Tesla 4106U Ametyst

Servisní část určená pro profesionály

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Peta-cb »

já to zábavný dávat to dohromy.i když s mym ametystem zatim zápolim napřed nešel vůbec jen žhavení.pak sem vyměnil kombi elit 50+50M.tak aspoň zvuk jde a i dokonce VN ale skončil sem u bílého pruhu tak cca 1cm širokej uprostřed obr zkusil sem to rozšířit ale nebude to asi tim. ale dopadlo to tak že stejně vim prd pré nejde synchron.a k tomu otočim potenc na kontrast ztratí se signál nooo bude to zdlouhavý.už tam bylo takovejch blbejch součástek...zatim 7. :cry:

Uživatelský avatar
Jesse
Příspěvky: 93
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Jesse »

to je u každejch takovejch starejch kousků elyty stojí za to vyměnit rovnou všechny protože málo kdy se dochovají alespon sdost velkou tolerancí od jejich původních hodnot a pokud přesto je dost velká pravděpodobnost že brzy odejdou a snimy i něco dalšího

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Peta-cb »

něco sem povymělil elity a pak i ty některý rozpadlý hnědý a obraz sice je a i na celý obr a uplně bez synchronizace.a napětí moje a ve schématu uplně jiný...snad to někdy pude.

Uživatelský avatar
Jesse
Příspěvky: 93
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Jesse »

chce to vyměnit všecny elyty ve zdroji a i ten svitkáč co je hned za pojistkou kůli filtraci měly by se ti zlepšit i ty napětí ale někdy je musíš brát s tolerancí protože to bylo měřeno při napětí 220V ale dnes je 230V a někde dokonce i 245Vsice by to nemělo být ale stává se to

Uživatelský avatar
Hifista
Příspěvky: 745
Registrován: 15 kvě 2005, 02:00
Bydliště: U Ostravy

#35 Příspěvek od Hifista »

Jak tady čtu diskusi o potížích s přenosem schema, je asi skutečně lepší projít několik antikvariátů, kde jsou " Kotkové" poměrně snadno k nalezení.
Informace o daném typu z této publikace je poměrně komplexní a v dnešní době již těžko nahraditelná něčím důkladnějším.
Jinak pro ev. zájemce-leží mi doma 1 kus Ametystu ve velmi dobrém stavu.
Ještě k výměně kondenzátorů: ty, které jsou zalité v hnědé hmotě bývají po těch letech téměř všechny prasklé, tudíž přístupné povětrnosti, takže většinou mají nepřípustné svody řádu stovek kiloohmů.

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Peta-cb »

tak dneska sem docílil toho že bývalí majitelé měli nevím proč přehozené 2 elektronky mezi sebou.tak obraz sice jde ale velmi nestabilně.a navíc je přehlej.asi jako když se přehne papír ale tak 2-3 cm. :D

Uživatelský avatar
Hifista
Příspěvky: 745
Registrován: 15 kvě 2005, 02:00
Bydliště: U Ostravy

#37 Příspěvek od Hifista »

To je stále totéž-u těchto historických strojů je třeba velmi mnoho práce, aby jakž-takž šlapaly. V tomto konkrétním případě je obyčejně nutno vyměnit všechny svitkové kondenzátory v okolí PCL 82, její katodový elektrolyt a změřit všechny odpory kolem této elektronky. Zvláště odpory řádu stovek kiloohmů a jednotek megaohmů mají velmi často zvýšené hodnoty, anebo jsou úplně přerušené. Také samotná PCL82 může mít mřížkovou emisi, ale popravdě řečeno u původních elektronek Tesla se tato vyskytovala spíše ojediněle. Až s nástupem polských elektronek Telam to začal být jev masový. V tomto případě by byl vývoj velikosti "zavinutí" rastru závislý na době provozu.

Uživatelský avatar
Jesse
Příspěvky: 93
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Jesse »

jak přesně je přehlý v rohu nebo ze spodu

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Peta-cb »

pokusím se obzaz co nejlíp vylíčit.ze spodní části obr.tak cca 2cm přehlej.ale co mne víc štve je že obraz je leva i prava vlnovka a podle záběru se to všeljak kroutí.najednou se třeba objeví černej pruh uprostřed a pak zas zajede na stranu kde má být.

