bez uprav
Ježdění na E85 je potřeba ostatním rozmlouvat, protože kdyby po něm stoupla poptávka, tak nám ho lihovarníci zdraží anebo Kalousek zdaní. :brutalbox:

Napsal: 10 zář 2012, 00:36
od p32
Známej jezdí v Citroenu na směs 1:1 (E85:N95) a je velmi spokojenej.