Stránka 3 z 4

Napsal: 11 kvě 2014, 16:42
od p32
No, jestli to není spíše o tom, že za své peníze máš to, co jsi chtěl. Ano, kdybych kupoval TV za 6-7 TKč na 5 let, tak máš pravdu. Ale vůbec ne kvůli tomu, kolik vydrží, ale kvůli tomu, že ji za 5 let někomu dám na dalších 5 let a koupím si novou, neokoukanou. Když si koupím nové auto, tak musím taky vědět, na co ho mám a ne si za půl roku vymýšlet něco jiného. Někde to výrobce musí ušetřit a motory v pohodlí stále vydrží těch 500 tisíc km, ale nepleť si motory s těmi malými hračkami s turby, tam to logicky nikdy bez dalších investic po 4-5 letech nic moc nevydrželo. No, a porovnávat škodovky např. s Toyotama je dost trapné. Každý má to, co si vybral a chtěl. Když vidím na silnici staré Audi, BMW či Fábku s pruhy a mladého řidiče se šiltovkou, tak je jasné co se bude dít na křižovatce a při předjíždění. Opět mistr světa, co mu zase nedala (maminka svačinu do sáčku). Do staršího auta se musí investovat jako do předaného počítače - nová instalace OS a ostatního (brzdy, řemeny, tekutiny, gumy a další drobnosti za pár desítek tisíc Kč). Nejvíce je to vidět u 5-6 let starých škodovek - zlaté auto, nikdy jsem tam nemusel kromě benzínu a oleje nic dávat (přeloženo - sral jsem na údržbu a tu si teď vyžer ty !).

Napsal: 11 kvě 2014, 18:35
od EKKAR
PeteBurns píše:Kazdy moderny motor musi vydrzat ovela viac ako 500tis km, rozdiely v materialoch a technologiach su minimalne...ale to je samozrejme vzdy za predpokladu spravnej udrzby, vymeny oleja, filtrov atd...pouzival sa longlife, ktory este casto nebol meneny vcas, nie je sa potom co cudovat, ze sa motor opotrebuje ovela rychlejsie...druha vec je, ze moderne motory pouzivaju napriklad uz zmienene hydraulicke zdvihatka, ktore maju svoje vyhody aj nevyhody...zvlast na 24 ventilovom motore logicky nemozu mat rovnake rozmery, ako na 8 ventilovom motore, takze odchadzaju skor...i...
Tak nevím, co bereš nebo co hulíš, ale musí to bejt "betálnej matroš" - moderní motor, aby vydržel půl mega km, nebo že chceš tvrdit, že 8V má míň součástek než 24V, jako by to byly oba dva čtyřválce (24V je obvykle 4-ventilovej ŠESTIVÁLEC = jako ta výš vzpomínaná audina, která je navíc ještě V6, ale to ty zdá se úspěšně opomíjíš), to je opravdu tvorba hodná Andersena nebo Erbena. Nikdo jinej by tohle nedokázal.

A abys neřek, že tě tady jen osočuju: u "moderního" motoru z řady TSI u koncernu VW si majitelé blahopřejou, když nemusejí měnit rozvodovej řetěz v "takzvaně celoživotnostním provedení" už po 15tkm, ale až po 20tkm - co si myslíš, vydrží ten motor nájezd přesahující řekněme 150 tkm? Dnes jsem se vrátil z víkendu na Moravě, byl tam se mnou člověk s oktávou III motor 1,4 TSI 103kW - má najeto cca 18tkm - a auto ho už upozornilo, aby dolil olej do motoru, protože je na dolní hladině!!! Ani blbej a skoro 30 roků starej favořiť, ani o málo mladší filcka s motorem koncepčně 60 roků starým a ani můj koncepčně 40 roků starej atmosférickej šestnáctiventil si od výměny k výměně nevezmou z olejový náplně ani decku - tohle je NEJMODERNĚJŠÍ motor, ale volej žere pomalu jak stará šádyna, protože u jinejch majitelů je olejožravost na hodnotě mezi 0,5 a celým litrem NA 1 TISÍC NAJETEJCH KM, neboli náplň, která má údajně životnost až 30tkm nebo 2 roky je motorem v nejkrajnějším případě mezi dvojicí výměn sežraná 6x !!!!!! To je ekonomie provozu, když litr Long life oleje stojí na pultě kolem 300,- českejch a může se počítat, že na 3 nádrže benzínu se do motoru ten litřík olejen "oklopí" taky!!! O ekologii ani nemluvím, co udělá spalování oleje s emisema, byť i s katalyzátorem...

Takže se prober - konstrukčně předprogramovaná životnost motoru auta je dnes maximálně 10 let - a to ještě za předpokladu, že bude každej rok týden v servise a nebude se mu čunit příkoří v podobě zimních startů, courání po městě a předjíždění v neohřátým stavu. V případě provozu, běžně provozovanýho obyčejným člověkem vydrží motor 5-6 let a bude konec...

