Stránka 3 z 4

Napsal: 23 říj 2012, 13:35
od ZdenekHQ
Postav ledkový čidla dvě - jedno pro měření bez zátěže a druhý pro měření pod zátěží. V prvním případě dej dolní limit kolem 12.5V, v druhým případě při konstantní(!) zátěži 11V, ale tady lze jít i níž. Moje empirický pokusy ukázaly, že třeba konkrétní malej gelovej aku má při 12V pod zátěží asi 0.2C cca 1/3 kapacity při vybíjení na 10.5V.

Víc nevymyslíš, leda bys skutečně použil to AVRko.

Napsal: 23 říj 2012, 14:26
od Jenda_KL
Co pro měření proudu využít odporu drátu vedoucího od aku ke spotřebiči, pokud se vhodně nastaví I/U převod a následný sčítač, šlo by to i bez MCU?
Začárkovanou část potom vyhodit a dát tam ten měřák se zenerkou a stupnici přecejchovat na %

Napsal: 23 říj 2012, 14:40
od ZdenekHQ
Pokud si s tím dokáže pohrát a upravit nastavení podle konkrétního aku, je to použitelný. Jen tomu ze začátku nesmí moc věřit.

Napsal: 23 říj 2012, 21:25
od varok
ZdeněkHQ: To je ono. Tak nějak jsem to od začátku myslel. Prostě když má akumulátor napětí třeba 10,5V, tak by se rozsvítila červená LED dioda a značilo by to, že je potřeba to dát na nabíječku. Kdyby byl akumulátor ještě OK tak by svítila zelená LED. Třeba právě do těch 10,5V a pak by se už rozsvítila červená LED. To je vše, nic složitého s microprocesory apod. nepotřebuji.

Napsal: 23 říj 2012, 21:34
od Jenda_KL
varok píše:To je vše, nic složitého s microprocesory apod. nepotřebuji.
Jenže už minimálně jedna strana diskuze je o tom, že při různém odběru z aku má aku jiné svorkové napětí.

Napsal: 23 říj 2012, 21:38
od EKKAR
A to právě dělá ten indikátor ss LM393 nebo MA1458 - ukazuje momentální napětí na akumulátoru. Podle toho jak se nastaví rozhodovací úrovně bude indikovat buď jednotlivé stupně nabíjení (pod 13,8V, mezi 13,8 a 14,5V, nad 14,5V) anebo vybíjení (nad 12,5V, mezi 10,5 a 12,5V a pod 10,5V).

Napsal: 24 říj 2012, 17:10
od varok
Jenda_KL: ano, četl jsem ty nesmysly. Já to nepotřebuji na desetiny přesně, jen zhruba.

Napsal: 24 říj 2012, 17:49
od Jenda_KL
Je poznámka o tom, že stav aku se dá poznat jedině při známé zátěži, nesmyslem ???

Napsal: 24 říj 2012, 18:38
od Jenda_KL
http://www.renerga.cz/content/file/AKUM ... IE%202.PDF
Strana 45
Konečné vybíjecí napětí je nižší zhruba o 0.2 V než napětí výchozí a činí 1.75 až 1.8 V při malých proudech a 1.2 až 1.5 V při velkých proudech

Napsal: 24 říj 2012, 23:07
od Otkundes
Pro Jenda_KL
Teda, to jste mi dal! 8O
Já se v odpovědi na Váš dotaz snažil "vypotit" znaky nabití olověného akumulátoru, jak jsem se o tom kdysi dávno učil a Vy máte o akumulátorech tak podrobný materiál...
No nic, alespoň jsem si ponamáhal svou lenivějící paměť. :D
Perfektní, kde jste k tomu přišel?

Napsal: 25 říj 2012, 17:06
od varok
Jenda_Kl: já to nemyslel jako celkovou blbost, ale v tomjle tom mi na těchhle údajích moc nezáleží. Jak už jsem psal, chci to orientační indikaci, nemusí být přesná.

Napsal: 30 pro 2012, 20:13
od FF
EKKAR píše:Plně nabitý 6článkový olověný aku má 16,8V
...nesranduj! Plne nabitý Pb 12V štartovací akumulátor má max. 12,8 až 12,9V!

Napsal: 30 pro 2012, 20:46
od EKKAR
FF píše:
EKKAR píše:Plně nabitý 6článkový olověný aku má 16,8V
...nesranduj! Plne nabitý Pb 12V štartovací akumulátor má max. 12,8 až 12,9V!
V těchto otázkách nesranduju. Pravděpodobně ses asi ještě nepokusil změřit napětí na akumulátoru s připojeným nabíječem.

Navíc 12,8 - 12,9V nemá v klidovým stavu Pb akumulátor, ale Pb(Ca-Ca) technologie.

Napsal: 30 pro 2012, 21:06
od FF
Tak si mal napísať, že koncové nabíjacie napätie pri znakoch úplného nabitia je 16,8V a nie napätie akumulátora, pretože po odznení prechodových javov (dajme tomu po 8 hodinách) tam viac ako 12,9V nenameráš a je jedno čím je to legované.

Napsal: 30 pro 2012, 21:23
od EKKAR
Já to tady napsal už tolikrát, že by si to snad každej nováček mohl 10x přečíst, než si na mne kvůli tomu vyšlápne... Aspoň to bys mohl udělat předtím, než začneš na někoho držkovat.