Signalizacia na zeleznicnom prejazde

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#31 Příspěvek od MetalGod »

Ne, blikalo bílý světlo (a barvoslepej nejsem), v tom je ten problém, neměl jsem důvod zpomalovat, na přejezd jsem najížděl rychlostí 40-50km/h (není v nejlepším stavu). Ten kostitřas jsem viděl, až když bylo pozdě, protože hned u přejezdu stojí barák, kterej brání dostatečnýmu výhledu.
Přílohy
0.jpg
(297.4 KiB) Staženo 126 x
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
pajap
Příspěvky: 226
Registrován: 16 bře 2007, 01:00
Bydliště: Kousek od Plzně

#32 Příspěvek od pajap »

Když bliká bílá na přejezdu, přestože přes něj jede vlak, tak je evidentně někde problém:
-silně orezlé nebo zapískované či jinak znečištěné kolejnice, ale dle fotky se nezdá pravděpodobné (jako se stalo kdysi v Moravanech - vlak nebyl zabezpečovacím zařízením poznán)
-výpravčí zapoměl zrušit tzv. Dopravní klid na přejezdu, ale to by bílá světla měla být úplně potmě
-vlak vyjel na červenou návěst ze stanice
-atd, atd.
Jinak ale nelze posoudit bez znalosti konkrétního řešení a obvodového zapojení.
Zdraví Pája...

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#33 Příspěvek od Petr-II »

Kdyz je tady tolik odborniku, tak mam dotaz. Musi mit sranky i zvukovy signal?

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#34 Příspěvek od kejki »

Tady máme signalizaci bouřek a deště, zase to zvonilo bez vlaku. Ale lepší zbytečně, než vůbec...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#35 Příspěvek od EKKAR »

pajap píše:Když bliká bílá na přejezdu, přestože přes něj jede vlak, tak je evidentně někde problém:
....
-vlak vyjel na červenou návěst ze stanice
....
Blbost. Přejezd pokud je ovládanej automatikou - a to v případě bílýho přerušovanýho světla musí, ručně spínanej nesmí mít bílý světlo - jen dvě červený střídavě kmitavý, aby se přes něj nejezdilo 50km/h, ale jen 30km/h. A pokud je řízenej nájezdovým "spínacím kolejovým úsekem", neexistuje, aby i projetí červený nesepnul a nezačal signalizovat vlak. Musí to být "safe in fail" = idiotensichr und bombenfest. Jiná věc je, když signalizaci se šraňkama spíná výprava z hradla někde ve stanici a "fíra mu ujede přes červenou" - to ano, ale takovej přejezd pak NESMÍ mít bílou signalizaci...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pajap
Příspěvky: 226
Registrován: 16 bře 2007, 01:00
Bydliště: Kousek od Plzně

#36 Příspěvek od pajap »

Ekkar: Souhlas, ale viděl jsem před lety na vlastní oči zapojení přejezdu vzor SSSR navázaný na stanici se zabezpečovacím zařízením taktéž SSSR. Dnes už obojí naštěstí neexistuje. Ale na dnes budovaných zařízeních to samozřejmě možné není.

Petr-II: Ano, zvuková signalizace na závorách je povinná, ta se při blikajících červených světlech vypne, jsou-li všechny závory v dolní poloze. To platí ale jen tehdy, pokud závory jsou konstrukčně přes celou komunikaci (tzv. celé závory), nedají se tedy projet, objet ani obejít, jinak se signalizace nevypíná (tzv. poloviční závory).
Zdraví Pája...

