Žárovka H7

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#31 Příspěvek od satam »

Hm, něco na tom bude. A jak to svítilo? Řekl bych, že svítivost musela být menší, než u klasiky. Nebo se pletu?

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#32 Příspěvek od Celeron »

H7 V C4 Pikaču odcházely jedna za druhou ať se tam dala H7 za pajsku nebo za dvě kila. Je to plastovým reflektorem, kterej nechladí patici a žárovku jako plecháč. Zkoušel jsem předřadník z odporobýho drátu na kterým zůstávalo 0,8V. Větší úbytek byl už znát na svítivosti. Výsledek byl, že žarovky nevydrží 2-3 měsíce ale půl roku, takže taky žádný nic moc řešení. Ale už se od jara chystám na dodatečný chlazení patice Al chladičem. Vím o lidech, co to mají v autech a žárovky vydrží několik let i bez předřadníku. Zkoušel jsem to zatím jen na stole a chladič snižuje teplotu patice o cca 40 stupňů. Problém je, že potřebný profil už více než rok v Alupě nemají. Je podobný typu 730610, ale je větší a hlavně musí mít 15 mm tlustý základ bez žeber.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#33 Příspěvek od satam »

Na chlazení nejen patice, ale celého reflektoru má vliv i to sklo nebo "sklo" reflektoru. Klasické sklo, i když je v podstatě tepelný izolant, vede teplo a tedy i chladí daleko lépe než plast. Proto ve světlometech se skleněným "sklem" vydrží žárovky podstatně déle, než se "sklem" plastovým. Pochopitelně se to týká situace za jízdy, při stání je to jedno.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#34 Příspěvek od TAKJAN »

Jo, H4 jsou pořád nejlepší. Velké, chladí se...A obě vlákna mohou klidně svítit současně

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#35 Příspěvek od Celeron »

TAKJAN píše:Jo, H4 jsou pořád nejlepší. Velké, chladí se...A obě vlákna mohou klidně svítit současně
Šak v nich není stejnej ekologickej halogenovej sajrajt jako v H7. H7 jsou prý zmrvený už při konstrukci, je v nich náplň, která není tak účinná při "vracení" materiálu zpšt na vlákno jako u H4. A k tomu ještě ty nechladící plastový paraboly. V Pažoutovi 405 jsem běžně svítil oběma vláknama H4 i desítky minut.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#36 Příspěvek od satam »

To je pravda, ale svícením obou vláken současně se dost podstatně snižuje životnost. Naštěstí většinou obě vlákna současně nesvítí. :wink:
pro Celeron: S tou náplní je to nějaký blábol. Netuším, proč by výrobce, který vyrábí jak H4, tak H7 (a spoustu dalších) plnil baňky různým "halogenem" už proto, že halových prvků je málo, konkrétně 4, a jejich vlastnosti se podobají (proto také patří do skupiny halových prvků,že?).
Naposledy upravil(a) satam dne 13 pro 2016, 22:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#37 Příspěvek od Hill »

satam píše:Hm, něco na tom bude. A jak to svítilo? Řekl bych, že svítivost musela být menší, než u klasiky. Nebo se pletu?
Při stejném napětí na baterce (s běžícím motorem bylo na obou kolem 13,8 V) se napětí na žárovce lišila jen asi o 0,2 V, ustálený proud byl téměř shodný (nejistota měření kompenzačním klešťákem s Hallovou sondou 2,5% to nedovolila přesněji stanovit), takže rozdíl nebyl vidět.
Přece jen je na přívodech víc znát úbytek při proudu za studena. Proti odporu svítícího vlákna je však vliv odporu přívodů nepodstatný a přitom samostabilizační nelinearita odporu vlákna ještě trochu funguje.
Měřili jsme to za denního světla, navíc ta auta nemají stejné reflektory, takže luxmetr by byl stejně k ničemu. Ale, protože, jak jsem psal, ve všech těch autech jezdím, řekl bych, že svítí stejně. Pravda, Superby s xenony svítí o něco víc. V zahraničí je to jedno, tam vodorovné značení na silnicích vidím vždycky, ale u nás ty žárovky (bez ohledu na značku auta) jsou často nedostatečné: s xenony čáry vidím, druhý den jedu autem se žárovkami a to značení spíše jen tuším. Ale obávám se, že to není vinou těch světel.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#38 Příspěvek od TAKJAN »

Možná jsem to tu psal. Brácha při výměně "čumáku" na pežotu měl místo čtyřoké masky, kde byla klasika zvlášť dálky/tlumené jen dvouokou, tak zapojil obě vlákna, ale tlumený svítí furt, jasně. Jezdí hodně, i v noci a žárovky drží. Já na to přišel náhodou po letech, ještě se divil proč ne.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#39 Příspěvek od Celeron »

satam píše:pro Celeron: S tou náplní je to nějaký blábol. Netuším, proč by výrobce, který vyrábí jak H4, tak H7 (a spoustu dalších) plnil baňky různým "halogenem" už proto, že halových prvků je málo, konkrétně 4, a jejich vlastnosti se podobají (proto také patří do skupiny halových prvků,že?).
Pokud je to blábol, tak ho vygeneroval technik na zastoupení Osramu, Praha10, poblíž Slávie, kde jsem se příležitostně jednou zastavil. 8-)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#40 Příspěvek od satam »

pro Celeron: Na jedné straně máš pravdu, že ty náplně nejsou vždy stejné, na straně druhé jsem zjistil, že "Žádná z užívaných náplní nedokáže přenášet wolfram zpět na ztenčenou část vlákna, což je často tradovaný blud.".
Tím tedy padá Tvůj hlavní argument a pokud ho vygeneroval technik Osramu, měl by si doplnit znalosti a doškolit se. :D

Myslím, že pes bude zakopaný spíše u výrobců a týká se kvality jejich výroby.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#41 Příspěvek od TAKJAN »

Při svícení dálkovými (H7) jako denní - 30% výkonu běží ty žárovky určitě bez toho halogenového cyklu a jsou normálně čiré, v pohodě a svítí vlastně furt. A že by halogenka na 230 vydržela víc je jenom přání.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“