Stránka 3 z 4

Napsal: 19 zář 2006, 11:08
od hafca
Perfektní tip, musím se po něm u nás poohlídnout.
Dík hafca

Napsal: 20 zář 2006, 20:16
od adamx
A prečo to chceš napajať s PC? Zober napájanie palubnej siete. Z 13,5V ti 7805 5V spraví .

Napsal: 20 zář 2006, 21:41
od hafca
Já vím, že by to tak šlo, ale když je na portu napětí, proč k tomu tahat další kabel s napájením. V pátek budou ty stabilizátory, tak se uvidí. Když bude nejhůř, tak to budu muset udělat, ale doufám, že nebude.

Napsal: 21 zář 2006, 07:36
od Raptor181
Ten stabilizator tam moze byt 78LL05 uplne v pohode. Trosku zle to riesia HAFCA. Presne ako povedal ADAMX. Napajaj to z auta. a SI9243 ja aj starsie auta ako su tvoje.

HAFCA a neviem aky kabel chces este tahat? da sa to vsetko jednym kablom.

Napsal: 21 zář 2006, 10:39
od hafca
Další kabel, je obrazně řečeno, musim to někam napojit a v zapalovači už je notebook. A s tím SI9243 jsou dělané kabely na OBD2. Proč by jinak na diagnostice používali redukci z OBD2 na ALDL s nějakou krabičkou, která to přizpůsobuje? A proč by vůbec dělali novější a komplikovanější zapojení, kdyby to s MAXem chodilo?

Napsal: 21 zář 2006, 10:49
od Raptor181
A preco do zapalovaca? Chces robit diagnostiku a ani nevies ako to funguje. S maxom to funguje, ale CANBUS je uz rychlejsi prenos a da sa pekne kodovat co na rozdiel od K-line neslo. A pri canbuse je komunikacia po dvoch drotoch a pri k-line len jeden. ALDL je stary system diagnostiky ktory je na ustupe.

Napsal: 21 zář 2006, 11:03
od hafca
A co já s tím? Mám tam starou ŘJ a ta používá ALDL a tak musím mít k tomu taky kabel. Jinej s tím nejede. A už vůbec nechápu co má společnýho napájení elektroniky v kabelu s diagnostikou. Napájení má jen dvě možnosti a já si vybral tu, která to krmí z portu, z důvodů, který jsem napsal výš. Konektor pro diagnostiku je v kabině. Nebo mi chceš namluvit, že je lepší táhnout z venku kabel od baterky, nebo rozebírat palubku, abych někde našel 12V?

Napsal: 21 zář 2006, 11:27
od Raptor181
Nemusis nic rozoberat. Na pine 16 mas 5V a na pine 4 a 5 je GND. Kline je pin 7. Plati to na NUBIRU 99-2001.

Diagnostika: http://daewooclub.com/viewtopic.php?t=5138

Soft? http://winaldl.joby.se/

Napsal: 21 zář 2006, 12:33
od hafca
Ten soft znám. Nevím jestli se oba bavíme o stejném konektoru, ten který mám v autě vypadá takhle: Obrázek
je to jen 12 kontaktů a z nich jsou zapojené jen F-H-B-A-M. U těch F a H nevím k čemu jsou, nikde jsem to nenašel.

Napsal: 21 zář 2006, 12:57
od Raptor181
Jo, to je este stara zasuvka.
G by malo byt 5V
A GND
B l-line
M k-line

Toto by malo platit pri diagnoze motora a ABS. Pri airbagu je to
A GND
B l-line
K k-line
12V sa musi natiahnut zo zapalovaca.

Napsal: 21 zář 2006, 13:36
od hafca
Je to asi ještě jinak. Tohle jsem našel k zapojení tý zásuvky:

[A] (Black) Ground
(Green) Diagnostic terminal
[C] Air Injection Reaction. Pulled to ground. (if used)
[D] Service engine soon lamp (if used)
[E] (Red) Serial data [160 baud PWM]
[F] T.C.C. Pulled to ground. (if used)
[G] (Yellow) Fuel pump (+12V = "ON")
[J] T.C.C. Norm. +5V. Pulled to ground ??? (if used)
[M] Serial data [8192 baud] (if used)

Ale jak sem psal, v té zásuvce jsou osazené jen ty piny, co jsem popsal, žádné další tam nejsou. Holt Korea. Zkouším to jen na tom M a A, ten propoj tím odporem tam údajně nemusí být. Jestliže se to propojí odporem menším než asi 100 ohmů, nebo natvrdo, pak přes kontrolku check na palubce se vybliká kód poruchy.

Napsal: 21 zář 2006, 22:01
od TomasX
adamx píše:....Chcem sa spýtať ,že čo mám s fabiou ,keď mi veľa žerie a VAGCOM nevypisuje žiadne chybové kody. Čidlo teplomera aj lambdasonda su OK.
To je jednoduché. Vyhoď ten element mezi pedálama a volantem. :wink:

Napsal: 21 zář 2006, 22:10
od Raptor181


Napsal: 22 zář 2006, 06:02
od Hill
Vyšší spotřeba má zpravidla příčiny jinde, než v čidlech: měkké gumy (ráno už moc teplo nebývá), netěsná sací soustava, přiucpaný katalyzátor a/nebo vzduchový filtr, vůle či naopak nános kolem škrticí klapky, třeba i jen už to mají svíčky za sebou... a výrazně se na tom podílí i změna způsobu jízdy.
Jestli ti žere tak o 15% víc, než dřív, aspoň na tuhle stranu od Beskyd je to tím, že ve městě se čyřicítkovou zónou, kde jsi jezdil i na čtyřku, nemáš teď ani moc příležitostí jezdit na trojku, mimo město málokdy dáš pětku, to vše proto, že se věčně za někým couráš. Nebo tam za tři resp. za pět přesto dáš, ale s motorem podtočeným pod 2000/min Fabie dost brutálně nasává.
Prozkoumej tohle, než zasáhneš do elektroniky.

Napsal: 22 zář 2006, 21:44
od adamx
Ďakujem všetkým za rady. Dnes som tú fabiu čo vela žrala predal inému "elementovi medzi sedlom a volantom" .