![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
elektromobil
Moderátor: Moderátoři
2 PeteBurns:
Ale vždyť ti nikdo ropáky nenutí, máš možnost volby, tak jen do toho![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Až s Teslou ujedeš 550 tisíc jako já bez problémů s 1,3 felicií , můžeme pak rozebrat co to stálo.
Jinak jsou to idealistické kecy
"Nabíjať raz za niekoľko týždňov" a "parkovacie miesta pre elektrické autá zadarmo a majú zadarmo pripojku"
- být tebou neváhám a okamžitě jdu do toho
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ale vždyť ti nikdo ropáky nenutí, máš možnost volby, tak jen do toho
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Až s Teslou ujedeš 550 tisíc jako já bez problémů s 1,3 felicií , můžeme pak rozebrat co to stálo.
Jinak jsou to idealistické kecy
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"Nabíjať raz za niekoľko týždňov" a "parkovacie miesta pre elektrické autá zadarmo a majú zadarmo pripojku"
- být tebou neváhám a okamžitě jdu do toho
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja mam len 220 tisic na Mazde. Kupil som ju pred 7 rokmi z bazaru. Na motore sa menili len rozvody a zapalovacie kable+hlava rozdelovaca. Z elektroniky akurat vadne ABS cidlo a lambda sonda. Nic, kvoli comu by som ostal niekde visiet.
Parkovacie miesta s pripojkou zadarmo su teraz, ked nikto take auto nema. Ked bude tych aut viac, tak to urcite zadarmo nebude a bude to stale plne.
Parkovacie miesta s pripojkou zadarmo su teraz, ked nikto take auto nema. Ked bude tych aut viac, tak to urcite zadarmo nebude a bude to stale plne.
Takže po zavedení elektromotorů náhle jako mávnutím kouzelného proutku přestanou být auta poruchová a servisy budou skomírat až zaniknou? Nikdo už nebude řešit poruchy, protože nebudou?PeteBurns píše:... no staci otvorit akekolvek forum, nic ine iba vsetci problemy riesia, dokonca aj na takmer novych autach co im blbnu motory a automaty, ani s mojou vyse 15r praxou automechanika to nejako nekorespondujeprakticky nepoznam v celom sirom okoli cloveka, co by neriesil problemy s autom, ... atd
Nemyslím si to. Jednak (spalovací) motor není jediný zdroj problémů v autě. Mnoho ostatních (poruchových) dílů má auto na elektriku taky. A elektrický motor bude mít taky svoje problémy se spolehlivostí. Například nafta či benzín jsou poměrně bezporuchové "součástky". Počkej až se budou na fórech probírat problémy s akumulátory, s měniči, s ložisky, s uvolněným vinutím,.... a s bufíky:-))
A až se auta auta na elektriku rozmůžou , tak cena elektřiny určitě hodně stoupne. Nějaká nová daň se najde. Na tom se nedá dlouhodobě nic získat - někde tě stát musí očesat.
Osobně proti autům na elektriku nic nemám, ale nehledal bych v nich spásu.
zastarala nejen spalováním smradlavé uhlovodíků, ale i předpotopní klikovým mechanismem
Ale hodně lidem a všem mým kámošům a v rodině se ta technologie moc líbí, máme ji rádi, užíváme si, když ten předpotopní mechanismus můžeme točit a točit. A přestože většina z nás jsou profesí nebo koníčkem z oboru elektro, elektromobil nám může políbit pr....
Typuji to na vyhoření :-))
Ale hodně lidem a všem mým kámošům a v rodině se ta technologie moc líbí, máme ji rádi, užíváme si, když ten předpotopní mechanismus můžeme točit a točit. A přestože většina z nás jsou profesí nebo koníčkem z oboru elektro, elektromobil nám může políbit pr....
Typuji to na vyhoření :-))
Jak, přestože? Já jsem k elektromobilům skeptický právě PROTO, že o elektrických strojích a přístrojích něco málo vím. Málo, přesto dost na to, abych věděl, o čem je řeč.TAKJAN píše:...přestože většina z nás jsou profesí nebo koníčkem z oboru elektro, elektromobil nám může políbit pr....
Nejméně elektriky měl Trabant. Na dvou traboších se třemi motory jsem najezdil bez patnácti tisíc půl milionu kilometrů a, když už něco, opravil jsem to na cestě tak, že se dalo vždycky dojet. Ano rachtaly a smrděly, ale dovezly.
Pak jsem si pořídil bouraného Swifta. Po opravě najezdil nějakých 210 tisíc km na tři válce, až se jednou za jízdy zlomil.
Tak jsem si pořídil druhého Swifta, taky víc válců neměl, jen víc dveří. Za 281 tisíc kilásků, než jsem měnil motor, se jen měnil olej, rozvodový řemen, filtry, svíčky, jednou kabely ke svíčkám a víčko rozdělovače, jednou ložiska kolem dokola a jednou výfuk. Pravda, parkovištní lišeje nepočítám, ty jsou na druhu pohonu nezávislé, jen snad auto zatížené baterkami by neuzvedla myčka ke stropu.... Loni jsem ho prodal a pořídil si, teď už čtyřválec, ale opět Swifta. A už mě trochu děsí - ten poměr mechanické a elektrické části už se mi jeví poněkud dost nevyvážený, vždyť ani přední okénka se nedodávají na kliku a vůbec přibylo kurvítek. Zatím teda dobrý, ale děsím se momentu, kdy to začne stávkovat...
