elektromobil

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#31 Příspěvek od p32 »

Tak mi to nějak připadá, že kecáš. :lol:

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#32 Příspěvek od Ruprecht »

2 PeteBurns:
Ale vždyť ti nikdo ropáky nenutí, máš možnost volby, tak jen do toho :lol:
Až s Teslou ujedeš 550 tisíc jako já bez problémů s 1,3 felicií , můžeme pak rozebrat co to stálo.
Jinak jsou to idealistické kecy :lol:

"Nabíjať raz za niekoľko týždňov" a "parkovacie miesta pre elektrické autá zadarmo a majú zadarmo pripojku"
- být tebou neváhám a okamžitě jdu do toho :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#33 Příspěvek od rnbw »

Ja mam len 220 tisic na Mazde. Kupil som ju pred 7 rokmi z bazaru. Na motore sa menili len rozvody a zapalovacie kable+hlava rozdelovaca. Z elektroniky akurat vadne ABS cidlo a lambda sonda. Nic, kvoli comu by som ostal niekde visiet.

Parkovacie miesta s pripojkou zadarmo su teraz, ked nikto take auto nema. Ked bude tych aut viac, tak to urcite zadarmo nebude a bude to stale plne.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#34 Příspěvek od PavelFF »

PeteBurns píše:... no staci otvorit akekolvek forum, nic ine iba vsetci problemy riesia, dokonca aj na takmer novych autach co im blbnu motory a automaty, ani s mojou vyse 15r praxou automechanika to nejako nekoresponduje ;) prakticky nepoznam v celom sirom okoli cloveka, co by neriesil problemy s autom, ... atd
Takže po zavedení elektromotorů náhle jako mávnutím kouzelného proutku přestanou být auta poruchová a servisy budou skomírat až zaniknou? Nikdo už nebude řešit poruchy, protože nebudou?
Nemyslím si to. Jednak (spalovací) motor není jediný zdroj problémů v autě. Mnoho ostatních (poruchových) dílů má auto na elektriku taky. A elektrický motor bude mít taky svoje problémy se spolehlivostí. Například nafta či benzín jsou poměrně bezporuchové "součástky". Počkej až se budou na fórech probírat problémy s akumulátory, s měniči, s ložisky, s uvolněným vinutím,.... a s bufíky:-))

A až se auta auta na elektriku rozmůžou , tak cena elektřiny určitě hodně stoupne. Nějaká nová daň se najde. Na tom se nedá dlouhodobě nic získat - někde tě stát musí očesat.

Osobně proti autům na elektriku nic nemám, ale nehledal bych v nich spásu.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#35 Příspěvek od TAKJAN »

zastarala nejen spalováním smradlavé uhlovodíků, ale i předpotopní klikovým mechanismem

Ale hodně lidem a všem mým kámošům a v rodině se ta technologie moc líbí, máme ji rádi, užíváme si, když ten předpotopní mechanismus můžeme točit a točit. A přestože většina z nás jsou profesí nebo koníčkem z oboru elektro, elektromobil nám může políbit pr....
Typuji to na vyhoření :-))

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#36 Příspěvek od Hill »

TAKJAN píše:...přestože většina z nás jsou profesí nebo koníčkem z oboru elektro, elektromobil nám může políbit pr....
Jak, přestože? Já jsem k elektromobilům skeptický právě PROTO, že o elektrických strojích a přístrojích něco málo vím. Málo, přesto dost na to, abych věděl, o čem je řeč.
Nejméně elektriky měl Trabant. Na dvou traboších se třemi motory jsem najezdil bez patnácti tisíc půl milionu kilometrů a, když už něco, opravil jsem to na cestě tak, že se dalo vždycky dojet. Ano rachtaly a smrděly, ale dovezly.
Pak jsem si pořídil bouraného Swifta. Po opravě najezdil nějakých 210 tisíc km na tři válce, až se jednou za jízdy zlomil.
Tak jsem si pořídil druhého Swifta, taky víc válců neměl, jen víc dveří. Za 281 tisíc kilásků, než jsem měnil motor, se jen měnil olej, rozvodový řemen, filtry, svíčky, jednou kabely ke svíčkám a víčko rozdělovače, jednou ložiska kolem dokola a jednou výfuk. Pravda, parkovištní lišeje nepočítám, ty jsou na druhu pohonu nezávislé, jen snad auto zatížené baterkami by neuzvedla myčka ke stropu.... Loni jsem ho prodal a pořídil si, teď už čtyřválec, ale opět Swifta. A už mě trochu děsí - ten poměr mechanické a elektrické části už se mi jeví poněkud dost nevyvážený, vždyť ani přední okénka se nedodávají na kliku a vůbec přibylo kurvítek. Zatím teda dobrý, ale děsím se momentu, kdy to začne stávkovat...

