Záhadná indukční cívka křovinořezu

Problémy s elektrickým nářadím

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od Zaky »

Je to ČÍNSKÝ výrobek, to, že ho prodává Pšonek nic neznamená. Podívej se na Ebay nebo Aliexpresu, nebo tady: https://www.google.cz/search?q=50ccm+gr ... ss+trimmer&* je to pořád tentýž křoviňák v různých barvách a s mírně různou kapotáží. S tím podkládáním klapky jsem to nějak nepochopil, prostě studený motor - dám sytič, protočím, pustím zapalování, nastartuji, po chvíli vypnu sytič. Teplý motor staruje v pohodě napoprvé a samozřejmě bez sytiče. Nevím, proč by se mělo něco podkládat.

cirus
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 252
Registrován: 24 lis 2008, 01:00

#32 Příspěvek od cirus »

Zaky píše:Je to ČÍNSKÝ výrobek, to, že ho prodává Pšonek nic neznamená. ... S tím podkládáním klapky jsem to nějak nepochopil...
To je jedno. Prostě jsou tam polské nálepky, montují to Poláci údajně z japonských dílů.
Prostě jsem po montáži karburátoru nechal více otevřený volnoběh a chytlo to v pohodě. Aby nebyl volnoběh moc roztočený, tak jsem šroubek vrátil. No a při novém studeném startu jsem ho zase víc otevřel. Abych nemusel šroubkem furt hýbat, tak napoprvé ho trochu podložím (třeba sirkou). Teď jsem se ale dozvěděl, že volnoběh se má nastavit do takové polohy, kdy vypne spojka. To jsou docela větší točky než jen takové to převalování. Tak to teda asi má být a žádnou sirku tam dávat při studeném startu nemusím.
JENŽE:
Dnes jsem křoviňák vyzkoušel v praxi a sekal jsem s ním asi 25 minut bez problémů - seká bezvadně. Při přecházení na další místa jsem ho vypínal a pak zase bez problémů startoval. Skončil jsem a křoviňák položil na stůl. Asi za 10 minut jsem ho chtěl uklidit, ale ještě jsem chtěl zkusit jak startuje.
UŽ NENASTARTOVAL!
Takže zase trochu jinak než předtím. Tentokrát běžel jak dlouho bych asi chtěl, ale po vypnutí (horký) nestartoval. Zkusím to zítra stejně tak a uvidím, jestli opravdu budu muset koupit novou cívku. Když nebude chtít horký startovat, tak se podívám jestli hází svíčka jiskru a když ne, tak je to jasný - koupit novou cívku. Pakárna!

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#33 Příspěvek od Soemtron »

Zde je o 600 dražší. Jaký je v nich rozdíl ?
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#34 Příspěvek od Zaky »

Je tam víc výbavy, štít, kovová strunová hlava, cívky se strunou, to jsem já ve výbavě neměl, ale křoviňák stál pod 2000,- To o japonkých dílech jsou bohapusté kecy, jediná souvislost s Japonskem je ten opajcnutý karburátor Walbro :-)
EDIT: koukám, že teď už je za obě ceny výbava stejná, tak to bude jen o větší marži prodejce, no.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od Michal22 »

Postup pro startování křovinořezu (v mém případě Oleomac):
1. nacepovat benzín
2. zapnout (= vypnout blokování) zapalování
3. sytič dolů (= otevřen)
4. zmáčknout rukojeť plynu na max. a v této poloze zaaretovat
5. startovat
6. po nastartování ukončit aretaci plynu a hned přivřít sytič

Křovinořez používám už přes dvacet let, startuji jej pořád stejně. Tak to zkus i ty. Proto tam na plynu tu aretaci máš. Nebudeš muset strkat někam sirky.

A samozřejmě to platí pro studený motor. Při zahřátém (a to i mírně) startuji bez plynu a sytiče.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

cirus
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 252
Registrován: 24 lis 2008, 01:00

#36 Příspěvek od cirus »

Michal22 - vyzkoušel jsem tvoji metodu startovaní a funguje! Akorát jsem to dělal tak, že mi to nejprve jen baflo a hned chcíplo, tak jsem napodruhé přivřel sytič (klapku vzduchu) do poloviční polohy a už se to rozběhlo do plynulých otáček a po povolení plynu (aretace) to drží volnoběh a po zahřátí klapku postupně úplně otevřu..
Takže to vypadá, že cívka je v pořádku. Nepochopím však, jak píšu na začátku, proč to po chcípnutí neházelo jiskru a přesto to "kopalo". Teď to vypadá normálně, snad proto, že jsem všechno rozebral co se dalo. :roll:

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#37 Příspěvek od Michal22 »

Tak hlavně že to funguje 8-)
Proč ti to blblo, to asi nikdy nezjistíš. Nebo se ti to zopakuje, zase budeš hledat. Občas jsou to nevyzpytatelné stroje.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

cirus
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 252
Registrován: 24 lis 2008, 01:00

#38 Příspěvek od cirus »