Uživatelský avatar
Nagant
Příspěvky: 1051
Registrován: 11 lis 2005, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#40 Příspěvek od Nagant »

Koukám tu do chytré knihy (Český, Vodrážka - Rádce televizního opraváře), jsou tu nákresy či fotky obrazu při nějakých závadách:
dole přehnutý obraz - vadný mřížkový svod koncové elektronky
svislé zvlnění obrazu - vadná filtrace v síťové části, vadný mřížkový svod spínací elektronky

Uživatelský avatar
Ed723
Příspěvky: 14
Registrován: 16 zář 2004, 02:00
Bydliště: Old?ichovice

#41 Příspěvek od Ed723 »

To kroucení obrazu, nestabilní synchro mùže být zpùsobeno špatnou funkcí klíèovaného AVC, zkontroluj injekci klíèovacích impulzù z G2 elektronky PL36, C174-220pF, elektronku PCF82, odpor R173-6M2, dále zkontroluj èinnost separátoru synchro ECH81 hlavnì napìtí na G2,G4 musí být malé 11-13V. Pokud to nepomùže ozvi se. Opravil jsem jich nìkolik vagonù.

Uživatelský avatar
urbanek
Příspěvky: 556
Registrován: 01 kvě 2005, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od urbanek »

Věčný problém kondíků... Taky jsem teď opravoval pár televizorů ze 60.let... Nejhorší je že ty staré a funkční kondy už mi docházejí a nové se mi tam dávat nechce. Dát např. do zdroje moderní miniaturní elektrolyty, to prostě není ono. Pak už ta televize ztrácí svou historickou hodnotu (to už bych mohl rovnou nechat jenom bednu a dát do ní novej vnitřek)
Elektrolyty ve zdroji ty velké 100+100M/350V se většinou ještě dají zachránit naformováním, tedy pokud nejsou totálně vyschlé (to se pozná tak že když s ním zatřepu tak to v něm štěrchá). Jinak taky častou příčinou špatné filtrace bývá přechoďák mezi kostrou přístroje a dosedací plochou toho ellytu. Býva to tam často dost zoxidované, ale je to vidět až po vyšroubování toho kondíku.
Horší věc jsou ty hnědé svitkové kondy... Často praskají a kromě toho že mají častou už úplně jinou hodnotu než mají mít tak (hlavně ty popraskané) mění parametry zahříváním během provozu. Měřením se většinou ukáže, že mají výrazně větší kapacitu než mají mít např. místo 22n mají třeba 35n apod. Takže potom naštelovat obraz tak aby kruh na monoskopu byl kruh a ne bramboroid je docela kumšt. Dobrých originálních součástek ubývá moje zásoby se krátí... Přesto jenom velice nerad používám v historických přístrojích moderní (nebo novější) součástky.
Samostatná kapitola jsou potom obrazovky. Sehnat pěknou starou televizi s dobrou obrazovkou je výhra. Předevčírem jsem řešil problém s totálně slabou obrazovkou v TVP Dajana (rv. 1967). Obraz nebyl vidět ani při zatemění. Regenerace se bohužel nezdařila (upadl při ní přívod ke katodě) a protože obrazovku 592QQ44 jsem neměl, dal jsem místo ní provizorně o něco novější 612QQ44 než seženu tu původní... Teď tu ještě mám nachystané na renovaci 2ks TVP Mimosa (rv.1965) Tak se pokusím z nich udělat jednu funkční...

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Peta-cb »

jo chrastivej elyt...s tim mam už skušenost.ale že se dá elit znovu zprovoznit jsem ještě neslyšel.tak to vypadá že mne tento TV asi zdolá.ale jen tak se nevzdám...