Mediální masáž o výhodách elektromobilů v době, kdy není dořešená plošná dostupnost zdrojů energie (nabíjecích stanic) ani likvidace odpadu po skončení životnosti (ať už skončila z jakéhokoli důvodu) přesto zjevně dokáže padnout na úrodnou půdu. Vždyť ono se to přece stihne vyřešit ještě před první elektroautonehodou.... ano, hodina velkého trestu se přiblížila... za každý pokrok se jako vždy necháme námi volenými zástupci mocných lobby trestat v podobě vyšších cen, dalších daní... i ta bezplatná parkovací místa dlouho bezplatná nebudou, pokud zbudou vůbec nějaká.

Mimochodem, Wankelův motor je svým způsobem geniální myšlenka, ale padesát let se nedaří ho dlouhodobě utěsnit. Zvýšení kompresního poměru je bez turba stejně fyzikálně vyloučené, proto už se drží jen v autech pro soutěže, kde se předpokládá, že se bude auto, tedy i motor, servisovat po každém závodu či větším tréningu. Rozhodně se od toho motoru nedá očekávat, že by už nový dnes prošel emisemi, ani to, že mu vydrží stejný krouticí moment byť i jen 100 tisíc km (a to bych řekl, že jsem optimista). Prostě ten pokrok, který vypadal jako vtipné využití fyzikálních zákonů, jiné fyzikální zákony stále úspěšně brzdí. A to už sežralo nějakého času, práce, umu, oleje a peněz...
Tedy jako ukázka pokroku od zastaralé kliky stejně málo vhodný, jako elektromobil, zvlášť, když si ke všemu na sebe nevydělává, jak například taxík, messenger, rozvoz zboží po městě a podobně.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#37 Příspěvek od PeteBurns »