Mediální masáž o výhodách elektromobilů v době, kdy není dořešená plošná dostupnost zdrojů energie (nabíjecích stanic) ani likvidace odpadu po skončení životnosti (ať už skončila z jakéhokoli důvodu) přesto zjevně dokáže padnout na úrodnou půdu. Vždyť ono se to přece stihne vyřešit ještě před první elektroautonehodou.... ano, hodina velkého trestu se přiblížila... za každý pokrok se jako vždy necháme námi volenými zástupci mocných lobby trestat v podobě vyšších cen, dalších daní... i ta bezplatná parkovací místa dlouho bezplatná nebudou, pokud zbudou vůbec nějaká.
Mimochodem, Wankelův motor je svým způsobem geniální myšlenka, ale padesát let se nedaří ho dlouhodobě utěsnit. Zvýšení kompresního poměru je bez turba stejně fyzikálně vyloučené, proto už se drží jen v autech pro soutěže, kde se předpokládá, že se bude auto, tedy i motor, servisovat po každém závodu či větším tréningu. Rozhodně se od toho motoru nedá očekávat, že by už nový dnes prošel emisemi, ani to, že mu vydrží stejný krouticí moment byť i jen 100 tisíc km (a to bych řekl, že jsem optimista). Prostě ten pokrok, který vypadal jako vtipné využití fyzikálních zákonů, jiné fyzikální zákony stále úspěšně brzdí. A to už sežralo nějakého času, práce, umu, oleje a peněz...
Tedy jako ukázka pokroku od zastaralé kliky stejně málo vhodný, jako elektromobil, zvlášť, když si ke všemu na sebe nevydělává, jak například taxík, messenger, rozvoz zboží po městě a podobně.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No ak mas dost penazi, tak kludne kup, som si isty, ze sa k Mazde viac nevratis
hmm, skus ukecat Ftacnika, nech zriadi pripojky pred panelakmi
pri dnesnych cenach je jasne, ze si to kupi iba niekto, kto na to ma, vratane domu a garaze...tak ci onak, casom sa to bude musiet vyriest, rovnako ako sa neustale musia riesit nove parkovacie miesta, kedze za komousov nikto nepredpokladal, ze auto bude mat kazdy...a predsa, nikto nebojuje za to, aby si ludia auta nekupovali
mozno okrem starych komousov, co auto ani nemaju a trcia znudeni doma a nemaju co ine na robote
Nepotrebujem poradit, ja uz v tom mam jasno
poradit potrebuju zaryti odporcovia elektrickych aut, ktori budu proti nim bojovat, no v zivote v nom nesedeli a nemaju ani ponatia, proti comu vlastne bojuju a vsetky potencialne problemy dopredu odsudzuju ako neriesitelne ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nejake peniaze by aj boli, lenze na ten dom a garaz k tomu by to uz nevyslo... Dalsia vec je, ze mi byvanie v byte vyhovuje (nemusim sa starat o dom a pozemok) a nebudem si kvoli autu kupovat dom. Auto mam na to, aby sluzilo mne a nie opacne.
Nove parkovacie miesta tu nebudu nikdy, komunisti chcu akurat spoplatnit tie existujuce - aby si kazdy platil kazdy rok nejaku 🤐 kartu, ale nedostane za to ziadnu sluzbu. Miesto na parkovanie bude hladat rovnako ako doteraz po okolitych uliciach.
Nove parkovacie miesta tu nebudu nikdy, komunisti chcu akurat spoplatnit tie existujuce - aby si kazdy platil kazdy rok nejaku 🤐 kartu, ale nedostane za to ziadnu sluzbu. Miesto na parkovanie bude hladat rovnako ako doteraz po okolitych uliciach.
Ved to je jasne, vsetko ma svoje pre aj proti...islo mi hlavne o tu kritiku elektrickych aut - hlavne Tesly S85 a pochybovanie nad ich parametrami ludmi, ktori ich nazivo ani nevideli, nieto este sa v nich viezli a mali moznost to realne porovnat...este dlho nebudu bezne dostupne pre beznych ludi, co je skoda...ku komousom sa radsej nevyjadrujem, no stavaju sa nove nadzemne aj podzemne parkoviska, ale je to celkovo bieda...ale najvacsia sranda proste je, ake su rozdiely medzi krajinami v malej Europe, hlavne ta mentalita ludi u nas, aj 25 rokov po komousoch ludia stale hladaju dovody, preco nieco nejde, zatial co inde robia vsetko pre to, aby to islo, a ono to nakoniec predsa len ide ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No veru rad by som
myslim, ze taxikari najazdia dost km rocne, prve Tesly tu boli pred dvoma rokmi, netusim, kolko uz najazdili, ale kedze pribudaju, urcite maju ludia pozitivne skusenosti...jeden isiel cez zimu do Osla, 420km presiel aj v takom chladnom pocasi, takze tie akumulatory to zvladaju, ci niekto veri alebo nie...ja osobne by som potreboval dojazd aspon 1500km, takze si budem musiet este chvilu pockat
ale pre beznych ludi na kratsie vzdialenosti je to dostatocny dojazd...co sa tyka spolahlivosti, tak pri doslednej vyrobe su akumulatory aj elektromotor takmer neznicitelne, pokial je dostatocne dimenzovany menic, bude poruchovost velmi mala...ziadne vymeny olejov, filtrov, zadretych motorov, prasknutych tesneni a hlav a inych labilnych komponentov...jedine brzdy a napravy zostavaju povodne, vyzadujuce udrzbu...ale ten pocit, mat dva kufre, vpredu aj vzadu, musi byt srandovny
ako v tom vtipe, ked blondinke zdochla skodovka, otvorila kapotu, a tam prazdno, ze stratila motor, pristavila sa druha, pozrela na svojej skodovke dozadu, ze ona ma aj nahradny
tak Tesla nema ani povodny ani nahradny, a predsa ide ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)