Napsal: 11 kvě 2014, 21:21
od PeteBurns
Ekkare, ja zase neviem, co hulis ty ;) ten moj "matros" su moje dlhorocne skusenosti ako mechanika s praxou, nie teoretika, sediaceho za pocitacom :) Ja zase nechapem, co na tom nechapes ty, modernym motorom myslim moderny motor, cize za poslednych max. 20 rokov, priamy vstrek, male vyrobne vole, moderne materialy atd, ziadny rozklepany traktor priamo od vyroby ako kedysi, kde tolerancie lietali v desatinach a podobne...moderny motor ma minimalne tolerancie a pri dodrzani kvality oleja a jeho vcasnej vymeny neexistuje, aby pri 500tis km este stale nebol ako novy - a nejedna sa zdaleka iba o audinu, mal som rozobratych x motorov od roznych vyrobcov, ktore aj pri tom pocte km vyzerali ako nove, ako plochy valcov, tak vacky atd a kompresie boli takmer rovnake, ako na novom motore...a kedze tu bola spominana audina 2.5TDI, tak samozrejme, ze som mal na mysli V6, ktora je na tom ohladom kazivosti komponentov najhorsie, aby pripadni zaujemci boli varovani...a nechapem, co na tom nechapes, ze napr. fiat ducato 2.5TDI ma styri piesty, jednu vacku, osem ventilov, ziadne hydraulicke zdvihatka, ziadne vahadla, zatial co spominana audina rovnako 2.5TDI ma sest piestov, styri vacky, 24 hydraulickych zdvihatiek co dlho nevydrzia, 24 vahadiel co sa lamu, rozvody maju dva remene namiesto jedneho, sest kladiek namiesto dvoch atd atd, uz chapes, co som mal na mysli, ake rozdiely v investiciach cakaju majitela pri potrebe oprav? Ale tvrdit si moze kto chce co chce, pri spravnej udrzbe bude ako ten motor z fiatu, tak z tej audiny aj po 500tis km este stale v perfektnom stave, pripraveny na dalsich 500tis km...ale aj take sroty ako skodovky mali svoje svetle kusy, sam som mal feliciu s vyse 300tis najazdenymi km a motor isiel krasne ako hodinky, klobuk dole...kazdy majitel dobre udrziavaneho auta s vacsim motorom velmi dobre vie, ze po 500tis km je motor iba dobre zabehnuty ;)

Napsal: 11 kvě 2014, 22:14
od TAKJAN
16 let starý osmiválec 3,5l. 270kkm. Naprosto OK. 32 ventilů a zdvihátek atd atd. Najede dalších 200kkm. Samozřejmě řetěz. Před lety sundána hlava z motoru, asi 200kkm. Ve válcích, naprosto jako nové, bylo vidět honování. Chtěl bych vidět moderní motor, dnešní teda.

Napsal: 11 kvě 2014, 22:56
od PeteBurns
Naposledy, co som bol v Belgicku pre auto, nebolo ani jedine pod 300tis km, bezne tam boli auta so 400tis km a viac, vsetky v dobrom stave...inzeraty pre zaujimavost :) http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fi ... res=EXPORT
alebo http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... res=EXPORT
pripadne http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw ... age=900000
takze aj VAG koncern dokaze vyrobit motor s dobrou zivotnostou ;)

Napsal: 12 kvě 2014, 13:24
od EKKAR
Přesně, takovýho pašíka dovezou chytráci do Kocourkovska, odcouvají mu půl mega a jako velmi zachovalýho ho minimálně za 200 klacíků prásknou spořivýmu českýmu človíčkovi...

Napsal: 12 kvě 2014, 15:45
od PeteBurns
Druha vec je ale fakt, ze castokrat je ovela lepsie kupit auto s 500tis km, najazdenymi na dialniciach a dlhych tratiach, nez ine s 200tis km, odjazdenymi po meste, hlavne u nas :) ale kedze ludia pozeraju iba na stav km, namiesto aby pozerali na technicky stav auta, tak maju, co chcu :)

Napsal: 12 kvě 2014, 16:32
od PixelOrgy
TAKJAN píše:16 let starý osmiválec 3,5l. 270kkm. Naprosto OK. 32 ventilů a zdvihátek atd atd. Najede dalších 200kkm. Samozřejmě řetěz. Před lety sundána hlava z motoru, asi 200kkm. Ve válcích, naprosto jako nové, bylo vidět honování. Chtěl bych vidět moderní motor, dnešní teda.
Znacka? :-)

edit... az ted vidim osmivalec

Napsal: 12 kvě 2014, 21:41
od TAKJAN
Nejlepší. Bawo:-))

Napsal: 12 kvě 2014, 22:12
od PixelOrgy
ja si to myslel... mas u me +bod :D

Napsal: 12 kvě 2014, 22:35
od PeteBurns
Ja si zase myslim, ze VAG 4.2 V8 40V je este lepsi ;)

Napsal: 12 kvě 2014, 22:49
od Lukas-Peca
Myslím, že 129.0 V12 TDi biturbo musí stačit každému ;-)

Obrázek

Jinak v autě bych diesel taky nechtěl.

Napsal: 12 kvě 2014, 22:55
od rnbw
Opravovat tych 40 klepajucich ventilov musi byt zabava :lol:

Napsal: 13 kvě 2014, 13:18
od EKKAR
Motory do lodí nebo těžkejch lokomotiv obvykle víceventilovou techniku nepoužívají, jejich oblast výkonů nepotřebuje extrémně rychlý plnění spalovacích prostorů - o to se stará přetlak vytvářenej turbem. Tudíž zobrazenej V12 má s 99,9% pravděpodobností "pouhejch" 24 ventilů.

P.S. jinak po tratích bývalýho Československa se taky "prohánívávaly" lokomotivy, který měly pouhej 1 ventil na válec...

Napsal: 13 kvě 2014, 14:16
od TAKJAN
Taky to mohou být dvoutakty..