:D Pride mi to dost usmevne, ze prave na ELEKTRO fore sa budu ludia bit za pouzivanie muzealnej technologie namiesto elektrickej ;) :D tu vobec nejde o to, co sa niekomu paci, kludne sa kto chce moze vozit aj na parnom stroji, ked mu to vyhovuje :D mne netreba vysvetlovat, co je na autach ako poruchove, urcite ani elektricke auta nebudu bez poruch, no aj laikovi je jasne, aka je zivotnost elektromotora, cely system je ovela jednoduchsi, kedze je tam iba menic a motor, nic som nehovoril o kritickych poruchach, ktore sposobia, ze ostanete niekde visiet - skor som mal na mysli vsetky tie otravne veci, s ktorymi bojuje kvantum ludi, casto neuspesne, no vozia sa...je jedno, ci ide o nudzovy rezim, diery vo vykone, problemy s turbom, vstrekovacim cerpadlom, vahou vzduchu, EGR, DPF, VN modulmi atd - elektricke auto nic z toho nema...a co sa tyka tych v CR/SR zatial teoretickych uvah - co bude AK sa elekticke auta rozsiria - staci si urobit vylet do Skandinavie, uz davno su tu rozsirene, nielen Tesly, ale aj Leafy, MiEVy a Peugeoty - a cuduj sa svete, stale su parkovacie miesta pre nich zadarmo, nielen nabijacie, su oslobodene od dani, mozu vyuzivat pruhy pre bus a taxi, nemusia platit cestne myta atd. napriek tomu, ze uz je ich tu ozaj kvantum...logicky, ze sa to casom zmeni, rovnako ako kedysi s dieslami, no to su iba male bonusy, clovek nekupuje auto kvoli nim...ale kedze bola rec hlavne o Tesle, tak vacsina odporcov by si mala najskor to auto vyskusat a az potom hodnotit, ci by sa vratili naspat do ich rachotinky ;) Aj domaci bol zaryty zastanca ropakov a velkych objemov, sam ma 6.5TDi V8, no odkedy ho znamy jediny raz zviezol na Tesle, az z toho okoktavel, aky to bol zazitok, neskutocny tah, neskutocne ticho, interier ako v lietadle, a vysledok je ten, ze uz si objednal novu Teslu a zaplatil zalohu :) myslim, ze toto vravi za vsetko, aky je rozdiel medzi tymi-ktorymi technologiami...ak by som zarabal tolko, co on, takisto by som nevahal ani minutku :) inak by ma celkom zaujimalo, ze ktori z vas, ktori mali kedysi trabanty a wartburgy, co spomenul Hill, ich maju dodnes, pripadne by ich vymenili naspat za dnesne auto, kedze su take spolahlive a nenarocne na udrzbu ;) co na tom, ze smradia, nemaju vykon, ziadna bezpecnost, komfort, ABS, digitalna klima, vyhrievane sedacky, cuvacie senzory, tempomat :) proste bude to tak vzdy, darmo sa bude clovek branit vsetkemu novemu, nakoniec zisti, ze uz by sa ku staremu nevratil...nie som ziadny proamericky trkvas, prave naopak, bol som tam a zit by som tam nechcel, ale akokolvek hocikto nesuhlasi, Tesla je prelomove auto, ktore konecne vyrazne prekonalo tu pomyselnu hranicu 100km dojazdu elektrickeho auta, ktora branila ich vacsiemu rozsireniu, nabijat auto kazdy den je dost desiva predstava a je to ostara, kvoli ktorej by take auto vela ludi nechcelo, vratane mna...plus nevravim o designe prvych elektromobilov, aj tych je tu dost, co vyzeraju ako karikatura na auta z buducnosti v SCI-FI filmoch spred 30tich rokov :D dost nechapem, ze aj take hnusy na kolesach mali svojich kupcov...no Tesla je uplne o inom, ako designom, tak vykonom aj dojazdom, preto mi to vobec nejde do hlavy, ze prave take prelomove auto prislo z USA, krajiny ropnej lobby, logicky by odtial ziadne take auto nikdy nemohlo prist, kedze zahadne zmizla aj uspesna seria elektromobilov od GM ci co to bolo za kauzu vtedy :) a darmo sa niekto bude vyhovarat na ropnu lobby v USA, kludne mohli aj tu v Europe uz davno pracovat na niecom podobnom, mozno aj lepsom, je to hanba, ze kazda novinka pride z USA, ako keby sme boli neschopnejsi alebo co...a urcite nie je riesenim ropnej krizy potlacat vsetky nove projekty, hrozne rad by som videl zastancov ropakov, aki by boli mudri, keby ropa naozaj dochadzala a ceny by boli take vysoke, ze by na svojho tatosa iba smutne pozerali z okna, ako im hrdzavie - maju jedine stastie, ze este ziju v dobe, kedy ropa nekonci a aj napriek vysokym cenam paliv si to stale mozu dovolit...no stale to nevyhnutne smeruje ku koncu a bude musiet prist nieco nove, co bude plnohodnotnou nahradou za spalovacie motory...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#38 Příspěvek od rnbw »

Blabla...
Takze si mam kupit auto na baterie za 50 litrov, co je mimochodom polovica ceny slusneho bytu v Bratislave. A kde ho budem potom nabijat? Natiahnem si predlzovacku z bytu?