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od DjRix »

urbanek píše:Věčný problém kondíků... Taky jsem teď opravoval pár televizorů ze 60.let... Nejhorší je že ty staré a funkční kondy už mi docházejí a nové se mi tam dávat nechce. Dát např. do zdroje moderní miniaturní elektrolyty, to prostě není ono. Pak už ta televize ztrácí svou historickou hodnotu (to už bych mohl rovnou nechat jenom bednu a dát do ní novej vnitřek)
Elektrolyty ve zdroji ty velké 100+100M/350V se většinou ještě dají zachránit naformováním, tedy pokud nejsou totálně vyschlé (to se pozná tak že když s ním zatřepu tak to v něm štěrchá). Jinak taky častou příčinou špatné filtrace bývá přechoďák mezi kostrou přístroje a dosedací plochou toho ellytu. Býva to tam často dost zoxidované, ale je to vidět až po vyšroubování toho kondíku.
Horší věc jsou ty hnědé svitkové kondy... Často praskají a kromě toho že mají častou už úplně jinou hodnotu než mají mít tak (hlavně ty popraskané) mění parametry zahříváním během provozu. Měřením se většinou ukáže, že mají výrazně větší kapacitu než mají mít např. místo 22n mají třeba 35n apod. Takže potom naštelovat obraz tak aby kruh na monoskopu byl kruh a ne bramboroid je docela kumšt. Dobrých originálních součástek ubývá moje zásoby se krátí... Přesto jenom velice nerad používám v historických přístrojích moderní (nebo novější) součástky.

Jo ty staré součástky,při repasi "starožitných" zařízení je to ten největší problém....
Narazil sem na amplionu nedávno na sinclairův popis repase starých kondíků,tady je:

Existuje i fajnšmekrovská "generálka" krabicových kondenzátorů, kterou praktikují zejména sběratelé historických zařízení. Do víčka krabičky kondenzátoru /vedle skleněných průchodek/ vyvrtáme opatrně otvor průměru cca 1.5mm. Celý kondenzátor pak posadíme na rozehřátý elektrický vařič a rozehřejeme na cca 150°C. Na čelisti dílenského svěráku přilepíme lepicí páskou dva pásky nějaké tepelně izolační hmoty /v nouzi i dva pásky tvrdé lepenky/ a rozehřejeme výkonnější, min. 100W "klempířskou" elektrickou páječku. Kondenzátor na vařiči bude mezitím díky malé dírce ve víčku a unikajícím parám z impregnační hmoty kvičet jako tchyně přiskříplá ve dveřích. Dostatečně prohřátý kondenzátor v kleštích sundáme z vařiče, rychle přitáhneme do svěráku, silnou páječkou a za pomoci kleští a šroubováku uvolníme obě skleněné průchodky a odštípneme od nich vývody zevnitř. Pak uvolníme i dokola zapájené víčko kondenzátoru. Svitek kondenzátoru i se zbytky zalévací hmoty vylejeme ven po novém rozehřátí krabičky na vařiči. Krabičku po vychladnutí zevnitř vyčistíme, do víčka znovu páječkou zapájíme skleněné průchodky a k vývodům průchodek zevnitř připojíme potřebný počet moderních MKT či MKP kondenzátorů. Víčko s průchodkami i připojenými kondenzátory lze zpět poměrně úhledně zapájet i samotnou 100W páječkou, vyvrtaný otvor pro unikající páry při ohřevu po vychladnutí zakápneme malou kapkou cínu. Je to příšerná procedura, kterou asi málokdo bude chtít absolvovat - nicméně sběratelům historických zařízení, chtějí-li se pochlubit funkčním přístrojem původního vzhledu - nic jiného nezbývá. Zmínil jsem se o této možnosti jen pro zajímavost a úplnost.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Ed723
Příspěvky: 14
Registrován: 16 zář 2004, 02:00
Bydliště: Old?ichovice

#45 Příspěvek od Ed723 »

Podobným zpùsobem renovuji svitkové kondenzátory ale i elyty. Použiji pouze trubièku a kompaud. zalévací hmotu. Dbám na to aby se nesetøel popis na kondenzátoru. takové práce se ale vyplatí jenom na historicky cenných kusech a na konci renovace musí být kousek k nerozeznání od nového výrobku. Napiš jak jsi pokroèil s Ametystem?

Odpovědět

Zpět na „Servis televizorů, monitorů a projektorů - PROFI sekce“