Tak nevím co mám dělat. Připadám si jako blbec. Podle Michal22 nastartuji, sekám cca 5min a když narazím na větší porost (otáčky trochu klesnou) couvnu a rozběhne se do normálních otáček a pak najednou chcípne a už nenastartuji žádným způsobem. Teprve po úplném vychladnutí mohu znova nastartovat způsobem podle Michal22.
Mám také pilu STIHL a neumím si představit někde v lese takové problémy. Ta prostě vždy spolehlivě nastartuje (studená se sytičem) a teplá na jedno zatáhnutí.
Něco je s tím křovinořezem špatně.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#39 Příspěvek od EKKAR »

cirus píše:.... Něco je s tím křovinořezem špatně.
Jo - BYL LACINEJ .... A dokud si všichni nebudem pamatovat, že nejsme dost bohatý na to, kupovat si laciný věci, budem podobnou pitomost dělat dál a dál ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#40 Příspěvek od Michal22 »

To mě připomíná, jak soused kdysi koupil synátorovi čtyřkolku z číny. Jetou.
V bazaru mu ji předvedli, dovezl ji domů, aby to bylo překvápko k Vánocům, tak ji schoval u známého v garáži.
Pár dní před Vánoci ji chtěl zkusit, nenastartoval. Tak honem mazal do toho bazaru, nechal to tam. Do Vánoc mu to opravili, že byla vadná cívka. Předvedli, projeli, OK. Na Vánoce došel do té garáže, a opět nenastartoval. Tak ji dotlačil domů, synátorovi ji předal s tím, že momentálně nefunguje, ale že ji hned nechá opravit. Dovezl ji do bazaru, za pár dní mu volali, že je zase vadná cívka, že je to tím, že stroj nechává ve vlhku 8O
Tak se s nimi pohádal, že přece nemůže nechávat čtyřkolku v obýváku, nechal si to opravit jinde a nějakou dobu mu to tak jezdilo.
Tak asi tak ke kvalitě těch strojů.
Jinak by to asi chtělo nějakou cívečku na VN káblík k cívce, zapojit ji na nějaký indikátor, který by ukazoval, zda jde do napětí.
Pokud ano, tak potom někde přívod paliva (bordel, skřípnutá hadička apod).
Nám doma takhle nějak stávkovala čtyřtaktní Stiga, nakonec byl proklepaný kábl k zapalování, kostřil na šasi.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#41 Příspěvek od Nakadah »

V těch "Walbro" karburátorech na pilách a křoviňácích časem ztvrdnou membrány uvnitř. Buď pak benzín vůbec nejde a nebo se to totálně uchlastá.
V Oleomac pile jsem měnil membránu po asi 8mi letech letos, v kámošově china pile po roce provozu taky letos.

cirus
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 252
Registrován: 24 lis 2008, 01:00

#42 Příspěvek od cirus »

Stále nestartuje.
Musím to znova rozebrat a vše prohlédnout.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#43 Příspěvek od petrfilipi »

Kdysi a kdesi jsem četl, že u zážehového motoru mohou být jen dvě závady:
buď není co zapálit, nebo není čím zapálit.
Naštěstí obě tyto důležité věci jsou na sobě dost nezávislé.
Pokud Ti to tedy nedává jiskru tak udělej vše pro to, aby ti to jiskru dávalo, a to jak za tepla, tak za studena. Když Ti pak motor chcípne, připoj jinou (vyndej stávající) svíčku a zkus ji na bloku motoru. Prostě to jiskru dávat musí - vyjma případů, kde jsi na plném slunci, pak ji nemusíš vidět, ale zase ji třeba slyšíš nebo se natočíš tak, aby bylo jiskřiště svíčky ve stínu. Jiskru to prostě dávat musí. Až vyřešít toto, můžeš přistpupit k druhé věci - dodávce paliva. Já jsem nedávno koupil nefunkční křovinořez Husqvarna a dovolil jsem si to jen proto, že původní majitel neuměl ani správně napsat slovo Husqvarna. Problém byl v dodávce paliva, kdy bylo sítko v karburátoru tak zanesené, že vypadalo, jako kdyby ho někdo přetřel silikonovým tmelem. Takže jsem na karburátoru vyměnil obě plošná těsnění (preventivně), sítko (má opravdu mikrodíry), vahadlo u ventilku (bylo celkem slušně proklepané) a to bylo asi vše. Křoviňák jede jako zamlada.

Petr

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#44 Příspěvek od Michal22 »

Zkoušení jiskry mimo spalovací prostor může mít jedno úskalí- pokud je jiskra "slabá", tak na vzduchu ještě v jiskřišti může přeskočit, ale ve spalovacím prostoru, za zvýšeného tlaku, už nemusí.
Ale to jen tak na okraj, většinou buď jiskra je, nebo není.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

cirus
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 252
Registrován: 24 lis 2008, 01:00

#45 Příspěvek od cirus »

petrfilipi píše:...není co zapálit...
to je ta závada!!
Když nechce chytit, vyndám svíčku, stříknu do válce trochu benzínu ...a čapne. Pak běží. Když křoviňák vypnu, normálně ho pak nastartuji při otevřené klapce. To i za několik hodin. Druhý den už zase musím vstříknout benzin přímo do válce. Chyba je tedy v karburátoru. Měl jsem ho několikrát rozebraný, je to vše nové, takže bez vad. Nerozumím principu a funkci toho karburátoru, nevím kudy teče benzin do té trysky. Prostě při startování to nemá směs. Jakmile naskočí, tak běží. Pak se asi moc zahřeje a chcípne. I když je moc horký, nemá směs a nenastartuje. Musím stříknout přímo do válce. Neumím seřídit trysku, nikde jsem nenašel postup, nebo zkušenost s opravou karburátoru.
Je to k zbláznění. :evil:

Odpovědět

Zpět na „Elektrické nářadí“