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#39 Příspěvek od Ruprecht »

PeteBurns: jestli potřebuješ poradit, tak ano, kup si Teslu.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#40 Příspěvek od PeteBurns »

No ak mas dost penazi, tak kludne kup, som si isty, ze sa k Mazde viac nevratis ;) hmm, skus ukecat Ftacnika, nech zriadi pripojky pred panelakmi :D pri dnesnych cenach je jasne, ze si to kupi iba niekto, kto na to ma, vratane domu a garaze...tak ci onak, casom sa to bude musiet vyriest, rovnako ako sa neustale musia riesit nove parkovacie miesta, kedze za komousov nikto nepredpokladal, ze auto bude mat kazdy...a predsa, nikto nebojuje za to, aby si ludia auta nekupovali ;) mozno okrem starych komousov, co auto ani nemaju a trcia znudeni doma a nemaju co ine na robote :D Nepotrebujem poradit, ja uz v tom mam jasno ;) poradit potrebuju zaryti odporcovia elektrickych aut, ktori budu proti nim bojovat, no v zivote v nom nesedeli a nemaju ani ponatia, proti comu vlastne bojuju a vsetky potencialne problemy dopredu odsudzuju ako neriesitelne ;)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#41 Příspěvek od rnbw »

Nejake peniaze by aj boli, lenze na ten dom a garaz k tomu by to uz nevyslo... Dalsia vec je, ze mi byvanie v byte vyhovuje (nemusim sa starat o dom a pozemok) a nebudem si kvoli autu kupovat dom. Auto mam na to, aby sluzilo mne a nie opacne.

Nove parkovacie miesta tu nebudu nikdy, komunisti chcu akurat spoplatnit tie existujuce - aby si kazdy platil kazdy rok nejaku 🤐 kartu, ale nedostane za to ziadnu sluzbu. Miesto na parkovanie bude hladat rovnako ako doteraz po okolitych uliciach.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#42 Příspěvek od PeteBurns »

Ved to je jasne, vsetko ma svoje pre aj proti...islo mi hlavne o tu kritiku elektrickych aut - hlavne Tesly S85 a pochybovanie nad ich parametrami ludmi, ktori ich nazivo ani nevideli, nieto este sa v nich viezli a mali moznost to realne porovnat...este dlho nebudu bezne dostupne pre beznych ludi, co je skoda...ku komousom sa radsej nevyjadrujem, no stavaju sa nove nadzemne aj podzemne parkoviska, ale je to celkovo bieda...ale najvacsia sranda proste je, ake su rozdiely medzi krajinami v malej Europe, hlavne ta mentalita ludi u nas, aj 25 rokov po komousoch ludia stale hladaju dovody, preco nieco nejde, zatial co inde robia vsetko pre to, aby to islo, a ono to nakoniec predsa len ide :)

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#43 Příspěvek od Ruprecht »

To je dobře že máš jasno, to se člověk tak nějak uklidní :lol:
Už tu Teslu máš? A kolik s ní máš najeto?

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#44 Příspěvek od PeteBurns »

No veru rad by som ;) myslim, ze taxikari najazdia dost km rocne, prve Tesly tu boli pred dvoma rokmi, netusim, kolko uz najazdili, ale kedze pribudaju, urcite maju ludia pozitivne skusenosti...jeden isiel cez zimu do Osla, 420km presiel aj v takom chladnom pocasi, takze tie akumulatory to zvladaju, ci niekto veri alebo nie...ja osobne by som potreboval dojazd aspon 1500km, takze si budem musiet este chvilu pockat :) ale pre beznych ludi na kratsie vzdialenosti je to dostatocny dojazd...co sa tyka spolahlivosti, tak pri doslednej vyrobe su akumulatory aj elektromotor takmer neznicitelne, pokial je dostatocne dimenzovany menic, bude poruchovost velmi mala...ziadne vymeny olejov, filtrov, zadretych motorov, prasknutych tesneni a hlav a inych labilnych komponentov...jedine brzdy a napravy zostavaju povodne, vyzadujuce udrzbu...ale ten pocit, mat dva kufre, vpredu aj vzadu, musi byt srandovny :) ako v tom vtipe, ked blondinke zdochla skodovka, otvorila kapotu, a tam prazdno, ze stratila motor, pristavila sa druha, pozrela na svojej skodovke dozadu, ze ona ma aj nahradny :D tak Tesla nema ani povodny ani nahradny, a predsa ide :)

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#45 Příspěvek od Ruprecht »

A ták, pán je teoretik, tak to jo :lol:

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“