Startovací kabel
Moderátor: Moderátoři
Proto sem nakonec skončil u hotových kabelů, protože materiál samotný (ve velkoobchodních cenách) byl cenově srovantelný..
Mrkni po kleštích na obalované elektrody.
Pokud Ti nebude Překážet jejich izolace, bude to rozhodně lepší volba, která JE ROBUSTNÍ. Třeba najdeš provedení, které se Ti bude líbit..
Mrkni po kleštích na obalované elektrody.
Pokud Ti nebude Překážet jejich izolace, bude to rozhodně lepší volba, která JE ROBUSTNÍ. Třeba najdeš provedení, které se Ti bude líbit..
- Přílohy
-
- kleště svářečka.jpg
- (9.21 KiB) Staženo 49 x
Nějaké kleště mají tady.
http://www.autolamp.cz/vybava-vozu/star ... ly-kleste/
http://www.autolamp.cz/vybava-vozu/star ... ly-kleste/
http://www.naradi-rh.cz/svorka-cerna-pr ... 800-1200-a
Ty vypadají docela rozumně a za slušnou cenu.
Jen těch 140 kč za dopravu když 4 kusy mně vyjdou na necelých 170 kč.
Zitra objedu velkoobchody.
Ty vypadají docela rozumně a za slušnou cenu.
Jen těch 140 kč za dopravu když 4 kusy mně vyjdou na necelých 170 kč.
Zitra objedu velkoobchody.
To je všetko šmejd. Ak chceš normálne štartovacie káble tak choď do zváracích potrieb tam kúp kábel ako palec a kostrové kliešte aspoň na 250A a budeš mať káble stopercentné. Tie kliešte použi ale kostrové nie zváracie na držanie elektródy.
- Přílohy
-
- kliešte.JPG
- (15.97 KiB) Staženo 54 x
Kdysi došel bývalý kolega, že nemůže nastartovat svého Fiata ve špině. Tak jsem s dalším kolegou a jeho Hondou zajeli k tomu chcíplému Fiatu, připojili jsme jedny superhyperkabely, nic, starter ani neotočil.
Tak jsme dali paralelně další superhyperkabely, startét už měl alespoň snahu točit. Nakonec jsem ještě já vytáhl svoje tehdejší kabely, dali jsme teda troje kabely paralelně, potom teprve ten Fiat začal slušně točit a šel nastartovat.
Tak jsme dali paralelně další superhyperkabely, startét už měl alespoň snahu točit. Nakonec jsem ještě já vytáhl svoje tehdejší kabely, dali jsme teda troje kabely paralelně, potom teprve ten Fiat začal slušně točit a šel nastartovat.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
No používat kleště pro svařování na startovací kabely mě již přijde jako sado-maso. Pěkný srovnání kabelů je ještě zde. Problém při koupi startovacích kabelů je v tom, že je minimální šance na ověření průřezu (i materiálu) použitých vodičů. Dalo by se i říci, že šance je nulová. Většinou si člověk naběhne na jejich pěkný obrázky na obalech a na deklarovaná čísla o proudu ... 600A, 800A atd. Ano, ve skutečnosti to zvládnou přenést ten proud, ale při úbytku např. 2 V (a víc!) a je vystaráno... Ten jejich skutečný průřez a k tomu i např. hliník!!! No jsem čuměl jak tatar. Asi nejlepší a nejjistější je opravdu vlastní výroba. Ale kvalita něco stojí. Kabely EPROFLEX (H01N2-D) s gumovým pláštěm - skut. průřez 16, či 25mm² - 8 m celkem (do 800,- Kč) + kvalitnější svorky (viz. odkaz doktor365) na těch 500, či 850 A (850A zde, zde) ... a jsme někde přes 2kKč. Ale zato je pak k dispozici startovací kabel, který zvládne nahodit asi cokoliv.
-- Gepard --
Do jedné autodopravy jsem dělal již několik sad startovacích kabelů. Délky 3,5 - 5m. Vždy používám kabel ke svářečce průřezu 25 - 35mm2. Je to měděný gumák, plasťák by v zimě popraskal. Kabel kupuji v prodejně s elektroinstalačním materiálem a kleště v mototechně. Docela překvapení prodejců když jsem chtěl 35m kabelů a v mototechně když jsem chtěl 12 sad kleští. Oboje bylo na objednávku. V sadě kleští jsou vždy jedny kleště červené a jedny černé, tak potřebuji dvě sady. Jen kabelové očka jsou z obyčejného plechu, já používám lisovací kabelové oka. Výhoda - nevýhoda je že musím k bývalému chlebodárci a půjčit ji kleště na kabelové oka. Sada vychází na 1000,- až 1500,- ale máte jistotu z čeho to je.
Snad předloni sem si koupil start kabely Filson, kleště to má celkem OK, průřez kabeků z hlavy nevím ale stačí to. Prozatím sem je použil 2x, jednou si otec vybil baterku skrze světla a pak sem zachraňoval párek hipsterů. Ti na mě udělali fakt dojem, mínus kabel cvaknuli na lakovaný kus karosérie, místo na blok motoru. Moc se divili že to nic nedělá.
Moje výroba: 2x CYA 25mm2 délka 4m, 4x kleště KS315
- Přílohy
-
- Snímek 1437.jpg
- (158.53 KiB) Staženo 54 x