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Jenda_KL »

pajap píše:nedají se tedy projet, objet ani obejít, jinak se signalizace nevypíná (tzv. poloviční závory).
S tím taky asi nelze souhlasit

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od PvvS »

EKKAR : Az na nejakou malo pouzivanou MUVku, ktera nedokaze zadrbanejma kolama uzavrit obvod. Uz se to parkrat stalo.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#39 Příspěvek od EKKAR »

pajap píše:Ekkar: Souhlas, ale viděl jsem před lety na vlastní oči zapojení přejezdu vzor SSSR navázaný na stanici se zabezpečovacím zařízením taktéž SSSR. Dnes už obojí naštěstí neexistuje. Ale na dnes budovaných zařízeních to samozřejmě možné není.....
Naštěstí se už nemusíme řídit při návrhu zabezpečovacího zařízení podle logiky Velkého Bratra z Východu a jeho filozofie "NAS MNÓGO" - ale můžeme používat zdravej rozum. Těch pitomostí "Sdělano v SSSR" bylo tolik, že by to vystačilo na román. Bohužel ne všichni naši "soudruzi" se poučili z historie, takže jsme odsouzeni opakovat znovu podobný zvěrstva, jen jsou tentokrát "Made in €U"...
PvvS píše:EKKAR : Az na nejakou malo pouzivanou MUVku, ktera nedokaze zadrbanejma kolama uzavrit obvod. Uz se to parkrat stalo.
Taková "mufka" ani když projede červenou, tak na přejezdu neudělá rozhodně tolik paseky, jako když na něj vlítne na 120km/h rozjetej 450-600tunovej rychlík - a rozšmělcuje na fašírku všecko, co mezi spadlý šraňky/blikající červený mezitím vlezlo/vjelo... Ta "mufka" se dá před takhle "neoprávněně obsazeným" přejezdem kolikrát i zastavit aniž by do čehokoliv křápla, zatímco každá obvyklejší souprava už od rychlosti cca 60km/h udělá na tom přejezdu "kůpku" - a je vystaráno...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#40 Příspěvek od Bernard »

EKKAR píše:... Těch pitomostí "Sdělano v SSSR" bylo tolik, že by to vystačilo na román. ...
Možná. Ale byla i důmyslná řešení, třeba návěstidlo traťového autobloku s jedinou žárovkou, hodně podžhavenou kvůli životnosti. Žárovka byla v ohnisku parabolického zrcadla, takže potřebný světelný tok se dosáhl malým příkonem, a barevné clony se postaraly o požadovanou barvu. Byly na výkyvném segmentu, střední poloha červená, na jedné straně zelená, na druhé žlutá. Při poruše se segment dostal do střední polohy i bez ovládání, díky gravitaci. U nás máme lampičku pro každou barvu, zrcadlo nesmí být, protože by mohlo odrazit vnější světelný zdroj, žárovky musí být o to výkonnější.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#41 Příspěvek od EKKAR »

Da, ja znáju takýje željéznodaróžnyje znáki - a když na to v zimě napadalo trochu snjéga, tak to ta podžhavená žárověnka krásně natavila a následně FSJÓ ZÁMJERZLO KAK AT ĎÉDA MARÓZA...

Do zadele s takovou konstrukcí - i v Rusku už ji opustili ve prospěch výhradně elektrickýho světelnýho návěštění ještě za doby "ďáďi Chruščova".

Zrovna dobrej příklad sis teda nevybral - to už za lepší považuju jejich vesmírnou raketovou techniku - která v prakticky nezměněný podobě oslaví letos v srpnu už šestapadesátý výročí velice úspěšnýho používání s minimálním % nehod a nezdařenejch startů. Sice už se to snaží taky okrouhávat, ale pořád ještě to je "magúčaja i próčnaja těchníka" s dostatečným množstvím materiálu "navrch" na všechny strany, takže si vesele lítá a minimálně padá - KDYBY MĚLI TAKHLE SPOLEHLIVÝ VŠECKO, NIKDO NA SVĚTĚ BY NA NĚ NEMĚL...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#42 Příspěvek od Bernard »

Žárovička nic nenatavila, celý ten elektro-opticko-mechanizmus byl uložen ve skleněné vaničce, hermeticky uzavřené. Možná už to teď nepoužívají, ale o to nejde, navázal jsem jen na tvé pitomosti ze SSSR.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#43 Příspěvek od Atlan »

A co brzdy a system KOMPAS, ten hydraulicky cesky pokus o brzdy, teda parodiu za vela nestoji teda pardon po 10 rokoch uprav prinasa nejake vysledky akurat nezabrzzdi vozen :D len spomali :D

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“