Stránka 3 z 3

Napsal: 21 lis 2014, 21:30
od PeteBurns
Tak som si dal tu namahu a precital ten odkaz z toho fora, a mozem povedat, ze nie zavada je klasicka, ale ludska hlupost je klasicka ;) Niekedy, a to dost casto, su tieto fora viac na skodu, ako na osoh, vsetci maju pocit, ze ak jeden clovek zisti pricinu problemu, automaticky to plati na vsetkych ostatnych, co je samozrejme uplny nezmysel...jasne, problem je v starteri, ktory toci ako ozivot ;) :D Mozne priciny som vymenoval, pri ich pocte je kazdemu jasne, ze x ludi s tou istou diagnozou moze mat y roznych pricin a ziadne univerzalne zazracne riesenie neexistuje...a pokial existuje, tak zazracne urcite nebude, ak bude v riti napriklad cerpadlo, tak taketo dorobenie blbosti nepomoze nadlho a az ked clovek nenastartuje vobec, az potom zrazu zacne skutocne hladat pricinu a bude sa ju snazit naozaj riesit, nie iba nasledky, ale to uz moze byt dost neskoro ;)
A co takto jedno z dalsich "rozumnych" a spolahlivych rieseni, navrtat dieru do karoserie a napojit kluku, ako kedysi na skode penazi, a pomahat starteru ;) :D Alebo najlepsie oboje spolu s tym vypinacom na palubovke, to bude zaujimave vysvetlovanie pri predaji, aku vybavu tato ochcavka ma :lol:

Napsal: 21 lis 2014, 21:45
od Phreil
EKKAR:
Jde mi jenom o to schema, o motorech se budu bavit jinde,
pripada mi, ze temito vyroky pouze zastiras neschopnost podat pozadovany navrh zapojeni...

Napsal: 21 lis 2014, 21:58
od masar
ok1hga píše:
masar píše:Můžeš zkusit tohle:
:wink:
jenže by mělo fungovat obráceně . . .
když je kontrolka nabíjení zhasnutá (už běží motor), měl by být ten odpor zkratovaný
Ano, je použité opto-relé KAQ414 s funkcí "normall closed", v GME za 60,-kč. Dík za upozornění :wink:

Napsal: 21 lis 2014, 22:46
od EKKAR
Phreil píše:EKKAR:
...
pripada mi, ze temito vyroky pouze zastiras neschopnost podat pozadovany navrh zapojeni...
Ne neschopnost - sbastlit časovač s NE555 ještě umím a taky chápu WCG, ale protože taky chápu ten motor, kterej se u tebe rozhodně spíš trápí, tak s nějakou radou nespěchám. Kdybys totiž jen polovičku tý námahy, kterou tady věnuješ hledání oje.bávky, věnoval uvedení motoru do aspoň trochu optimální kondice, žádný takový zapojení už bys nepotřeboval ...